Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Jessica - 19 augusti 2008 10:44

idag har linus och jag varit på BVC och vägt och mätt honom!


så  idag väger han 6890 g och ät 63,3 cm lång!

han ligger precis på sin kurva på vikten och har nästan kommit in på mitten kurvan! (=

men han ligger långt nedanför sin beräknande kurva iaf ;P

"han kommer väga mer än 4,5 kg när han kommer!" ja eller hur *skratt*


han är däremot lite kort, och han har på någotvis börjat krympa sin kurva på längden... han ligger en kurva nedanför mitten kurvan och så ligger han då 1½ kurva nedanför sin beräknande kurva..


jag tycker ändå att linus är stor åt alla håll och kanter och han kanske också stannar upp lite på växten för att sedan skjuta iväg igen? vad vet jag, jag tycker väl att det inte borde spela någon roll alls...

men men.. nu måste jag dit om 2 veckor igen för att se att han växer lite till..


även att hon tyckte att jag kunde börja proppa på med mera smakportioner åt honom eftersom han har fått för sig att han inte ska äta upp sin ersättning.

och man ska vara glad om det tar under en timme för honom att äta sina 180 ml som han ska äta var 4e timme..

man ska vara super glad då, för oftast tar det en timme att få i honom hälften av det och då har man hållt på att tvingat honom och så han nästan kräks för man ser kräkreflexen på honom och så väntar man bara på att han ska kräkas..

så mera smakportioner åt lillen!

dock måste jag gå ner och köpa katrinplommon åt honom eftersom han inte bajsar längre.. *suck*

nee nu slut på barnpratet här :p


vet inte riktigt vad jag ska hitta på att göra nu, tänkte dra ut till mormor igen med 13 bussen och hänga där tills imorgon eller nåt sånt ^^

eller om man drar hem ikväll eller nåt, vet inte alls.

vet bara att jag ska få mormor att baka bullar idag! hon är aldrig svår övertalad hon nämligen (;

dessutom så kan jag kanske plocka de sista hallon på buskarna åt henne också bara för att vara snäll! och kanske göra lite hallonpaj?!? får se hur jag orkar!


det gick rätt okej att sova ensammen, var nog för att jag var så jävla trött som de gick bra ;P

vi somnade runt 23 någongång där och så vaknade linus sedan vid 5 för han var hungrig, så i med ersättning och sen somnade vi om och vaknade ungefär halv 9 imorse :D

riktigt skönt var de kan jag lova!! 

nu sover lilleman igen och jag tänkte ta och vika ihop tvätten som har torkat och kanske dra en sväng med snabeldraken, men får se hur mkt jag hinner och orkar ^O^

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards