Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Jessica - 9 november 2010 08:09

Inatt har Linus bara vaknat engång och det var runt 02. Agnes vaknade som vanligt vid 05 och sover ännu. Jag ljuger om jag säger att det är jobbigt med henne. Jag kan inte förstå att det är en sådan skillnad mellan dem. Är det så här mina vänner har haft det med sina barn som sover? Är det den här glädjen de har känt?jag har hemska skuldkänslor över hur jävla jobbigt jag tyckte det var med Linus. Det är många gånger som jag ångrade att han kom till världen. Idag kan jag inte förstå att jag tänkte så. Men jag tror att Fredrik kände lika som mig efter så där ett år när han aldrig sov. Det där hemska skrikandet och all vaken tid dygnet runt. När man somnade sittandes av utmattning och vaknade 2 min senare och var glad att man hade fått sovit en stund.den där bebislyckan att leva som i en egen bubbla, den fanns aldrig. Men med Agnes har den funnits så nu vet jag också.tror att linus har fått varit med i den nu också. Älskar varje minut med honom nu. Blir stolt över allt han gör och kan numera. Vi bråkar emellanåt och jag blir helt galen på honom men det går över lika fort som det kom.numera bråkar vi mest om maten. Han tycker inget är gott och vägrar smaka. Han får kväljningar om han vill ha någon annan mat som jag inte har lagat. Han kan inte äta själv längre heller utan att han måste matas. Jag tror det är hans sätt att visa avundsjuka. Måste agnes matas så måste han också. Att bråka om maten, då vet han att han får all uppmärksamhet eftersom jag tycker det är viktigt mxed maten.det får vara så här ett tag och jag matar honom mer än gärna om han vill det.Vi inväntar och se om det är en period i hans liv bara också.jag vet att det blir bättre, det intalar jag mig själv om hela tiden.vad säger ni om jag säger att Linus slutade med nappen helt självmant för så där 4 dagar sedan?det hela började med när han gick och la sig och han inte hade en napp. Han frågade efter den och Fredrik sa att han skulle söka efter den. Lillen somnade och frågade inge mera efter den. Dagen efter somnade han på soffan utan och sen dess har den inte ens kommit på tal. Så så enkelt var det med de!.förlåt mina vänner om jag inte har varit så social. Har kännt mig lite nere och vi står inför ett val om framtiden.boende, utbildningar, flytt, barnen osv. Inget allvarligt men utbildningen för mig finns inte i sundsvall och om det verkligen är något jag vill göra så måste jag flytta. Det finns inte så mycket mera att göraän så. Däremot är Fredrik inte så säker på att han vill flytta och det är där vi står idag.funderingar och tankar som försöker hitta alla möjliga utvägar för allas bästa. Återkommer med den här saken längre fram. Ska ändå vara hemma tills sommaren när Ages har fyllt 2 år!

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards