Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Livet är underbart

Av Jessica - 21 november 2011 22:44

Sitter här hemma och spelar Zelda skyward sword, jag njuter av varje minut. Det är så bra!! Livet är helt enkelt underbart just den är stunden! Allt känns så helt rätt med allting.

Igår var Fredrik och Sofie här med lilla Alva, det var skoj! Jag fick bjuda på mat och det verkas som det uppskattas, vilket jag tycker om jätte mycket. Det är roligt att laga och bjuda på mat när vännerna tycker om maten. (;

Annars har vi inte gjort så mycket, har äntligen blivit klar med vinterkläderna åt barnen, nu är de fullt utrustade. Igår på dagen fick barnen följa med deras farfar och Maggi ner på stan för att få en tidig julklapp, vinterskor. Så det tackar vi så hemskt mycket för!

Linus har verkligen njutit av att vara på stan med dem för han har pratat mer eller mindre hela dagen om det idag. Att de gjorde så och de fikade så!


Idag har förresten barnen visat att deras syskonkärlek är en kamp mellan dem, de går från att leka snällt till att börja bråka och skrika och mitt uppe i allt bråk så börjar de skratta helt hysteriska. Det är så underhållande att se det ibland när de leker och hitta på massa små bus så det är inte alltid så lätt att hålla minen när man ska försöka vara lite allvarlig. (;


Annars vänter vi bara på att snön ska komma och att det ska bli riktig vinter nu, är less på regn och slask. Men som det ser ut på vädret kommer värmen hålla i sig hela den här veckan och fortsätta vara plusgrader.

Så kanske nästa vecka kan det bli lite kallt och torrare i luften?


Fredrik börjar sitt nya jobb inom Telia den 1 december. Det är otroligt skoj för honom och skönt för oss alla! Hade hoppats lite i smyg att det inte skulle vara så mycket resor och övernattningar nu, tycker han har varit i Stockholm så mycket nu. Han ska ju faktiskt iväg onsdag - torsdag igen nu så. Men det blir visst resor till Stockholm och dessutom Finland framöver också. Än vet jag inte riktigt hur ofta han kommer vara borta men det är bara att gilla läget och hoppas på att det inte bli alldeles för mycket. Det är så svårt att planera min egen framtid när vi inte vet hur hans jobb ser ut riktigt ännu. 


På söndag är det första advent och vi ska på dop! Jag har köpt en sådan bra dop present så det är svårt att hålla sig för att inte berätta! Att man inte har kommit på det här tidigare, det hade jag velat haft åt mina barn! (;

Jag lovar och svär att på söndag kväll kan jag både visa och berätta!


Nu ska jag återgå till att spela lite Zelda innan det är dags för att sova!

Imorgon tror jag att vi ska ta och baka något gott här hemma, antingen något fika bröd eller matbröd. Vi får se helt enkelt. Skulle vara gott med något gott när syster och barn kommer hit på onsdag! (;

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards