Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Jessica - 17 augusti 2010 13:16

Inatt fick man sova igen! Tack för det!


Annars då? Linus var så duktig idag och satt och byggde med lego i säkert en timme medans Agnes sov. Sedan blev han lite less så jag satt där också när Agnes vaknade. Hon fick ligga på golvet på magen och leka lite med hennes leksaker. När vi alla kände att det var nog med att vara på golvet så börjar jag att plocka ihop allt lego. Agnes ligger då på ryggen och pratar och Linus plockade lite lego och sa något till Agnes. I min ögonvrå ser jag då helt plötsligt att Linus har typ dragit upp Agnes på fötter så hon står där och han håller upp hennes armar i luften. Nange tåååår Naaaange tåååår (Agnes står, Agnes står för de som inte förstod vad han sa (; ) hör jag! Håller på att prata med mamma i mobilen samtidigt, hjärtat slutar slår och vad gör tok Linus då? Han släpper henne och hon dundrar rakt ner i golvet. Tur att hon inte gjorde illa sig och Linus blev lite rädd så det var bra det för då kanske han inte gör om det.


Det var en liten intressant upplevelse och jag  vet inte riktigt om min kära 2åring förstår att när man är 5 månader så kan man inte stå själv och att han kanske inte ska hålla på att få henne att stå heller. (;


Håller på att små plockar här hemma, hittar inte någon motivation att tokstäda som jag skulle vilja göra. Skulle vilja röja upp totalt och rensa ur skåp och städa och allt sånt.

Men varje gång jag ska börja så tittar jag bara mig runt i rummen och plockar lite saker och flyttar runt allt sen känner jag ingen lust alls och skjuter upp det ett tag till. Den vardagliga plocket gör man jämt men just nu skulle jag vilja putsa fönster och allt sånt också. 

Igår funderade jag på om man skulle lämna bort Linus på lördag och göra det när Fredrik ändå är hemma. Men då ska han jobba så då orkar jag inte. På söndag vill man ändå inte göra det för då är det hans enda lediga dag så nej tack.


Jaha, nu vill Agnes inte roa sig själv mera heller bäst jag rör på mig

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards