Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under september 2012

Av Jessica - 3 september 2012 22:20

Jag önskar man kunde hoppa över den här veckan och att det blev helg på engång..
Imorgon har Fredrik styrelsemöte igen och det betyder att han kommer stressa hem och då måste maten stå på bordet för så fort han har ätit upp är det dags för honom att dra på det. När han kommer hem så sover barnen och jag har nästa somnat precis då om inte annat har jag somnat innan han är klar att lägga sig.
Sen onsdag, då åker Fredrik till Stockholm innan någon av oss andra här hemma har ens tänkt tanken att kliva upp eller ens vaknat. Jag brukar dock vakna ofrivilligt av Fredriks larm som låter som allra mest precis de dagar han ska åka.
Sedan kommer han inte hem förrens det är torsdag kväll och jag hoppas att han är hemma innan barnen har somnat. För de är sådan här veckor som Linus blir så otroligt ledsen och frågar om hans pappa har flyttat och inte älskar honom något mera eftersom hans älskade pappa inte är hemma någon kväll.
Jag hoppas verkligen att det inte blir så den här gången, Linus blir så fruktansvärt förstörd när han får för sig att Fredrik inte tänker komma hem till oss något mera.
Jag hoppas verkligen att den här veckan försvinner snabbt så att det blir fredag kväll så Fredrik kan lägga mina älskade två små tussar. Att läsa en liten bok och natta dem.

Jag har lovat Linus att vi ska äta de middagar han vill ha när Fredrik är borta. Vi ska visst äta makaroner och korv en dag och det kunde jag ha satsat allt jag äger och har på att han skulle säga. Sen slog han på stort och valde spagetti och köttfärssås, vilket han naturligtvis också ska få. Agnes blir nöjd med vad som helst och hon fick välja pannkaka för någon dag sedan och våfflor till lunch idag.
Själv känner jag mig aldrig sugen på någon speciell maträtt längre. Har tappat bort all sånt som skulle kunna vara gott till middag. Nu går allt på rutin och det är lite tråkigt, får hoppas att man hittar tillbaka till all den där maten som kunde vara så gott att laga så det blir lite roligare att göra middagar.

Då Fredrik sitter vid datorn som vanligt tar jag nog en bok och läser tills jag somnar, vilket brukar bli en sida eller två bara numera på kvällen.

Av Jessica - 1 september 2012 22:33

Idag är det 6 år sedan Fredrik och jag tog på oss förlovningsringarna. Jag minns allt den dagen, det känns verkligen inte som det är 6 hela år sedan. Tiden har verkligen rusat förbi och jag kan knappt förstå att det har gått så lång tid.
6 underbara är med världens bästa!

Älskar dig Fredrik!!!

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards