Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Jessica - 4 maj 2010 12:22

ojsan vad tiden har rullat på. Det har visst gått längre tid än vad jag trodde sen sist jag skrev.

Jag har inte suttit något alls vid datorn den sista veckan så det är nog därför jag tror jag har glömt att skriva.

Vad har hänt då?? Inte så där otroligt mycket. Fredrik var ledig så han började jobbet igår.

Så jag tror inte vi  har gjort något i veckan mer än umgåtts och varit sociala med människor. (=

Firade förresten lilla syster som fyllde 18 år den 28/4! :P


Men igår var jag, Agnes, Linus och mamma på bvc för att väga Agnes. Agnes väger inte så där otroligt mycket och hon går inte upp så där super mycket heller. De har visst någon slags mall att barnen ska gå upp ungefär 150 g i veckan och Agnes plockade 270g på 22 veckor. Men hon följde sin egen kurva så det var väl okej ändå fast de tyckte väl att jag kunde amma lite oftare. Det har jag så svårt att förstå hur det ska gå till eftersom jag ammar mer runt varannan timme redan, så är det tänkt att jag bara ska sitta med henne vid bröstet?

Men vi ska dit om 8 dagar igen för läkarbesök så då ska vi väga henne och se vad som händer.

Vi har gett henne ersättning men hon kaskade kräktes hela tiden så vi slutade med det och det var ju okej.

Nu väger hon 3620 g och är 54 cm lång.


I söndags var vi i alla fall till Sara och Pierre! Fick gofika där och så fick barnen presenter också! Tack så hemskt mycket!!

Linus uppskattar sina bilar, han bygger tåg med dem mest hela tiden eftersom man kan sätta ihop dem. (=

Vart riktigt förvånad över hur snäll Linus var, han var riktigt lugn och for inte runt överallt som han brukar.

Kanske var det för att han fick sitta framför datorn och titta på sin kära Pingu. (;

Inte fikade han något heller fast det ska man inte bli förvånad över eftersom han nästan aldrig vill ha något sånt gott. :P

Han kan inte vara mammas pojke. (;


Vad har hänt mera då?

Fått reda på att Per kommer börja jobba i Luleå så han kommer flytta hem dit igen. Tråkigt som fan tycker  vi, vi som hoppades på att Theres och Wilgot skulle flytta ner hit så fort hon var klar med skolan!

Riktigt tråkigt men vi förstår dem. De har sina familjer och vänner där i Luleå så det är klart att de stannar där.


Har annat som ligger i tankarna och jag vet inte hur jag ska göra. Måste fundera vidare och försöka kolla lite mer innan jag bestämmer mig.

Det händer då inget här hemma, köket är inte klart ännu och som det ser ut just nu kommer de säkert inte bli klart det här året heller.

Blir tokig när inget händer och jag kan inte göra det helle. Ska försöka tjata ihjäl Fredrik nu när han ändå är så trött när han kommer hem från jobbet. Verkar bara vara då som det fungerar. Han är trött och små grinig och jag tjatar mera, då gör han saker i ren frustration. :P


Ne, nu ska pluppan ha mera mat igen..

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards