Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Dag nr 2

Av Jessica - 28 augusti 2013 00:06

Dag nr 2, gick betydligt bättre idag än igår iaf. Linus blev avlämnad sedan klarade han sig själv, Fredrik var tvungen att åka iväg på några ärenden.
Agnes och jag gick in till Lycktan och lämnade av lite ombyte som hon ska ha på dagis. Sedan gick vi ut och hon började leka med några tjejer. Efter en stund kom några äldre barn ut från Stallet, där Linus går. Då lekte hon med samma grabbar som igår. Linus lekte också med några och efter en stund kom Noel och då blev Linud super glad och jag visste att han skulle klara av att vara ensam tills Fredrik kunde komma!
Linus försvann med Noel och grabbarna och Agnes lekte på med sina kompisar.
Hux flux var klockan så mycket att det var dags att gå in för lunch. Då började Agnes gnälla och var inte helt med att vi skulle ha samling och sjunga lite innan maten. Hon kröp upp i min famn och började gråta för då ville hon hem, (Hon började innan frukost och gnällde och små grät för hon inte ville till dagis) men lyckades lugna ner henne så vi kunde vara med och sjunga. Sjung en massa låtar och Agnes sjung med på dem hon kunde. Sedan blev det dags för lunch och då var hon med att ställa sig på kö och vänta på sin tur. Hon valde plats och åt rätt bra. Efter plockade hon bort allt sitt och sprang in till avdelningen för lite frukt!
Under tiden vi sitter där så får Linus avdelning komma in och äta lunch matsalen och det verkade gå hur bra som helst för honom. Naturligtvis satt han vid Noel och det var toppen för då visste jag att han hade det bra. Undertiden Linus äter kom Fredrik tillbaka och då behövde jag inte ha dåligt samvete mera!
Agnes spelade spel, klippte en massa och lekte med dockorna utan att bry sig om mig så det var jätte bra!
När klockan tickade hemgång så kom Fredrik och Linus och hämtade oss. Linus berättar då att han skulle få följa med Noel hem och jag trodde att det var något de grabbarna hade klutat ihop själva men så var inte fallet. Kalle, Veronica och lillasyster Ella hade kommit och lovat att han skulle få följa med hem direkt. Så vi vinkade av dem och tog med oss Agnes på allt vi skulle göra. Tror inte hon blev så ledsen över det! (;
Vi hämtade Linus efter middagen som han fick. Han överraskade mig och Fredrik med att ha ätit 2 pannkakor hemma där.
Fick lite kaffe och surr där hemma innan vi kunde sluta med barnen hem. Agnes var ju tvungen att få vara med storgrabbarna en stund innan vi skulle hem.
Sen var Fredrik och jag tvungen att snusa lite på lillfröken!!

Gick förbi min frisör idag också för att få lite schampoo till Linus oranga färg som inte riktigt vill släppa från hans hår.
Blev bad för barnen innan deras kvällsfika och nattnig. De somnade rät fort idag och det är jag glad för! (:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards