Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under januari 2009

Av Jessica - 30 januari 2009 19:57

uffa det är så hemskt, christer, mina kusiners pappa har gått bort..

tänker på lina, anna, daniel, mattias, andreas, verner med deras familjer...

det är hemskt att nåt sånt här händer...


hela mitt hjärta är med er,, gör så ont...

Av Jessica - 30 januari 2009 10:36

linus somnade inte förrrens runt kl 21 igår.

sen vaknade han till vid 23 men då gick det bra med nappen och lite lirkande en stund. Sen var det kl 00,2, 3 och sen 5:13 slog han upp sina små blå och tyckte  att det var morgon. jippie va skoj! 

är trött och seg idag...

måste ringa till läkaren på måndag och berätta att han sover inte bättre på medicinen, var de två första nätterna som det fungerade bra. Men nu är han lixom vaken ett bra tag också, där från 3 så var han vaken nästan en timme och vid 00 också..

Nu ligger han ute på balkonen och håller på att somna tror jag. Han är tyst ia, hör inget i babyvakten.


Nu ska jag ta och röja lite här hemma men först så blir det en duch.

Ser ut som solen tittar fram genom molnen idag så man kanske ska ta och vandra ner på staden idag.

Hade tänkt hitta på nåt med theres, vilgot och per i helgen men det blir inte så, theres och vilgot ska åka hem till luleå en vecka och vara där. Men vi får umgås med per iaf (=

 tror det blir lördag kväll som vi ska hitta på nåt med han.


ne, nu duschen om lilleman har somna, måset ut och kika och så stänga balkongdörren om han sover.




Av Jessica - 29 januari 2009 20:29

nu somnade Linus! (=

Han var så trött så han orkade inte ställa sig upp i sängen fast han försökte flera gånger.

Önskar att han kunde vara vaken längre så förhoppningsvis sov lite längre på morgonen.,,

När han var mindre så kunde han ju faktistk sova rätt bra på natten och på morgonen. Man fick sova till 9 för det mesta rätt ofta till 10 också om jag inte minns helt jädra galet.

Skit drygt att allt bara tvärvände när han fick för sig att inte sova något mera.



kan tala om att just nu när jag skriver så sover inte alls linus, hör hur han låter i babyvakten. Tänker inte gå in till han förrens han gråter riktigt mycket nu.

Fasiken att han inte vill sova !!!


 shit, nu skriker han. men han är inteledsen..

måste lösa det här nu påengång..


orkar inte göra nåt mera i köket ikväll...

sitter och testar ett nytt spel till wii nu som danne var snälll och kom över med.

Fick även lite godis av han :D

så snart ska jag testa centerlakrits och center mint..får se om det är nåt att hurra över eller om man ska fälla en liten tår..

Av Jessica - 29 januari 2009 16:04

Blev inge stan idag, tänkte först gå ner men sen så började jag att grejja med lite tlil köket och så tickade klockan på. Sen så var det bara en timme kvar tills Linus skulle sova så då tänkte jag att jag tar det imorgon istället för. Det var ju bara för att jag skulle ha något att göra som jag tänkte gå ner på stan ändå.


Nu har jag varit så duktig så jag har skruvat ihop en massa lådor och satt in dem i skåpet också. Så duktiga jag, dock har ett litet problem uppstått och det måste ordnas innan jag fortsätter. Det är så att vi har satt fast högskåpet i ett hål som jag måste ha för att sätta fast en skena på. Så nu måste jag vänta tills fredrik kommer hem för jag får inte ut den skruven. Orkar inte rubba skruven, och skruvdragaren började hacka bara så det är bäst att inte köra slut på gängorna i skruven.


Får se om jag orkar att skruva fast några luckor senare idag också, allt beror på hur snäll lilleman kan vara och sysselsätta sig själv en stund. Han ska ju vara exakt där jag är och det är inte så skoj att ha en liten som kryper omkring och försöker klättra upp på stolar. När man själv ska klättra upp och ner på stolen.


Idag fick jag hjärtat i halsgropen iaf, trodde jag skulle få en hjärtattack. Jag var på toaletten och laddade en maskin, slängde lixom ner allt bara eftersom jag hade bara vittvätten där. Sen hör jag hur Linus skrattar som bara den, så jag går in till tvrummet. Och vad ser jag?!?!? jo Linus hade lyckats krypa upp på soffan helt själv och han var på väg att krypa upp på tvbordet eftersom katten satt där.

Trodde han skulle ramla ner (igen) och slå sig sönder och sammaan denna gång. Men jag hann iaf fram innan han druttade ner..


Så man vill inte lämna han allt för ensammen längre nu ;P

upptäckte även idag att han har världens blåmärke under ögat också, och på andra kinden också. Lite roligt eftersom han inte gråter just heller längre när han slår sig. Man kan se när han slår sig riktigt hårt i tvbänken eller i hörnet på bordet och typ biter sig så han börjar blöda. Men inge tårar, så länge man inte tittar på honom. Det är bara att ignorera honom så börjar han leka med nästa sak ist påengång.


Nu ska jag titta lite på tvn innan Linus vaknar och att det är dax för middag.

Vet inte riktigt vad jag ska äta idag, Fredrik slutar 21:15 så det  blir väl bara makkisar och korv eller makkisar och köttbullar. Nåt lätt och enkelt eftersom det bara är till mig själv och till Fredriks lunch imorgon.

Snart helg!!


nu blir det tvn


Av Jessica - 28 januari 2009 21:08

nu ikväll har vi varit snäll och släppt in polisen. Det  började med att det var ett jävla liv under våran balkong där det är polisbil med två polisen som står med några yngre killar.

Okej tänkte jag och inge mer med det. Tänkte bara "väck inte linus nu eftersom fönstret är öppet i sovrummet". Efter ett tag så upptäcker jag att polisen blinkar in med en liten ficklampa in i rummet åt oss så jag tittar ut och så ser jag han viftar och gestikulerar att vi ska komma ner. 

Så ner och öppna porten, första frågan från polisen är: har någon nyss gått  gått in här??

hmm, ingen aning faktiskt..

sen följer de med upp i våran trapp och lyser med ficklampan på golvet och diskuterar  fotspåren som är av vatten i trappen, de fortsätter upp i trappen och sen efter ett tag går de ner..

ena polisen går ut och sätter sig i bilen medans den andre fortsätter..


så undra vad de var och visst känner man sig duktig när man har gjort nåt bra :D


kan tillägga att ingen kommer in här om man inte har en bricka, och de är bara de i förreningen som har sånna hit... så om någon har gått in här så måste det ha varit så att man bor här..


åh va jag är nyfiken nu^o^

Av Jessica - 28 januari 2009 19:59

Det blev inte att vi åkte och storhandlade nu när Fredrik hade kommit hem.

Lite var för att Linus har varit otroligt trött och gnällig nu ikväll, han fick ju för sig att bara sova så där exakt 22 minuter på eftermiddagen för han trodde nog att han kunde orka med hela eftermiddagen och kvällen med den lilla sömnen, vilket han inte gjorde. Men det var ett mycket tappert försök iaf! (=


En annan del var för att jag är lite trött och slut i huvudet och då orkar jag inte gå och storhandla med en gnällig Linus i vagnen, man missar oftast hälften då fast man har gjort en lista och går efter den (;


Jag har betalat alla mina räkningar nu ikväll, känner mig smått ruinerad men misstänker att den känslan kommer försvinna imorgon när föräldrapenningen min kommer. Vi kan ju alltid hoppas. (=


Imorgon jobbar Fredrik till 21.15 och jag tror inte jag kommer göra nåt speciellt. Kanske skulle ta och höra om  Therese och Vilgot vill gå ner på stan en sväng eller om man skulle till och med slå till att åka ute till Birsta. Vet att Therese tycker om Birsta iaf (; Kan tycka det är skönt att lulla på där utan att behöva klä av och på hela tiden. Och allt finns lixom...

Behöver åka på ikea och shoppa lite också.


Nu tror jag att jag ska byta av fredrik, verkar inte gå så bra att lägga linus för honom. Det är någon som ropar  maaaaaaaaaaaaaamma, maamma, mamma, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamma hela tiden bara.

Frdrik har väldigt lite tålamod när det gäller att lägga linus, annars kan han ha mer tålamod än mig, men inte nattningen

Av Jessica - 28 januari 2009 11:49

Efter många samtal och lite pusslande och lite allt sånt så har vi beslutat iaf att försöka få ordning på lillkissen!!!!!!!!!! (=

Vi ska se nu när hon kräks nästa gång och kolla upp hur  mycket och lite sånt. Så under tiden ska vi pilla  och trula på med vätskeersättning och ändra hennes kost lite mera. Måste kirra en annan sorts kattmat så länge.

Eftersom att hon är så pigg och go mellan sina "attacker" så kanske det kan gå vägen iaf så vi slipper ge henne en spruta.

jag vet inte om jag kan vara så glad eller om det är så att vi skjuter upp bekymmret bara.

Vet inte alls,  men så länge hon inte tar mer skada så får vi se.

fungerar det inte så vet vi vad som händer men om det fungerar  så kommer det vara helt underbart.


Annars så kan jag berätta att jag vet inte om medicinen fungerar så underbart bra, visserligen så är han inte vaken flera timmar åt gången när han vaknar, men nu känns det lite som att han vaknar fler gånger.

men det kanske bara känns som så. vi får kanske börja sömn bok igen så att vi kan jämföra lite och så.

han gråter otroligt mycket på natten nu och det verkar som han drömmer en  massa drömmar för han gråter hysteriskt flera gånger på nätterna och det är ofta i sömnen.


idag så vet jag inte riktigt vad som händer, ska nog ta linus i pulkan och gå på ica och hämta ut ett packet som har kommit åt honom. Misstänker att det är några böcker igen.

inte alltid jag kommer ihåg vad som vi har skickat efter(;

Sen när fredrik har sluta så ska vi åka och storhandla, har skrivit klart inköpslistan och gjort en matlista tills nästa söndag. och för det mesta så brukar det gå att hålla också.

brukar få byta dagar ibland bara beroende på hur fredrik jobbar och så, men så länge vi följer det är det bra iaf.

brukar vara så svårt att komma på maträtter men nu har vi gjort så här i några månader och det fungerar jätte fint för det mesta. (=

justja, på ica så måste jag köpa laktosfria beasåsen också, tänkte försöka ha kyckling och ris färdig tills fredrik kommer hem så vi kan dra och handla så fort som möjligt.


vi måste vara stenhårda på tiderna åt linus nu en månad framåt så vi ser hur det fungerar med medicinen. Vilket är lite halvtråkigt för det är inte så skoj att försöka hitta på nåt med kompisar eftersom vi måste se till att vara hemma kl 19 varje kväll så han kan få gröt då innan det är dax för bad och natten sedan.

Vet mycket väl att andra vill att vi ska komma tlil dem för de vill inte alltid åka tll oss.

men nu är det som det är och det får vara så också.


wii imorgon får jag min föräldrapenning, försäkringskassan hade lyckats göra nåt knas med mina pengar ås jag fick inge igår. Så när jag ringde och frågade vad som hade hänt, för jag tänkte att jag hade gjort nåt fel så sa de bara, men det har blviit något knas med ditt ärende, men oj, vänta så ska jag ordna så du får pengar på torsdag iaf, och hon frågade till och med om jag hade tid att vänta i telefonen för det kunde ta ett tag innan hon fick ordning och rätsida på allt.

har väl aldrig varit med att de frågar om man har tid och vänta. så jag väntade snällt och så nu är det ordnat att jag får pengarna imorgon och så påminnde hon mig att mina dagar snart var slut så de skulle skicka hem papper så fredrik kunde fylla i och ge mig lite av hans dagar.

Det var snällt tycker jag eftersom jag inte hade någon koll alls på att man måste göra sånt också. hon tyckte det var lika bra att man gör det i tid så det inte ståller till att pengarna inte kommer i tiden senare. (=


ne, nu måset jag gå och kolla om linus inte tänker vakna snart, han har ju faktiskt sovit i 2 timmar nu. (chockad).

just nu när jag skrev de där så hör jag hur han ligger och ropar maaaaaaaaamma, mamma!

bäst jag springer 

Av Jessica - 27 januari 2009 11:59

uffa, jag gråter fruktansvärt mycket nu.

min älskade bäsen ska få komma till katthimlen den 5/2...

gör så ont i hjärtat men det går inte, det är för hennes egna bästa. Hon mår inte bra att ha det så här hela tiden, det har gått så lång tid nu. Hon kräks till och från hela tiden men emellanåt är hon så pigg också.


hon är inte så gammal ännu heller, hon blir bara  9 år i maj.. min älskade misse...



fan också. Det gör ont, mår illa nu också. Är det fel beslut jag har tagit eller vad ska jag göra? får sån ångest nu..

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards