Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Jessica - 8 november 2012 20:12

Igår var jag till tandläkaren och det var en spännande historia. Jag vet att jag har fått hål i en visdomstand så det är tvungen att åtgärdas.
Barnen fick vara hemma hos deras gammelmormor Anita under tiden jag var i Nacksta.
Hos tandläkaren konstanderades det att det är ett hål i visdoms tanden och att det är lika bra att dra bort den. Det intressanta är att det är första hålet jag har på 11 år!! Så egentligen ska jag inte klaga något alls.
När jag satt i stolen och så skulle vi knäppa lite kort på tänderna så var det bara att inse att jag är alldels för känslig för att göra det, lyckades ta 3 av 4 kort utan att kräkas. Att ta kortet på den tand som hålet är i och där roten behövdes gick inte.. Försökte verkligen flera gånger men sedan så gavs det upp. Dumt att plåga mig mera och att jag skulle kräkas så mkt så beslöts det att jag får en remiss upp till sjukhuset för att få ta kortet där.
Så nu går jag bara och väntar på att de ska ringa och säga att jag ska komma upp dit så det blir gjort. Kan inte dra tanden heller förrens kortet är knäppt!
Tur jag inte har dödligt ont så jag kan faktiskt vänta ett tag till. Men det vite väl bra att få det gjort det här året ändå!

Men att ha klarat mig i 11 år utan ett enda hål eller utan inflammation i tandköttet är hur bra som helst! Prima tänder i övrigt! Ska vara stolt över det!
Har ju ändå genom gått 2 graviditeter med små ätande, en hel del kräkandes.. Sånt som fräter på tänderna.

Nu är det dags att göra kvällen för de små. Bäst jag skyndar att göra kvällsfika innan de blir alldels för gnällig!

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards