Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 30 september 2009 13:00

Men jag som trodde att jag höll på att bli friskare men så var inte fallet! Vaknade inatt runt 3:30 och hade så ont i huvudet och bilhålerna. Trodde att allt skulle spricka...

Somnade och vaknade miljoner med gånger och i morse när Fredrik sa hej då trodde jag att halsen skulle rivas sönder.

Förvånandesvärt så är jag inte så trött som jag borde vara, men jag tänkte ändå försöka sova en stund nu när Linus har somnat.

Linus har bara legat under täcket med mig och tittat på tvn på förmiddagen, är chockad att han låg stilla eftersom han inte har feber. Han brukar aldrig  göra sånt annars!


Jag ska värma en billys till lunch och  se om den vill åka ner eller hur det blir. Orkar inte göra så mycket alls idag, bara längtar tills Fredrik kommer hem så man slipper ligga ensammen och må dåligt.! (;


Vi skulle behöva åka och storhandla också, får se om jag orkar med något sånt idag eller hur det blir. Pratade med Fredrik förut, han mådde inte heller så bra. Han har blivit förkyld också, hoppas bara att han inte blir sämre för det orkar jag inte. :P


Undra vad man ska äta till middag i veckan?

Sånt är så jobbigt att komma på, det är skönt som bara den att ha en matsedel att följa på ett ungefär men det är så otroligt svårt att komma på andra maträtter än de man jämt äter. Känns som att vi alltid äter samma mat varje månad.

Nu blir det lunch och en riktig funderar vad vi ska äta framöver!

Av Jessica - 29 september 2009 11:25

Herregud, det märks att Linus är en kille ändå. Ska vara ett jädra gnällande på honom nu när han är förkyld. (;

Han är lik sin pappa när han blir lite dålig! :P


Förmiddagen har gått åt att försöka ringa alla olika försäkringsbolag som vi har och lägga ihop alla till ett i stället. Så jobbigt att inte ha koll på vad som är vart och sånt. Men nu är det nästan ordnat, blir dessutom mycket billigare nu när vi gjorde så här. Bra beslut av mig att ta tag i det och ringa, dock var det lite svårt emellanåt att komma ihåg allt eftersom en gråtande Linus skulle vara i famnen. Så det blev några gånger jag fick ringa upp och ställa frågorna jag missade.


Väldigt skumt väder ute, regnade när vi vaknade och nu är det solsken. Sen att det blåser som bara den är en annan sak! 

Vi blir hemma och inne idag igen, Linus har ingen feber idag verkar det som men så mycket snor och hosta! Var längesen man märkte att han hade så mycket i den lilla kroppen.


Pratade med mamma förut, hon är verkligen dunderförkyld nu. Jobbigt som bara den, jag vill vara frisk nu och inte bli något mera smittad för det är inte så länge kvar tills jag ska få vaccinera mig.

Skönt att jag slipper fundera över sånt, jag blir kallad av barnmorskan så det är bra det.



Nu blir det lite lunch. Jag måste hacka lite gurka innan jag  värmer upp allt.

Av Jessica - 28 september 2009 18:28

Gud, varför ska folk hålla på att prata om saker de inte vet utan att de antar det?..

Så sjukt jobbigt och ofta blir det en massa missuppfattningar om allt. Tur sanningen ofta kommer fram innan det är färdig!


Nog om det, Linus är fortfarande dålig. Feber och snorigare än någonsin, själv så mår jag rätt okej just nu. Har lite små ont bara i bihålerna men det var mycket värre förut.

Ska lägga mig i ett bad om ett tag och se om det blir bättre, Fredrik får sitta med Linus då. Linus vill nämligen bara sitta i knä och bli buren just nu så man gör inget annat än bara slappar och pysslar på med honom.


Nu blir det unga mödrar, har missat ett par  avsnitt av det förra veckan så den här veckan kan jag inte missa något! :P

Jag hoppas att Linus kommer kunna sova lite mera inatt som kommer än den natt som har varit. 



Av Jessica - 28 september 2009 10:05

Linus är sjuk )=

Han har feber och är jätte snorig!

Natten har inte alls varit skoj, han har vaknat X miljoner gånger och varit brännhet och snorigare än snorigast! 


Hjälpte Danne att flytta igår iaf! Tror han blev glad att han fick flytta in i sin nya lghten nu! LillRobin kom till oss igår också, skulle även köra ner honom till bussen men jag fattade fel och körde till busstationen men bussen gick från tågstationen! oops!

Han fick så lov att sova över här tills idag!


Tror alla runt omkring mig håller på att bli sjuk.. Jag är också jätte dålig men det känns ändå som att det är på väg att bli bättre nu ändå. Förra veckan hade jag så ont i halsen så jag knappt  ville svälja men det är över nu, är mest bihålerna som gör lite ont för mig.. Eller lite och lite.. Rätt mycket.


Nu ska jag lägga mig ner under täcket med Linus och få se om vi båda somnar, Linus ligger bara ner och mår inte alls bra. Lillfisen!


Ska ringa mamma och höra om hon mår sämre idag, igår kväll när jag pratade med henne mådde hon dåligt också. Tung i huvudet osv. Sofia frös en massa så hon lär också bli sjuk säkert!

Av Jessica - 26 september 2009 20:44

världens längsta inlägg var nyss här men datorjäveln startade om sig själv så allt bara försvann!!!!

helvete säger jag bara!!



Linus  sov hela natten iaf, från 22-8:30!


Fredrik är hemma och det märks redan, han får Linus att gråta nästan hela tiden och man blir galen för mindre eftersom man måste plocka undan allt efter Fredrik. Och säga vad han ska göra exakt med Linus!

Det här går inte längre!

Nu ska jag slå näven i bordet och säga mitt, acceptera det eller flytta! Så enkelt är det

Av Jessica - 24 september 2009 19:00

Det där om att jag sa att det skulle bli skönt med egen tid när Fredrik åker till Norge en sväng är lite lögn. Skulle kunna nästan göra vad som helst för att få byta med honom. Att det vore jag som skulle få åka iväg en dag/natt och dag igen helt själv.

Jag älskar Linus mest av allt och vill vara med honom hela tiden men emellanåt önskar jag att jag kunde få en liten stund för mig själv. En natt och dag vore helt underbart. 


Finns så mycket jag vill skriva men jag orkar inte. Det är väl inte direkt något jag vill dela med mig till vem som helst heller. 

Hjärnan går på högvarv just nu och jag vet inte vart jag ska börja med tankarna.


Linus som rätt okej inatt, han vaknade bara 1 gång och det är helt okej! Bara hålla tummarna att det inte var bara för inatt han gjorde det.

Tänk när han blir tonåring och sover jämt? Vad glad jag kommer vara då! :D


Nu ska jag snart låsa in mig i badrummet och tvinga Fredrik till att hålla Linus borta från dörren! Lite små jobbigt ibland när man ska vara själv därinne och så står det en liten och bankar på dörren  och sliter i handtaget och ropar på mamma om och om igen.

Nej, en ny dag imorgon och då får man ta nya tag helt enkelt. Blir intressant och se hur mycket till jag orkar

Av Jessica - 23 september 2009 22:12

HUR kan jag har missat att det var greys idag?!?!?! 

Ren tur att jag slog över på 5an.. Och dessutom har det redan varit en timme!!!!

Av Jessica - 23 september 2009 21:20

Blev ett par timmar inne på självaste IKEA. Vi fick inte med oss allt, utan Danne sparar det till någon gång framöver i stället. (; Men han fick nästan med sig ett helt bohag därifrån ändå! Så det måste vara jätte skönt ändå, blev ju en soffa. Dock tar det en månad innan den kommer bara för att det var så många som hade beställt soffor! Var skönt att Linus var med mamma hela tiden så vi fick gå i lugn och ro och ta allt. Var 3 stora vagnar som kom därifrån. Våran bil var helt överfull med saker! Och då kan jag berätta att i forden får man in en 120 säng om man fäller ner sätet. (;


Blev middag på mAx bara för vi var så hungrig och klockan var närmare 19, sen blev det till lghten och bära upp allt också! Jag bar en blommar för jag mådde sisådär. Bar en jätte stor tavla halv vägs men jag slog i varje trappsteg när jag gick uppför och sedan i räcket så då fick Danne eller Fredrik bära upp den.

Satte upp några lampor så vi kunde se lite och så satte jag blommorna på plats. Kunde inte direkt göra nåt annat, Fredrik satte upp tvättkorgen på plats. :P


Sen bar det iväg och hämta Linus, han brydde sig inte så mycket om att Fredrik och jag kom dit. Han hade  nog kunnat stanna kvar där. (= 

Skönt att se att han inte bryr sig om vi är där eller ej. 


Ligger och kollar på kändisdjungeln. Vet inte om jag ska fortsätta titta eller om jag ska sluta. Känns inte som det är så super skoj längre och det händer inte så mycket mera heller. Trodde det skulle bli lite annorlunda men inte då. Dessutom att Ann Söderlund åkte ut så är det inte så skoj att titta längre. Hon som höll igång de bästa samtalen. (;


Nu blir det lite lek med Linus! 

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards