Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 28 december 2008

Av Jessica - 28 december 2008 11:05

vet att det är evighet sedan jag skrev, men våran värld har varit upp och ner vänd och bara massa gråt och gnäll.

men dagen före julafton fick vi reda på varför, linus vaknade med att en tand hade tittat ut uppe :D

så äntligen har han fått sin 3e tand.

tror att den andra tanden upp till kommer att komma upp snart också, för det är verkligen mest grin och gnäll och nätter helt utan sömn.


iaf så julafton firades hos mormor.

det var jag, fredrik, linus, mormor, roger, kjelle, bengt, marianne, rickard,robin, mikaela, rolf och ove.

tror jag fick med de mesta :P

var skönt att vi inte var så många mera och satan va skoj det var.

höll på att dö av skratt ett par gånger faktiskt :D


och linus stor trivdes eftersom att han fick vara i centrum och alla tittade på honom. Han fick även klättra och dra i allt och så fick han ställa sig upp vid tvbänken för att sedan äta och slå lite på tvn..


han brydde sig inte om några julklappar alls, inte ens papperet eller snöret..

så det var ju skoj :P


sen juldagen, den firades hemma hos örjan med han, maggi och louise.

fick julmat och massa julklappar. där tyckte linus om julklapparna iaf, sina böcker och en traktor som lät :D


sen annandagen så var vi till mamma en sväng och så lämnade vi av linus där för fredrik kom på att han ville ut på elgiganten, där var det hur mkt folk som helst.

sen skulle han till mediamarkt och det var lika där och så var vi och skulle kolla på kläder men det fanns inge fina kvar där vi var.

sen igår var vi hem till maria och firade med dem, så där var det maria, johan,ebba och mormor anita. eller mormor anita kom straxt efter oss för hon hade åkt bussen ifrån stockholm för hon har vairt och hälsat på morbror patrik i schweiz över jul.


vi fick skit mycket julklappar i år. trodde nästan att vi hade blivit förstora för julklappar men inte då (;

även att vi fick kylen och frysen av maria och johan, så där tjänade vi ett par tusen :D


en sak som jag tycker är otroligt roligt är att maria är typ sur för att linus träffar min mamma mycket mer än henne.

och igår då sa hon så här: "jag tycker det är tråkigt att sofia får träffa linus mycket mer än vad ebba får göra"

men jaha? ebba kan komma och hälsa på när hon vill och ursäkta?

är man 47 år kanske man inte ska bry sig så?


sen är det väl min ensak om jag vill umgås med min lillasyster mer än vad jag vill umgås med fredriks lillasyster som är 11 år?

och sofia är barnvakt emellanåt åt linus så det är väl inte så konstigt?

men jaja, är man sotis så kanske det inte är så lätt.


idag ska vi åka hem till min pappa, vi ska fira julen och gratta honom för han fyller år imorgon. men jag hoppas verkligen att det inte är någon jäkla julmat där! jag är så less på julmaten och jag tycker inte om den juh :P

så jag hoppas på typ smörgåstårta kanske???



verkar som vi har ordnat en resesäng fram till nyår, men det är inte helt säkert. Får se vad som händer, men nu kan man iaf försöka planera nåt.

 kan inte lämna linus i sängen eftersom han kryper i sömnen (;

vi har fått sänka spjälsängen till längst ner också, för lilleman har kommit på att man kan klättra på grinden!

håller man i längs upp så kan man ta tag med fötterna och gå uppför sedan, så det var livsfarligt att ha den ett steg upp för han höll på att rasa ur! :P


men nu måste vi skynda, linus har bajsat klart och vi ska åka senast 11:30

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards