Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jessica - 31 oktober 2010 08:27

Ni har väl inte glömt att man ställde tillbaka klockan inatt?Det glömde jag bort alla gånger jag vaknade inatt, kändes som man inte skulle få någon sömn alls. Tur att Agnes bestämde sig för att sova från 22 till 05! Var ju egentligen 06 så det känns som en super bra natt för henne!Hade varit kanon om Linus kan sova så där bra som han gjorde en sväng för någon vecka sedan.Igår hjälpte vi min kusin att flytta. Kändes kanske inte som att vi gjorde så mycket fast vi bar ju lite. Tror hon uppskattade all hjälp hon kunde få. :-)Känns lite skönt att få hjälpa henne lite när hon har ställt upp för oss så mycket!Idag ska vi ner till barnen farfar. Örjan ska nämligen hjälpa Fredrik att byta vinterdäck, tror att det är på tiden att vi gör det. Fast som det känns nu så kommer vi inte få någon snö i vinter. 7 plus grader tycker jag är lite små drygt. Vill ha vinter och massa snö och lite minus grader nu. Vill inviga de finaste overallerna som barnen har fått av sin farmor. De är så bra!! Det enda som måste inhandlas nu är något till fötterna till båda barnen, ett par handdskar till åt Linus och vinter mössor till dem också.Nu blir det frukost här hemma!Börjar bli väldigt hungrig..

Av Jessica - 28 oktober 2010 23:03

Agnes behöver en helt ny garderob i strl 74. Idag åkte jag ut till birsta city och handlade hem lite baskläder åt henne, tog lite av varje eftersom vi verkligen inte har några kläder alls åt henne. Skönt att hon inte riktigt har vuxit ur 68 ännu. Här har vi inte bråttomt att stiga upp. Köpte lite kläder åt Linus också, kalsonger, långkalsonger och en tröja. Tror nästan han blev gladast av kalsongerna!Jag är så glad att vi inte behövde handla så här åt Linus. Det märks skillnaden redan nu faktiskt, konstigt att man uppskattar att ärva så mycket som vi gör.Jag känner flera som skulle vägra ärva kläder av olika anledningar och jag tycker det är så töntigt. Vad spelar det för roll egentligen? Kläderna är ju hela och rena så det borde inte spela någon roll alls tycker jag.Så skönt att det är fredag imorgon! Äntligen helg! Den här helgen har vi inget alls uppbokat och jag tror vi ska ta vara på den och bara vara. Bara göra det vi känner för just för stunden. Vi behöver det, eller vi? Jag behöver det och så är det. Man behöver göra så emellanåt också.Får se vad Fredrik vill göra..

Av Jessica - 28 oktober 2010 08:19

Den här natten har varit underbar. Agnes somnade runt 20 igår, hon vaknade 03 för hon ville äta och hon har precis vaknat nu igen. Kan skvallra att Linus sover ännu och han somnade som vanligt runt 22 igår och har bara vaknat en gång inatt!Mera sådana här nätter så kommer inget kännas som ett problem! Jag vaknade innan 07 för att Fredrik höll på att böka och stöka runt för att göra sig att åka till tandläkaren innan han ska jobba kväll. Tråkigt att han har kväll, blir att äta middag ensammen för mig och barnen då. Agnes får ofta kväljningar av maten hon får, inte av gröten eller vällingen. Vad ska jag göra? Är det för att den är för tjock eller är det för att hon inte har vant sig ännu?Hade aldrig det här besväret med Linus. Han åt och var glad när de gällde maten. Han gapade jämt och såg nöjd ut. Fick han ett smörgåsrån att äta på så hade han ätit upp den på engång medans det tar rätt lång tid för Agnes att äta den lilla bit hon får. Hon äter lite på den, sen sitter hon och tittar och fingrar på biten mest. Är det så att hon inte riktigt är mogen för att äta ännu? Räcker det kanske med ersättningen och gröten?Hon är inte så där superstor i maten, hon äter bara 150 ml i ersättning. Gör vi mera blir resterande kvar och frågen ifråga klarar att vara utan mat i många timmar. Hon äter ungefär var 4-5 timme. Ibland går det längre om hon sover..Så frågan är om jag ska fortsätta att truga på med potatisen om det är så att hon får kväljningarna för hon är ovan bara..Nu vaknade Linus! Nu blir det mys i sängen med barnen!!

Av Jessica - 27 oktober 2010 12:28

Dagarna går så hemskt fort! Hinner inte med och jag har så svårt att det är mindre än 4,5 månader kvar tills den minsta fisan fyller 1 år. Uff, hur fort kommer det gå?Det gick aldrig så här fort med LinusC men jag tor att det var att han aldrig sov och bara skrek hela första året mer eller mindre.Agnes sov nästan hela nätterna jämt. Visst, dagtid är det miss powenap delux som gäller men vad spelar det för roll när hon ändå sover på nätterna?Linus har sovit relativt bra nu, vaknar bara 1 gång varje natt nu och han ligger kvar i siängen och ropar på oss bara. Så det är helt okej faktiskt. Man blir stolt när man ser hur duktig han har blivit på allt. Han kan nästan prata nu också, visst har han fortfarande sina konstika ord. Tex plask plask är vatten. Inte alltid alla kanske förstår att han vill ha lite vatten att dricka när han ber om plask plask.Sen uttalar han inte så där jätte många ord rent heller men det skiter jag i. Huvudsaken är att han kan bröja prata.Här hemma försöker vi annars att få allt att fungera, det är emellantid jobbigt med Linus. Han har ju alltid haft en egen vilja av stål sen han föddes. Man blir galen emellanåt men samtidigt är det kanske bra för hans framtid. Så det här med trots tror jag inte att han lider av. Har insett att det är bara att försöka att inte låta mitt humör slås ner av honoms. Han kanske gör sitt uppror mot mig nu så han är snäll när han kommer upp i tonåren?Man är nästan lite glad att det första barnet var jobbigaste. Allt känns så sjukt lätt med Agnes. Hon sover, hon gråter nästan aldrig, inge bråk med matningen osv..

Av Jessica - 20 oktober 2010 09:23

Har 2 inlägg som jag verkligen skulle behöva skriva men det kommer ta sådan lång tid så att det kan jag inte göra nu. Skulle behöva ha lite barnvakt åt mina barn först.   


I söndags åkte vi ut till Alnö och träffade finaste Johanna, mamma Lena och pappa Bosse. Det var så mysigt. Mina barn kunde uppföra sig, Agnes uppför sig väl nästan alltid utan massa gråt och bråk så det var inget ovanligt men Linus var ändå väldigt lugn och lekte på och bråkade inte alls.

Han kanske skrämde livet ur några katter som ville komma in i genom kattluckan men annars gick det bra.   

Han lekte mest på golvet, Bosse fick ligga lite på golvet och leka han också. Linus tog även en liten tur på övervåning med Lena för att titta på katten som låg där och sov.   


Det var riktigt trevligt och mysigt att få komma ut dit och bara mysa och prata strunt ett tag. Fick riktigt god fika också, Fredrik tyckte då mest om fikat tror jag. (;


Igår kväll samlade jag ihop sakerna som skulle till Sara och så åkte vi iväg med dem till henne. Hon verkar då uppskatta det så det är så kul!!!

Ska kolla igenom lite mera, har säkert lite mera saker som kan komma hem till dem!!


Men nu till saken som jag skulle skriva om, det är så här att Linus har nu inatt t.ex vaknat varannan timme och varit ledsen. Han har gråtit och näst in till skrikigt aj aj aj. Det är riktigt jobbigt när det är så här, vet inte om han har ont eftersom han inte säger något. Vet inte vad man ska göra heller.

Ena gången då var han så söt för då sa han, såja nu bra. Och sedan la han sig för att somna om återigen.

Vet inte vart man ska ta vägen eller vända sig heller för att få det här att sluta. Trodde att det skulle bli bättre och bättre, men det kan komma att han sover en eller två hela nätter för att sedan tvär vända och bli hemska nätter.

Jag trodde seriöst att det skulle bli bättre när han fick eget rum, egen säng, bli lite äldre. De flesta sa att när han är runt 2 kommer det ändra på sig. Nej, det är precis lika som när han var liten.

Det är inget bråk när han går och lägger sig, utan han får sin flaska välling i soffan, sedan tandborstning och på med en blöja och pyjamas. Sedan lägger han sig i sängen och vi drar ner rullgardinen. Sedan säger han kram och så är det kram och puss, vinka hejdå, vi alla säger god natt och sedan lägger han sig på sidan och somnar.


Det börjar kännas i kroppen att man inte får sömnen som man behöver. Genom att Agnes vaknar emellan Linus tider också är man näst intill mer död än levande. Jag vet snart varken ut eller in. Man blir gråhårig när det är så här....


Agnes då?

Hon är då rolig, hon försvinner mest på dagarna för hon ålar överallt.

Ställer sig på alla 4 och babyjuckar men mer händer det inte, för när hon har gjort det så lägger hon sig och ålar vidare. :P

Tänk att hon har blivit hela 7 månader, det går så fort!!


Sofia, du kommer inte känna igen mina barn när du kommer hem!! :P

Av Jessica - 15 oktober 2010 19:57

Eftersom Fredrik var ledig idag så hade vi bestämt att vi skulle ta och åka och hälsa på pappa idag eftersom han också var ledig. Vi åkte så där runt lunchtiden så vi kom fram lagomt till fikat! Linus blev glad och det första han gjorde var att titta på fiskarna med sin morfar. Linus härjade på med pappa i vanlig ordning och Agnes var nöjd och ålade omkring på golvet och hade det bra. Åt lite på olika leksaker och njöt bara! Skönt att hon var vaken hela tiden där och att hon bara var på sitt glada humör. Linus lekte på med allt, rev i lite köksskåp som vanligt och hade inte tid att sitta stilla i många sekunder. Vi fick lite mat hos pappa också. Kokt potatis och falukorv i ugnen med massa gotta på. När pappa håller på med maten kom kossarna till stängslet vid gården så Linus och Fredrik klädde på sig och gick över gårdsplanen för att säga hej till korna. Linus blev riktigt nöjd när de var ute eftersom jag hade sagt att de var inne och sov. Linus och pappa körde lite traktor också. De körde en liten sväng och åkte och parkerade den i garaget så hela Linus dag har varit fantastisk! Båda barnen sov hela bilresan hem, kan skvallra att Fredrik somnade en sväng också. Tvingade han att prata med mig hela tiden för det är väl inte så smart om han skulle sova när jag kör. Om han kan somna när jag sitter vid ratten borde han vara trygg med mig. Det anser jag iaf så det är lite skoj ändå. Skönt att veta att man inte kör som en riktig kratta.Knäppte lite bilder hos far idag också, hittade igen kameran igår morse så. Nu ska det föras över alla bilder till datorn. Sen lägger jag upp lite!

Av Jessica - 14 oktober 2010 08:02

Vet inte vart jag ska gömma mig idag. Nej men jag har så sjukt ont i huvudet så jag vill gömma mig från omvärlden. Tyvärr går ju inte det när jag har två små barn att ta hand om. Agnes ligger här i sängen bredvid mig och leker med tvdosan och Linus grejar på i sitt rum. Men precis när jag skriver det kom han, han vill se på bompa. Idag får han se på det tills huvudvärken har gått över om det är så. Förhoppningsvis kunde Fredrik komma hem tidigare, så det är bara att hålla tummarna att det går vägen. Fast vi har en 180 säng ska båda barnen ligga på min del av sängen, ibland är det mysigt men inte idag.Linus sov hela två natter i rad utan att vakna en enda gång, inatt vaknade han bara 2 gånger så det var rätt okej ändå. Han somnade nämligen om rätt fort också så det var skönt. Agnes somnade runt 22, vaknade 02 för att äta och sedan sov hon till 07:30! Underbara dotter som kan sova på nätterna!! Önskar bara nu att älskade son kunde inse att det är skönt att sova så han kan göra det också. Vore rätt trevligt med lite mera sömn snart innan både jag och Fredrik blir galen. Man behöver få sova lite mera sammanhängande eftersom barnen inte vaknar samma tid heller. Folk säger att när de är tonåringar kommer de sova hela tiden och då kommer vi önska att de vaknar tidigare. Jag längtar lite lätt till dit för då ska jag också sova! Ta igen den sömn som man har missat så man slipper känna sig 20 år äldre än vad man är. Fredrik och jag pratade om Linus verkligen ska ge tomten ett paket med alla nappar. Om han verkligen ska göra det så kommer han få ge tomten paketet sista dagen när vi är iväg och firar jul hos någon. Tänker inte göra det på första julfirandet för då kanske han blir så arg på tomten att resten av dagarna blir tråkiga för det blir sura miner från honom. Det återstår och fundera på hur vi ska göra. Nej, lägga sig på soffan och sätta ner 2 barn på golvet och försöka halvsova en stund så att huvudet kan börja kännas lite mera normalt.

Av Jessica - 12 oktober 2010 16:32

Frågan är om Linus kommer somna ovaggad ikväll. Vi åt lunch runt halv tolv och så fort vi var klar sa vi till Danne. Klädde på oss så vi var nästan färdig när han kom. Vi drog iväg och lekte en snabbis i en lekpark men Linus var snäll och informerade oss att han hade bajsat så då åkte vi till kovland för att fika och sånt. Bytte blöja när vi kom dit och sedan satt vi och fikade ute i solen. Var skönt för det blåste inget alls där! Linus lekte på och hade sig undertiden och när fikat var i magen tog vi en prommis för Agnes ville sova i vagnen en stund. Gick och gcik och Linus blev less efter en stund. Han körde nämligen sin bobby undertiden.När vi åkte hem somnade lilleman en sväng men nu är det fullrulle och lite till på honom! Agnes ligger här i soffan och tokpratar! Hon skriker när hon pratar så det är nästan lite jobbigt emellanåt. Nu snart ska jag börja med maten, vi kommer äta innan Fredrik idag eftersom han jobbar kväll och man vet aldrig hur länge det drar över för honom.Imorgon ska vi bli bjudna på mat. Ska bli skoj att träffa Johanna, Lars och Vincent igen! Var hemskt längesedan.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards