Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Jessica - 12 september 2012 20:52

Är det dags att titulera sig som vuxen när man är 2 barns mamma, passerat 30 strecket och gör egna rullrån?!
Jag har nog svårt att se mig själv som vuxen tror jag. Vet inte riktigt vad jag anser är vuxet. Jag borde nog vara vuxen nu men ändå så känns det som att jag inte alls klassificerar mig i den kategorin riktigt ännu...

Att göra rullrån var inte så där ofantligt svårt, det var lite små meckligt tills jag fick in snittsen men den där pinnen och innan jag hittade rätt temperatur på spisen. Men de blev fina rullrån för att vara första gången. Och jag brände mig inte någonstans heller så jag tror att jag kommer göra rullrån fler gånger. Då de gick relativt fort att göra så kommer jag nog göra det någon dag eller kväll när Fredrik är ute med barnen. Kan vara bra att ha ett gäng i frysen så man kan fika när man får oväntat besök.

Av Jessica - 12 september 2012 09:07

Jag kan börja att skriva att numera är Agnes blöjfri på dagarna! Visst har det hänt någon olycka men det har varit för hon har varit så inne i någon lek och då borde jag ha påmint henne om att gå och kissa. Hon tycker det är lite små jobbigt när hon har bajsat i pottan för då skriker hon rakt ut och sen att man måste komma för det är något där. När man då frågar henne så berättar hon att hon har bajsat. Sötflickan min!!

I lördags fick Linus åka med sin farmor och Johan ner på stan. Tror han tyckte det var mysigt för han har berätta flera gånger för mig vad de gjorde. (;
Agnes var mindre nöjd då hon gnällde om sin farmor till och från. Agnes också stan farmor säger hon ibland. Men tids nog får hon nog också vara själv med farmor och Johan. (:

Agnes är även lite små sur på mig för hon inte får sova med Maggi! Hon har nog svårt att förstå att det inte är semester längre och att man faktiskt jobbar på veckorna. (;
Ska se om Maggi ska vara hemma någon kväll så vi kan ta en sväng dit ner!
Men fick man inte följa med Linus och farmor kan man alltid försöka med Maggi tror jag Agnes kom på!

Imorgon ska jag åka ut till mormor, hon ville ha hjälp med något och så skulle vi kolla på något. Vad vet jag inte riktigt men jag misstänker att hon tycker det är längesedan vi var där nu. Men så blir det när bilen gick sönder!

Idag ska mamma komma och umgås med barnen, själv ska jag försöka mig på att göra rullrån. Är inte helt säker på att det kommer bli så bra men jag ska göra så gott jag kan! Det borde verkligen inte vara så svårt att göra det. Men jag känner på mig att jag lät säkerligen bränna mig eller något sånt. Man ska liksom inte vara så säker att set går vägen när det är jag och varma saker! (;

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards