Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

ni har väl inte glömt?

Av Jessica - 31 oktober 2010 08:27

Ni har väl inte glömt att man ställde tillbaka klockan inatt?Det glömde jag bort alla gånger jag vaknade inatt, kändes som man inte skulle få någon sömn alls. Tur att Agnes bestämde sig för att sova från 22 till 05! Var ju egentligen 06 så det känns som en super bra natt för henne!Hade varit kanon om Linus kan sova så där bra som han gjorde en sväng för någon vecka sedan.Igår hjälpte vi min kusin att flytta. Kändes kanske inte som att vi gjorde så mycket fast vi bar ju lite. Tror hon uppskattade all hjälp hon kunde få. :-)Känns lite skönt att få hjälpa henne lite när hon har ställt upp för oss så mycket!Idag ska vi ner till barnen farfar. Örjan ska nämligen hjälpa Fredrik att byta vinterdäck, tror att det är på tiden att vi gör det. Fast som det känns nu så kommer vi inte få någon snö i vinter. 7 plus grader tycker jag är lite små drygt. Vill ha vinter och massa snö och lite minus grader nu. Vill inviga de finaste overallerna som barnen har fått av sin farmor. De är så bra!! Det enda som måste inhandlas nu är något till fötterna till båda barnen, ett par handdskar till åt Linus och vinter mössor till dem också.Nu blir det frukost här hemma!Börjar bli väldigt hungrig..

 
 
Jossan

Jossan

31 oktober 2010 11:31

Ja jag vet väl inte det finns just något recept, jag brukar bara höfta på vad som finns hemma =)

Först stekte jag iaf filé bitarna tills dem var genomstekta, kryddade med chili och kött och grillkrydda och fräste sedan på bacon..
Jag gillar då dem är knapriga så jag körde på full fräs =)
Efter det blandade jag i det med köttet, hackade i en paprika i ganska grova bitar och hällde till sist i 5dl crème fraiche och lät det puttra några minuter...

Kan tänka mig att det är lika gott oavsett om man serverar potatis, pasta eller ris till =)

http://jossanwilhelm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards