Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Jessica - 25 november 2012 21:06

Det är endast en vecka kvar till första advent just idag, det regnar ute och är just nu känns vinter långt borta. Kommer det komma någon snö innan advent, ska man våga tro på vädersidorna som säger att snön kommer till veckan?

Läser i bloggar och på facebook att många redan har börjat pynta, jag känner att jag ligger lite efter men ändå så har jag hela nästa helg på mig att göra sånt. Tänker inte stressa upp allt i fönstren och sådan för då har jag nog lessnat på det alldeles för tidigt. 

Visserligen har jag bakat ett hel gäng med olika bullar med olika smaker och så har jag gjort en sorts kaka. Men det räknar jag inte då jag lika gärna kan ha gjort det tills när som helst. Vi ska ha julfika här som vanligt och till det borde jag börja baka genom att det är lite extra kakor och speciella godisar och sånt som ska göras.

Man får aldrig någonsin tänka på sin vikt på vårat årliga julfika! I år blir det inte så där hemskt mycket kakor utan det blir mera godis men också någon lättare middag då jag alltid annars blir så fruktansvärt hungrig innan kvällen är slut. Och så brukar jag få ont i huvudet av all sockertopp som man har. (;

Men det brukar vara hemskt gott!! :D


Idag var vi ut till Matfors och hälsade på kusiner, morbror med fru. Det var lika trevligt som vanligt och så fikade vi gott! Surrade lika mycket som vanligt och barnen lekte på med sitt och katten! Och så fick man höra hela tiden: Zelda, gå och lägg dig! så fort deras hund kom närheten mina barn. (;

Märks att barnen är förkylda då det gnälls extra mycket, Agnes hostar så hemskt på nätterna och tidigt på morgonen så det sovs väl inte tillräckligt mycket. Men det börjar ändå bli bättre som tur är.

Linus har inte fått feber ännu men det var nog vädligt nära igår då han var riktigt varm men tempen visade inget. Så jag hoppas att han kommer klara sig från det då han har vilat så mycket när Agnes har varit sjuk.


Det jag skulle behöva ha i år med allt adventbestyr är en till stjärslinga/stjärndraperi i fönstret till barnens rum. Vi har en gammal ifrån IKEA och den är så fin, var där och tittade men då hade de en ny sort och det var lite snopet. Så om någon har en gamla sådan som inte används så hojta till så kanske jag kan köpa den?!


Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards