Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under juli 2012

Av Jessica - 31 juli 2012 10:25

Idag måste jag iväg på en liten skojakt. Måste hitta skor som passar till klänningen så jag har några skor att ha på fötterna på bröllopet! Jag är inte helt sugen på att gå en sådan jakt idag men jag måste göra det utifall jag inte hinner eller inte hitta några.
Kom iväg och klippte Linus igår nere hos Caroline Leek. Världs bäst att hon klämde in honom 20 minuter efter att vi ringde då hon drog på semester till Spanien idag!
Ibland måste man få ha lite tur med sig också! (:

Annars är vi så gott som färdiga för en helg i Stockholm! Underbart att få gå på bröllop och få vara lite avundsjuk på brudparet. Jag får fortsätta drömma om att jag själv får stå inför nära och kära någon dag! (;

Dags att göra oss i ordning för den där skojakten och jag ska skicka iväg Linus med Nillan. Hon ska iväg till trollskaskogen med honom. Han är alldeles överlycklig att han ska få vara med Nillan utan mig, Fredrik och Agnes!
Skönt att veta att han trivs med sin gudmor! ;D

Av Jessica - 27 juli 2012 20:04

Min älskade lilla pojke kom till nig och bad om alvedon i rumpan för han har så ont i pannan. Och när han kommer och ber om det så vet jag att han har ont så han verkligen behöver det. Är man snabb så brukar man kunna avstyra hans migrän så jag hoppas att han inte väntade alldeles för länge.
Varför vi ger honom alvedon och ipren i rumpan är för att han mår så illa när han får huvudvärk så han kräks. Vet att det är migrän då vi har varit hos läkare och gjort utredning på det. Det är lite ovanligt med huvudvärken i så tidig ålder som Linus visade det så det var därför utredes så tidigt.

Nu är det mörkt och svalt rum som gäller, så svalt som det går i den här värmen. Sen om vi har tur så somnar han för natten snart så kanske han kan sova bort allt. Sötkorven visste att man kan kräkas i hinken om man måste när man får så ont. Han har varit med om det förr helt enkelt!

Nu ska jag smyga och pyssla om lilleman och se om der lättar för honon eller om det blir värre.

Av Jessica - 23 juli 2012 22:29

Ordningen är återställd! Älskade barnen är hämtade och ligger nu i sina sängar och sover sedan en timme tillbaka.
Efter 9.5 timmar sömn i sträck imorse så vaknade jag helt utvilad och kände mig ändå mör i kroppen. Misstänker att kroppen fick en chock när den fick så mycket sömn eftersom den är vam att vakna några gånger varje natt. Jag låg och tittade på tvn i någon timme innan jag väckte Fredrik. Åt frukost sedan bar det ut till Birsta för att kolla på kameror, behöver en ny då vi bara har digitalkameran som köptes straxt innan Linus föddes. (;
Brummade sedan ut till Alnö för att hämta dem, kom mitt i deras lunch och är inte helt säker på att de två var så villiga att åka hem.
Halv mutade dem genom att berätta att vi skulle ut till Töva så de kunde leka en massa där.

Blev mycket surr, kaffe och super god tårta som Klara hade bakat! Mina barn lekte och hade sig och när vi skulle åka hem därfrån så blev det grin och gnäll. Lyckades få dem på bättre humör genom att berätta att Jonas skulle komma.
Det var nästan så jag ångrade det då det var tjat var och varannan minut över när skulle Jonas egentligen komma! :D

Barnen somnade snällt och nöjda eftersom Jonas dök upp innan de skulle lägga sig. Linus hann faktiskt sprla lite WII med Jonas och det gjorde nog att han var så villig att lägga sig snällt.

Justja, Maria kom förbi med super fina skor till Agnes! Tack återigen!!!

Av Jessica - 22 juli 2012 16:51

Älskade småtrollen är med Örjan ovh Maggi i stugan. Vi ska hämta dem imorgon, blir nog mysigt för dem att vara där ute.
Själv så är jag sjukt rastlös och tycker att det är tomt och tråkigt här hemma utan dem. Men det är sånt man får ta ibland. (;
Snart ska jag roa mig med att veckohandla så att vi har allt för veckan. Det är väl bäst att passa på att göra sånt när man är barnledig! Vad ska man annars göra?!
Nu är det bäst att Fredrik och jag bestämmer oss om vi ska gå på bio ikväll eller om vi ska ordna en film här hemma. Är inte helt peppad på att se någon film som går just nu. Fredrik vill se den nya spindelmannen men det vill inte jag.
Det återstår att se vad vi bestämmer oss för.

Av Jessica - 21 juli 2012 10:26

Vi har varit ute på Alnö, Havstoviken ett par dagar. Har sovit i Örjans och Maggia stuga då de hsr haft annat för sig.
Vi har även haft hur underbart väder som helst. Har mest legat på stranden och njutit att barnen har älskat att vara där.
När vi inte har varit på stranden har vi haft det toppen på tomten då barnen har sprungit och lekt som de velat.
Nu är vi tillbaka hemma och har ångest över att känna sig instängd..

Av Jessica - 10 juli 2012 12:44

I lördasgs hade jag ett telefonsamtal som gjorde att min värld skulle rasa ihop, var helt säker på att älskade mormor skulle bli en ängel först. Men efter mycket samtal hit och dit så visar det sig att hon inte hade en stark stroke. Det var en lindrig sådan. Men de timmarna innan man visste något när man bara gick omkring med sina egna funderingar om det skulle bli så illa som det blev för farmor, de var så jobbiga. Jag hann tänka både den ena och den andra hemska tanken.

Barnen såg när jag grät och vi förklarade att gammelmormor hade blivit sjuk och att hon var tvungen att sova på sjukhuset ett par dagar.


Somnade sent natten till söndag då man äntligen fick lite mera besked, drömde hemska otäcka drömmar så det gav inte så mycket sömn.

För drev lite timmar överallt i söndags innan vi kunde åka upp till sjukhuset och säga hej till henne.

När vi kom till hennes rum var morbror med familj där och det var väl tur för mormor var inte alls sig själv. Hon sa inte så mycket, hon hittade inte orden hon sökte, hängde inte med på något skämt.

Morbror med familj åkte hemåt och vi var kvar ett tag till. Fredrik tog barnen med sig så jag fick stanna en stund själv med mormor och prata lite.

När jag var tvungen att röra på mig så ringde jag mamma och då var de precis på väg in i sjukhuset så jag stannade tills hon kom.


Igår åkte jag upp till mormor igen kl 14, jag och barnen satt en timme själv och väntade på henne då hon var iväg på någon undersökning. Klockan tickade sakta på och efter den där timmen så blev barnen glada när mamma och syrran kom upp.

Vi frågade då om det skulle ta lång tid innan mormor kom tillbaka, gick ut och satte oss och väntade i dagrummet.

När vi sitter där så kommer mormor tussandes med rullatorn och hon var näst intill som vanligt!! Jag var så glad när vi åkte därifrån, mormor hade skämtat, hängt med i allt och verkligen pratat så där som bara min mormor kan. (;

Alla som har träffat min mormor vet att hon är en fruktansvärt pratglad tant som pratar med alla om allt och ingenting. Bara hon får prata så pratar hon på av farten. Så det var så skönt att få se att det var bättre med henne.


Idag får hon till och med åka hem, Bengt ska hämta henne idag och köra hem hon. 

Jag ringde upp till mormor och då var hon glad att hon ska åka hem, hon bad mig komma ut till Töva senare. Hon fick åka hem 14:30 så hon borde vara hemma runt 15 trodde hon. Så det är väl bäst att man åker dit när hon ber om det. :D

Men det är av egen egosim jag åker dit också! Jag slipper vara ensammen hemma och ha tråkigt och dessutom så får jag spendera tid med mormor.


Nu har hon och jag bestämt att hon ska då inte bli sjuk på något sätt mera, hon ska hålla sig frisk ett par år till så hon får vara med på mitt bröllop. Dock så måste hon vinna pengar först så hon kunde betala det sa hon för annars är hon rädd att det aldrig blir av. (;



Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards