Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Jessica - 25 november 2010 23:26

Agnes leker för fullt nu! Försöker rymma också. Trodde att hon sov för natten när hon somnade för 1½ timme sedan. Men så fel man kan ha när hon vaknade för en stund sedan och härjade löst.

Förstår hon inte att mamman och pappan vill sova?

Pappan kan lägga sig och sova ändå bara så där men det kan inte jag göra när hon ligger och pratar och har sig. Det är så konstigt det där att det är så lätt för Fredrik att bara lägga sig och blunda och bestämma sig för att sova och då sover han. Oavsett hur många barn som är vakna och vart man är. ;P


Imorgon har han kväll igen, det betyder att jag kanske får sovmorgon?

Ska försöka förhandla till det genom att föreslå att jag och barnen ska baka bullar imorgon. Måste väl muta med något! (;


Linus var så söt ikväll när jag hade läst boken i sängen för honom, vi låg och pratade lite och så säger han nattnatt mamma, Linus koja nu. Och då drar han täcket över huvudet och lägger sig och somnar så på några sekunder. Hann knappt lägga tillbaka boken i bokhyllan och gå ut och stänga dörren innan han sov.


Tror Fredrik vill ha datorn nu så han får spela eftersom han börjar sent imorgon. Funderar på om han får ta hand om Agnes en sväng och så går jag och lägger mig! :D


Fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag och torsdag kvar. Sen är Fredrik ledig en hel dag för att sedan återigen jobba lördag. Men sen kommer ledigheten söndag och måndag. Sen vanlig vecka igen.

Skönt att det blir jul snart så han är ledig lite längre!! Bra planerat av oss måste jag säga så att han är ledig mellan jul och nyår. (=

Av Jessica - 25 november 2010 08:12

Kan berätta att två nätter på rad har Agnes sovit hela nätter. Första natten åt hon runt 20 och hon somnade runt 22 och sov sedan till 8:30 dagen efter. Linus sov hela natten då också. Från 22 till 8:30! Förstår ni vilken chock man fick? Nu inatt somnade Linus runt 21:30, vill ha välling runt 05 somnar om och sover till 7:30. Agnes åt runt 21 igår sov till 7:30, äter välling och somnar om och sover ännu.Linus och jag ligger i soffan tillsammans och myser och tittar på vakna med the voice. Tänkte att det blir barntv när det här har slutat. Idag hoppas jag lite lätt att det inte är så kallt och storm ute så vi kan gå ut en liten stund och leka en massa. Jag tror min mamma kanske kommer förbi en sväng idag. Men vi märker väl...min mobil har börjat strula endel. Har lite smått problem med att läsa mina sms jag får och det är verkligen störigt! Ska väl ta och söka igen alla papper, kvitton och ta och få min mobil lagad. Tror den blev så här mupp efter jag uppdaterade den! Kan man bli mer än less?Funderar om man ska ta och börja att byta gardiner, sätta upp adventstakarna nu snart eller om man ska vänta till lördag. Får se om jag kanske tar ett rum i taget då hinner jag klart innan söndag. :-)skulle behöva ha nya gardiner i köket. Måste försöka hitta ett par panelgardiner dit in..Det nya för Linus är att jag heter mamma mia nu..Tror han har tittat på något barnprogram som det kommer ifrån. Är så glad att det har släppt för Linus om att prata nu. Han pratar inte rent och han säger inte R men man hör alla ord nu och jag tror att andra fattar vad han säger också! :-)Nu vill Linus ha en namna (macka). Haha alla ord förstår nog inte vem som helst, fattar man inte så ber man han visa och då gör han det så det är skönt. :-)

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards