Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Nu är det gjort

Av Jessica - 22 mars 2012 16:17

Tog en sväng ut till mormor idag, putsade klart alla fönster och bytte gardinera. Så nu är det gjort och det blev väl bra. Hade en liten disskution med henne om ett par gardiner, för hon tänkte mest på katten men jag tyckte hon skulle tänka på sig själv mest. Vore ju bra om hon kan dra för gardinera så hon kan se på tvn när hon vill det istf att katten ska gå först där. Katten kan faktistk sitta i ett annat fönster och göra något annat då. Men mormor sa att katten går först och då sa jag att hon kommer bli en galen katt-tant som ingen vill hälsa på. Tur hon tog det med ro och skrattade, men vi kompremissade och så det blev nog bra det där.

Agnes gick efter katten hela tiden, läste bok för den och ropade: kattunge, var är du? Så fort den gick någonstans.

Linus hade det skoj, han hittade en färgpenna så han kunde rita.

Blev lite surr och fika där innan vi åkte hem.

Väl hemma åt vi lunch, Blixtenmakaroner och köttbullar. Linus vägrade först äta de gröna och oranga makaronerna till slut fick jag honom att smaka en färg och då kunde han gott mumsa i sig alla. (:


Just nu väntar jag på att klockan tickar på så att jag kan börja med maten och efter den blir det en tur för barnen ute. De ska få cykla upp till deras farmor för vi ska titta på tapeter! Vi funderar på en fondvägg nämligen så då måste vi kika lite och se om det blir bra.

Och har vi tur så kanske vi kan börja med allting i helgen. Efter vi har haft besök här.

På söndag ska barnen nämligen iväg till sin moster och då kan vi starta på riktigt med allting. 

Det kommer bli underbart!


Justja, Linus ramlade nerför trappen idag också. Det låter så lite när barn ramlar i ett trapphus, var helt säker på att han hade slagit ut alla tänder, brutit näsbenet och slagit hål i pannan. Men inget blod så långt ögat kunde se utan han grät mest och klagade på näsan. Syndes inte något heller först... Men när vi var hos mormor upptäckte vi att han har världens märke i pannan!

Så lillgubben kanske kommer bli blå om näsan senare. (;


Nu en huvudvärkstablett innan jag börjar med maten!


Sålde bordet och stolarna i vardagsrummet igår också. Var en yngre kille från Övik som kom typ kl 23 och hämtade det. (;

Det gick undan helt enkelt! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards