Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 8 december 2008

Av Jessica - 8 december 2008 12:58

kan börja med att skriva att linus har slutat sova igen på natten.. just nu lever man på att han faktiskt sov förra veckan..


ifredags sov han jätte snällt från 20 till 2. runt 2 någongång vaknade han och kom på att man kunde faktiskt leka och så eftersom han är så duktig så han kan ställa sig upp när han håller i nått så ställde han sig i sängen och slängde sig helt rakt på sidorna och rakt bakåt.. vilket resulterade i att när han slängde sig helt bakåt så slog han sig och gjorde sig illa.

sen så blev han väl övertrött så då kunde han inte somna heller så han grät och skrek fram till kl var 4. Då äntligen somnade han för att sedan vakna kl 6 och vara vaken igen.

dum som man var så gick ju inte jag och la mig heller förrens kl nästan var 00 så jag fick ungefär 3-4 timmar sömn den natten.


tänkte skriva om vad jag gjorde i lördags. men jag vet fan inte vad jag gjorde..

vi lär ha spelat little big planet på ps3an iaf..

det är jag säker på att vi gjorde. 

justja, vi såg ju film med myrström och danne.. men jag vet inte vad filmen hette eller så, jag tycker väl inte att den var så där super bra eftersom det var så mycket små missar i filmen så jag blev typ lite galen på den.


igår iaf så åkte fredrik, jag och linus ut till mormor. bar in massa ved åt henne! så nu jädrar kan hon elda på där ett par dagar :D

sen så kirrades det lite i köket också!

sakta men säkert går det framåt..

får se om det blir något kök innan jul.

allt hänger på lillemans sömn!!


men vilken rolig  blogg jag har, känns som att jag inte gör något annat än gnäller på att han.

men ni får inte ta det fel.

men att inte ha sovit på snart 5 månader är helt galet jobbigt.

man lever i en fantasivärld känns det som, reaktionsförmågan ligger även på minus sidan tror jag.


men jag är iaf glad att linus inte är gnällig och skrikig på dagarna!

han bara leker och har full rulle för sig.

nu kan han:


*vända på sig (åt alla håll och kanter)

*sitta själv

*åla

*krypa

*ställa sig på knä

*dra sig upp


även att idag satte han sig själv också!!

han låg och lekte och så kröp han och hade sig och så ser jag hur han ställer sig på alla fyra, lägger ut ena benet på sidan för att sedan böja sig fram med ansiketet och överkroppen för att ta fart och så satte han sig helt själv!

har sett att han har suttit upp förut men jag har inte minnas att om jag har satt han där eller om det är fredrik som har gjort det, men nu är det möjligt att han har gjort det själv de andra gångerna också :D


numera är det väldigt skoj att krypa iväg på egen hand och pilla på allt och speciellt i andra rum där inte jag vill att han är..

typ i köket där det har varit massa skit och allt sånt..

eller pilla upp städskåpet i hallen och dra sig halvt in där efter skurmoppen och dammsugaren.

jag kan stå i sovrummet och vika tvätt och bara upptäcka att det blir riktigt tyst.

så man ropar på linus och man inte får nåt svar, då är det bara att söka reda på vilket rum han befinner sig i och kolla vad han gör.



ne, göra sig klar för att sedan vänta på att linus ska vakna, han har sovit från 10:30 (hallå, vad har hänt?!?!?!?!) för att sedan vandra iväg tll mamma efter han har ätit lunchen




och grattis Bodil och Daniel som ska få en ny bäs!!! :D

jag är så glad!!!


Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards