Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 22 november 2007

dum katt eller smart katt?

Av Jessica - 22 november 2007 16:34

alltså, imorse höll jag få nå bryt på min katt!

Det räcker inte med att hon är utbrytarkungen nr 1, nu ska hon vara värsta inbrottstjuven också! Hon lyckades på något vis öppna dörrarna till skafferiet (vilket är nästan omöjligt om man inte är vuxen) och naturligtvis så var hon så klantig så hon rev ner hårdbrödpacketet och lite andra saker på golvet och leka med dessa. Då var klockan straxt före halv 7. Sedan när Fredrik hade varit snäll och klivit upp och plockat ihop de mesta så hörde man katten ifrån köket igen, då hade hon lyckats hitta nåt annat att leka med som Fredrik hade missat att plocka upp. Så det var bara för han igen att kliva upp och söka reda på vad de var. Sen gick det ju inte att somna om eftersom hon hade levt om så mycket.


Sen mitt på dagen någon så tyckte jag att de var så fint väder ute så jag bestämde mig för att ta med katten ut så både hon och jag fick komma ut i friska luften en sväng! jag kommer ut, och vad ser jag?!?! joo, världens isgata bara! fanns lixom grus, men de var under isen!!! så jag stod och funderade på om jag skulle gå in igen men jag kom på att jag kunde försöka gå vid rabbatten iaf efter väggen eftersom där var de inte is iaf. Så jag gick till baksidan av huset och där händer de lite roliga saker, katten står på en isfläck bara bara halkar omkring med tassarna!! såg så jädra roligt ut!

förstår inte varför katten inte kan lära sig att använda klora när de är lite halt ute.

iaf så hände de en till sak som man önskar att man hade en kamera framme precis då. Vi går på gång vägen och så kommer det ett stort fruset löv flygande efter gångvägen, katten stannar och tittar på det, och vad händeR? lövet åker rakt in i kattens ansikte och katten ser helt förstörd ut för hon fattade inte vad som hände riktigt! jag höll på att skratta så jag tårarna kom och jag höll nästan på att kissa på mig av skratt.

Bebisen är lixom så smart ibland, men ibland verkar de stå helt stilla i hennes lilla huvud ;P


Sen har jag varit duktig idag! jag har gjort klart insändningsuppgifter mer eller mindre nu!!


och så sitter jag och väntar på att sara ska komma online nångång! för hon ska faktiskt komma till mig imorgon! jag ska bjuppa på mat, och så ska vi mysa bara hon och jag!!! så har jag bokat att hon ska sova här!!

fredrik ska nämligen iväg med jobbet så då passar jag på att sova med sara ist!!! :D 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards