Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jessica - 16 oktober 2012 08:34

Första snön har kommit här nu. Dock kommer den då inte stanna kvar genom att det regnar lite nu också. Men förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid tills vi får snö igen och att snön faktiskt kommer stanna. Linus längtar otroligt mycket efter snön och jag förstår honom.
Vem längtar inte? Men det ska vara riktigt snö, och bara några minus grader. Sen kan det vara blå himmel också så är det ju alldeles underbart!

När Fredrik gick på jobbet så kom två små tussande in till mig. Båda två hade sina täcken, filtar och en nalle med sig. Låg här och myste när mamma ringde och berättade om snön. Nu ligger vi i min säng alla tre och ser på barntv, myser och pratar om allt man gör när det är mycket snö ute. Att det fortfarande kommer ner lite snö gör allt extra mysigt.

Till helgen borde vi inhandla allt som barnen behöver för att vara redo för en riktigt vinter. Linus har overall, mössa och skor klar redan så det är skönt. Han får ha sin gamla overall och eventuellt att jag får köpa en ny mot våren om han får för sig att växa lite för mycket innan.

Men första projektet vi har här är att byta däck på bilen. Jag tror det är dags att sätta dit vinterdäcken nu. Kan vara bra att på bilen framöver. (;

Av Jessica - 7 oktober 2012 23:05

I helgen har vi firat min mormor som fyllde hela 80 år! Är otroligt glad att hon är så pigg som hon är! (:
I fredags bakade jag och barnen för fulla muggar, vi var även snäll och skjutsade mormor så hon fick handla hem mat så hon klarar sig ett tag.

I lördags började jag dagen med att göra klart tårtorna för att sedan dra iväg till mormor och byta en lampa på toan åt henne. Det är inte lätt att bli gammal så man inte kan klättra och byta lampa själv. Glad att hon ringde så hon inte försökte själv. Barnen åkte med Fredrik upp till slalombacken där slalomklubben firade 75 år tror jag det var?
Det var ansiktsmålning och hoppborg för barnen så de hade skoj.
Jag var iväg och köpte en liten present till mormor också innan jag slöt upp vid backen. När jag kom upp dit hade Linus fått en katt på kinden och Agnes höll på att få en Kitty på sin kind. (:
Synd det var sånt dåligt väder, blåste näst intill storm och så småregnade det. Barnen brydde sig inte som tur var!
Käkade lunch däruppe innan jag åkte hem för att byta om, sen plocka upp Sofia på stan och sedan åkte vi till mormor igen för att göra i ordning i lokalen som vi fick låna.
Mamma och Bodil var redan där när vi kom och de hade gjort det mesta så det var skönt!
Kl 14 kom frerik med barnen och resterande släkt och det tycker vi om! (:
Blev fika och surr. Sen gick vi och endel till upp till mormors lght och vi också för Fredrik skulle ordna med tvn åt mormor.

Idag tog vi oss en sväng till mormor Anita för lite fika och surr. Var där tills det var dags att gå hem. Agnes blev på världens tjurigaste humör precis när vi klev innanför dörren här hemma så hon fick fortsätta ut till balkongen där hon fick sova i vagnen ett tag. (;
Sen har vi inte gjort så mycket mer än tvättat i tvättstugan nu ikväll.

Nu ligger jag och kollar på film i sovrummet, Fredrik sitter vid sin dator någonstans. Imorgon ska jag, mamma och barnen åka till Kramfors. Jag ska äntligen få träffa mina syskonbarn där! Linus ska få leka med Samira och Johan som han har längtat efter!
Gud som jag har saknat barnen!! Samira, Johan, Zackarias och Sami...
Ska bli så skoj att då krama om dem, har inte träffat dem sedan i vintras. Då var de hos mig någon timme för Frida och Roger var på något möte.

Nu ska jag värma vetekudden och ta ett piller.

Av Jessica - 3 oktober 2012 12:03

Linus är nog världens mest omtänksamma storebror som finns! Imorse efter att han hade varit på toa så hörde jag han tvätta händerna och sedan lät det mycket. Tänkte att han flyttade pallen närmare så han nådde att tvätta sig bättre. Men så ropar han på både mig och Agnes att vi skulle komma och titta på vad han hade gjort.
- Agnes, jag har gjort en trapp till dig så du kan kissa själv. Så du inte behöver att mamma hjälper dig mera!
Han var så stolt när han sa det!!

Tycker han är otroligt snäll som ens tänkte att han skulle hjälpa henne. Det är väl nu jag ska inse att jag har fostrat mina barn helt rätt och att jag ska vara stolt att han lyssnar på något!

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards