Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under december 2011

Av Jessica - 16 december 2011 20:42

Jag har precis tävlat i en tävling med Fröken Fräken via bloggen 'Mitt lyckliga lantliv'

Här kan du också tävla!

Av Jessica - 11 december 2011 22:58

Jaha, då var det ljus nr 3 som vi tände idag till lunch. Blev inte det till frukost då vi åt den på olika platser. :P

Fick frukost på sängen av Fredrik. (;

Den här veckan har det inte hänt något alls mer nästan. Började med att vi hade väldigt förkylda barn som nu har övergått till att bara vara snoriga. Så det var tänkt att vi skulle ha haft middag med Fredriks mamma och familj i torsdags men det blev inte så utan det ska vi göra på tisdag istället.

Hängiga barn har gjort att vi mest har legat i soffan och myst eller lekt stilla och lugnt. Har ritat en massa och lagt en massa pussel den här veckan. Och vi ska inte prata om hur många böcker vi har läst!

Har inte haft något besök alls den här veckan och jag har inte varit iväg någostans alls.

Kom en sväng med snö också, då gick vi en promenad till ICA och tillbaka med pulkorna, det tyckte barnen var mysigt. Speciellt då de kom på att man faktiskt kan ligga ner i pulkorna. (=

Linus gjorde lite snö änglar också..

Men snön regnade bort lika fort som den kom och så är det.

Men inatt kom det lite snö så det är lite vitt ute och det hoppas vi ska hålla sig kvar och gärna komma ännu mera.


Den här veckan som kommer kan bli intressant, middag med familjen Palmlöf på tisdag.

Julfika med min famlij på onsdag. 

En middag med Sofie och dem kanske någon gång till helgen.

Pepparkaksbakning med Johanna någon dag när vi lyckas klämma in det.

Torsdag till Fredag är Fredrik i Stockholm dessutom.

Måste ut till mormor en sväng också då hon har ringt och tjatat ett par gånger, tänkte göra det när Fredrik är i Stockholm när jag ändå har bilen.


Här hemma har det inte hänt så mycket. Har inte målat klart skåpet heller då barnen tycker det är otroligt spännande att titta på vad jag gör och vill gärna känna där jag redan har målat men färgen inte har torkat!

Och om det är så att jag stänger in mig så slutar det med att de står utan för och skriker och grinar och försöker komma in. Då deras kära far har lite svårt att underhålla dem på kvällskvisten.

Sa till Fredrik idag att jag måste faktiskt måla skåpet imorgon, annars kommer det aldrig bli gjort!

Så nu hoppas jag verkligen att det blir gjort också!


Idag har vi bakat här hemma. Det var intressant att jag och båda barnen bakade tillsammans när Fredrik var iväg till någon.

Men det gick rätt bra ändå, Linus blandade allt och Agnes tittade mest på. Som tur är! (;

Sen la vi en massa pussel medan jag bakade lite som jag inte ville att de skulle vara med på då det var en massa att smälta chokladen.

Men det gick jätte bra ändå.

Tur man har snälla barn som kan leka själv även om de vill att man är i samma rum emellanåt. (=


Något har förresten hänt med mitt högra ben eller rättare sagt vaden. Har så sjukt ont när jag går, sitter eller ligger. Kan knappt spänna benet för det gör fruktansvärt ont på ett speciellt ställe. Men jag kan ha benet på ett speciellt sätt för då känns det inget. Förstår inte alls vad som har hänt och hur det har blivit så. Men det går säkert över snart, om inte annat kan jag hoppas på det.


Men just ja, i fredags till lunch fick jag ringa 112.

Det började med att jag stod och värmde upp lunchen åt barnen när jag tyckte att jag hörde någon ropa på hjälp. Fast det lät rätt långt borta. Gick till dörren och tittade ut i kikhålet, såg då att det lyste på övervåningen och jaha, är det tanten som är ute och virra på nu igen var min första tanke. Då när jag stod där så hörde jag rätt högt hur hon ropade på hjälp. Så jag öppnade dörren och gick upp en trapp och där i hennes dörröppning låg hon. Hon hade ramlat och slagit huvudet så det var rätt mycket blod som var längst ner på dörren och på golvet.

Satt där med henne tills ambulansen kom och då fick de ta över och jag kunde forsätta med maten till barnen.

Mina barn sprang upp och ner i trappen och lekte i väntan på ambulansen, de var även hemma en sväng och tittade på bompa men jag hade dörren öppen och sprang emellan.

Det var så att vi fick vänta rätt länge på ambulansen, men det var väl inte direkt prio 1 larm som de fick. 

50 minuter tog de för dem att komma, helt sjukt länge ändå med tanke på att jag fick sitta där och pressa handduken mot tantens huvud.

Men det måste ha gått bra för hon var hemma på lördagen, för när vi åt frukost så kom nämligen ambulansen igen och hämtade henne. Vet inte varför men det är väl inte så där ovanligt att hon blir hämtad.


Tycker att hon borde få flytta till ett annat boende då det är som det är med henne. Men hennes son verkar ha en annan uppfattning nämligen.

Jag ringde honom då när tanten hade ramlat men han svarade inte. Han ringde upp när ambulansen hade åkt med henne när hon hade slagit i huvudet.

Då berättade han för mig att han tyckte det var jobbigt att alla ringde honom hela tiden, grannarna, sjukvården, tanten själv, kommunen osv ang tanten så han stänger av ljudet på sin mobil jämt.

Men jag ville ju vara snäll och berätta att hon hade ramlat och att hon åkte in till sjukhuset för hon hade slagit huvudet och det var rätt mycket blod.

Han frågade mig om jag visste om det var låst, sa att det vet jag inte.. Då sa han: ja hon har ju nyckel själv så hon borde se till att bli låst.

Jaha? är det så det ska vara?.. Spela roll om det är låst, inte att han kunde fråga om det var rätt okej med henne ändå. 


Men men, hon är gammal och jag hoppas att de kommer till insikt snart att det kanske vore bäst för henne själv att få komma och på ett annat ställe då hon ramlar så ofta och har så mycket andra problem.


JAja, nog om det. Nu är det dags att krypa ner i sängen innan jag somnar sittandes.

Av Jessica - 5 december 2011 21:24

Så där ja, då har det gått ännu en vecka. Veckorna bara rusar förbi och snart är det ett helt nytt år!

Gjorde inte så där ofantligt mycket i veckan, var iväg ut till Birsta en snabbis för att inhandla lite grejer och present till Sofie som fyllde år.

I onsdags var vi till henne och uppvaktade hon, det blev smörkola kaffe och choklad som hon fick av oss. Hoppas det var så där gott som jag tänkte att det skulle vara. (;

Borde vara det när hon dessutom gör sjukt gott kaffe annars! 


Fredrik började sitt nya jobb den 1/12 och det är ute i Birsta, vilket betyder att han tar bilen dit ut. Så ibland känns det tungt. Men vi har pratat om att han kanske ska börja ta bussen dit ut någon gång ibland så jag får ha bilen över dagen då jag ska göra något. 


I fredags så hade vi  bokat att Veronica, Kalle och Noel skulle komma hit och äta middag med oss!

Från och med när Linus hade vaknat frågade han om Noel skulle komma någon gång, det var ju sååå längesedan han fick vara med honom.

De kom och vi käkade maten, barnen lekte och vi vuxna pratade en massa strunt. Trevligt som bara den var det!

Gillar att få en massa besök av vänner och jag tycker det är skoj att bjuda på mat så varför inte göra det lite oftare? :P


Lördag, då fick vi mera middagssällskap. Då kom Sofie och Fredrik Lundrström förbi med lilla Alva. Vi käkade fisksoppa a´la Jessica (Johanna Börjesson egentligen) och till det gjorde jag lantbröd! Det blev smarrigt värre kan jag lova!! :D

Vi surrade en massa strunt och till kaffet efter maten blev det kladdkaka med päronglass!

Vi avslutade kvällen med en massa popcorn mys i soffan och spelade Zelda!

Linus och Agnes kunde uppföra sig riktigt bra faktiskt!

Blev rätt sent på lördagsnatten där så jag var rätt seg på söndag morgon när jag vaknade.


Det enda jag gjorde igår var egentligen att måla mitt linneskåp som jag har köpt.

Hade tänkt forsätta idag också men jag skjuter upp det tills imorgon. Orkade faktiskt inte med det idag, blir imorgon. Får se om det räcker med en gång till bara eller om jag måste ta det på onsdag dessutom!


Annars då?

Vi gjorde köttbullar idag, Linus blandade köttfärsen och jag fick rulla då han vägrade ta i den. Men det var roligt att han var med då Agnes låg och sov.

Nu ikväll har vi dessutom bakat bullar, den här gången kunde Linus ta i degen!! Det går framåt!

Barnen fick för första gången smaka lite bulldeg också, Fredrik skulle ha kanten nämligen och barnen ville smaka så de fick göra det. Linus nöjde sig med det lilla han fick men Agnes försökte sno alla bullar som vi la upp i bullformarna på plåten. Agnes är verkligen ett litet matvrak! (;


Hade ju tänkt att inte boka in något alls den här veckan men det blev visst att familjen Palmlöf ska komma hit på middag på torsdag. Återstår att se vad vi lagar för något då.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards