Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Första advent

Av Jessica - 27 november 2011 22:40

När vi hade vaknat till här hemma och tittat ut upptäckte vi att första snön för den här säsongen kom! Underbart tycker jag!Att den dessutom kom så pass bra just idag var ju ännu bättre! (:Vi har varit på dop för lilla Alva idag, de hade dopet i Skönsmons kyrka. Att vi var i sista minut hör väl inte tillsaken men jag är nöjd så länge vi inte kom sist! Agnes måste ha tyckt det var så tråkigt att sitta still och lyssna på prästen för hon somnade under tiden vi var i kyrkan. När det var klart i kyrkan klädde jag på henne lite lätt och vandrade över till församlingshemmet för fika, presentöppnig och bara vara sociala. Linus var jätte duktig i kyrkan, han satt mest stilla och tittade på allt. Haha, just ja! När de var klara där framme så gick de förbi oss och Linus började då gråta för hans farbror Jens gick ifrån honom. Men det var ju för Jens är Alvas fadder och då skulle de bara gå en bit. Men Linus trodde att Jens lämnade honom! I församlingshemmet fick Agnes sova vidare på en soffan. Hon märkte inte ens av alla människor eller vilket liv barnen förde när de lekte. (;Så är Agnes, jag har lärt henne att sova var som helst och lite när som helst. Underbart är det! Fick otroligt gott fika så det tackar vi för!!!Får se lite vad vi gör imorgon, ska kanske ut till mormor och hjälpa henne.Vi håller förresten tummarna att snön ute försvinner!Vi gav Alva en stor nalle och en bok. Boken handlade om Alva och hennes kompisar Nellie, Melvin och Jens. Då Alva skulle ha 3 kompisar tog vi hennes syskon och Jens då vi tyckte det var svårt att komma på namn annars. Men jag tyckte att det var en super bra ide om boken och Nallen. Kortet hade världens snällaste Jeanette gjort åt oss! Då jag inte kan länka från mobilen får det bli så här:http://mittlyckligalantliv.blogspot.comIn och kika på hennes blogg!!

 
 
Ingen bild

Bodil P =)

28 november 2011 10:51

sånna sagoböcker har våra barn också =) Himla roliga att läsa om och om igen.... Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards