Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

totalt uttömd i huvudet

Av Jessica - 13 augusti 2008 14:37

det finns en person som jag verkligen irriterar mig på och det är faktiskt fredriks mamma.

maria, hon är jätte snäll, men ibland förstår jag inte hur fan hon fungerar..

det hon säger och gör är ibland helt olika än vad hon menar.

hon kan säga en sak, göra en andra och mena en tredje.

och inte bara det, det är hennes fel att jag måset skrika och bråka på fredrik.


"du är mamma ledig, du ska städa,tvätta,diska och göra allt hemma eftersom du är mamma ledig är du hemma hela dagarna, fredrik jobbar ju faktiskt"


 men alltså, jag är mammaledig, ja visst det är jag och det är det bästa som har hänt mig också, inte själva ledigheten utan att vara mamma, och att ha fått linus. men det är så här, bara för jag är mamma ledig så betyder det inte att jag ska sköta hemmet helt själv.

jag är inte mamma åt fredrik också, även om han verkar tro det just nu.

han jobbar 40 timmar i veckan, men jag är fan mamma 24/7.


det är så här hemma, att om inte jag gör något, då händer inte det inte ett skit.

för fredrik har aldrig behövt göra något hemma, han har fått suttit framför datorn hela tiden. han är jävligt bortskämt. han har aldrig tvättat själv om det inte vore så att jag tvingade honom en gång.

visst, han diskar, han städar men det är enbart om jag har skrikit på honom och skällt och bråkat.

men jag orkar inte. det går inte längre.

jag vet inte vad jag ska göra.

jag vet inte vad jag inte ska göra heller.


för även om jag struntar totalt i hur det ser ut här hemma nu bara för att fredrik ska fatta att han måste göra något, så "ser" han inte hur det ser ut här hemma, utan han låter allt vara..

men han vet ju med sig att jag brinner av en dag och gör allt som jag måste bara för att det inte ska börja mögla i disken och för att det ska sluta lukta där inne.

för luktar det gör det nu, och vad händer om jag låter det vara? jo jag mår bara dåligt och så kommer det bli ännu värre...


hur fan kan man skälla bort sina barn så jävla mkt så de aldrig behöver göra något? för att sedan när de flyttar hemifrån ska kunna sköta ett hushåll helt själv?

och grejjen är så här, när hon kommer, är det inte topprent då får man höra hur dålig man är..

och att jag säger "men jag bryr mig inte längre, det är fredrik som ska städa osv" då får man höra hur dålig man är då också.


jag vet inte längre vad jag ska göra....


jag är totalt utmattad i kroppen och huvudet. 

vad ska man göra för att få honom att öppna ögonen och se hur det ser ut här hemma och kanske kunna börja hjälpa till lite??

 
 
Ingen bild

Tipsare på nätet

14 augusti 2008 10:18

Han kanske inte "ser" det du "ser" och därför "händer inget" hur länge du än håller ut. Ett förslag kunde vara att du skrev en lista på allt som behöver göras nu och läs den listan tillsammans sedan. Bestäm tillsammans vad som kan vara rimligt att du gör och vad han ska göra. Lycka till!

 
Ingen bild

Lotta

17 augusti 2008 18:41

Men gratulerar till att du har blivit mamma :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards