Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Jessica - 13 augusti 2008 14:37

det finns en person som jag verkligen irriterar mig på och det är faktiskt fredriks mamma.

maria, hon är jätte snäll, men ibland förstår jag inte hur fan hon fungerar..

det hon säger och gör är ibland helt olika än vad hon menar.

hon kan säga en sak, göra en andra och mena en tredje.

och inte bara det, det är hennes fel att jag måset skrika och bråka på fredrik.


"du är mamma ledig, du ska städa,tvätta,diska och göra allt hemma eftersom du är mamma ledig är du hemma hela dagarna, fredrik jobbar ju faktiskt"


 men alltså, jag är mammaledig, ja visst det är jag och det är det bästa som har hänt mig också, inte själva ledigheten utan att vara mamma, och att ha fått linus. men det är så här, bara för jag är mamma ledig så betyder det inte att jag ska sköta hemmet helt själv.

jag är inte mamma åt fredrik också, även om han verkar tro det just nu.

han jobbar 40 timmar i veckan, men jag är fan mamma 24/7.


det är så här hemma, att om inte jag gör något, då händer inte det inte ett skit.

för fredrik har aldrig behövt göra något hemma, han har fått suttit framför datorn hela tiden. han är jävligt bortskämt. han har aldrig tvättat själv om det inte vore så att jag tvingade honom en gång.

visst, han diskar, han städar men det är enbart om jag har skrikit på honom och skällt och bråkat.

men jag orkar inte. det går inte längre.

jag vet inte vad jag ska göra.

jag vet inte vad jag inte ska göra heller.


för även om jag struntar totalt i hur det ser ut här hemma nu bara för att fredrik ska fatta att han måste göra något, så "ser" han inte hur det ser ut här hemma, utan han låter allt vara..

men han vet ju med sig att jag brinner av en dag och gör allt som jag måste bara för att det inte ska börja mögla i disken och för att det ska sluta lukta där inne.

för luktar det gör det nu, och vad händer om jag låter det vara? jo jag mår bara dåligt och så kommer det bli ännu värre...


hur fan kan man skälla bort sina barn så jävla mkt så de aldrig behöver göra något? för att sedan när de flyttar hemifrån ska kunna sköta ett hushåll helt själv?

och grejjen är så här, när hon kommer, är det inte topprent då får man höra hur dålig man är..

och att jag säger "men jag bryr mig inte längre, det är fredrik som ska städa osv" då får man höra hur dålig man är då också.


jag vet inte längre vad jag ska göra....


jag är totalt utmattad i kroppen och huvudet. 

vad ska man göra för att få honom att öppna ögonen och se hur det ser ut här hemma och kanske kunna börja hjälpa till lite??

Av Jessica - 13 augusti 2008 12:37

oj, nu var det riktigt längesedan igen som jag skrev :P


har väl inte gjort så otroligt mycket de här dagarna, jag har bara varit ute hos mormor med linus och så har jag då umgåtts med min kusin och kusinbarn, rickard och robin.. justja, andreas min andra kusin var där också :P


vi har lyckats badat trots att det har varit svinkallt i vattnet ^^

och sen har vi väl typ bara spelat lite xbox och sånt och bara slappat.

jag har varit duktig också, jag har städat, diskat och lagat mat åt oss alla ute hos mormor också så hon slapp göra det ^^


det var lite skoj när jag åkte bussen ut dit i förrgår, för när jag kom ut dit så var det bara mormor och andreas som var vaken, för jag hade ringt och väckt andreas, men sen iaf, när jag kom dit så skickade jag elin (en liten 3årig granne) till att väcka robin och rickard.. men det gick inte så bra att väcka rickard för han typ reagerar inte för massa ljud och sånt..

så då gick jag dit och hoppade på honom, sparkade lite och tokhoppade i bäddsoffan där han låg, så hör man: men vilken liten hitlerkusin!

då hade han vaknat ^O^


igår när vi gick och badade så  gick vi genom skogen och på ett ställe så gick det inte att gå med barnvagnen för det var för stenigt och så hade gräset växt så högt så det gick verkligen inte alls att dra den, fast vi har typ världens terräng vagn, men då kom rickard på att de kunde bära vagnen om jag bar linus.

så jag var så snäll som lät en två st 13 åringar bära vagnen ^^

men herregud, de ville ju bada så ;P


jag tvingade även dem att plocka massa hallon till mig och mormor så jag kunde göra hallonpaj en dag där :D

så den vart jättegod så då kom jag på att vi skulle bjuppa kalle och vera på hallonpaj också!

så de gjorde vi och jag tror de tyckte den var god iaf :D


och idag hade jag tänkt att gå på en jätte lång prommis med linus, men eftersom det regnar så mkt så tror jag vi blir hemma.

blir till att verkligen städa här och tvätta lite ist.


och vi har inte börjat med kökat ännu, fast vi ska ha gjort det så länge.

men jag tänkte att om lilleman inte vrålar allt för mkt ikväll så ska jag börja lite smått iaf.. men vi får se




Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards