Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Vilken underbar helg!

Av Jessica - 30 juni 2012 21:47

Måste först skriva: Tack bästaste Johanna och Johan för igår kväll!!

Det var helt underbart att få umgås med en av mina allra bästa vänner så där när vi inte har gjort det på länge! Att bara få vara och njuta av en god middag, god efterrätt och gott sällskap gör att vilken kväll som helst blir så fantasiskt bra!

Att det regnade gjorde absolut inget alls, var nästan lite mysigt!


Jag lyckades baka ihop en tårta igår och den vart inte så där liten som man lätt kunde tro. Man hade nog kunnat göra halva receptet men nu blev det så mycket över så det var ju bra. Varför bara äta en dag när man kan äta den på 2 dagar? 


När Fredrik kom hem så sov barnen, de somnade sent då vi var iväg och handlade innan och jag höll dem vaken för jag kunde inte bära upp allt själv. Kunde inte bära två små barn och kassar med mat så då fick de hålla sig vaken. Men när vi hade kommit hem från affären kände inte de två små liven för att sova utan de skulle ha mellis först, så det blev lite omkastat men vad gör det?

När Linus och Agnes äntligen vaknade och Fredrik hade jobbat klart nästan allt (han fick jobb efter han hade slutat) så körde han ner mig till Louise då hon skulle iväg på afterwork. Så Fredrik fick åka iväg och lämna barnen hos deras farmor helt själv. Linus hade inte direkt tid att krama mig hejdå när jag skulle kliva ur, han tyckte jag tog för lång tid på mig då han skulle iväg till sin farmor.

Så det blev ett snabbt kramkalas i bilen och sedan åkte de. Louise och jag åkte iväg, plockade upp en tjej till, på systemet då den andra tjejen behövde handla och sedan iväg. Jag tog bilen tillbaka hem och jag plockade upp Johanna och Johan på väg till Örjan och Maggis hus.

Fredrik började med grillen där nere innan vi kom, men han var tvungen att jobba igen och som tur var fick Johanna göra lite sallad, Johan fixade kycklingspetten och jag gjorde grönsakspetten.

Sen var Johan så duktig att grilla medan jag och Johanna ordnade resten.

När det var dags att sätta sig att äta då äntligen hade Fredrik slutat jobba för kvällen men det var väl bättre sent än aldrig?


Så mycket som jag åt igår har jag inte ätit på länge. Det var riktigt gott allting och kyckligen var verkligen mör och god. Jag kan erkänna att om det var jag som hade grillat så hade jag nog övergrillat den och gjort den jätte torr! Men det här var verkligen helt perfekt!

Efter all den mat vi tryckte i oss så blev det kaffe och tårta.

Efter lite surr och mys där så kändes det som att vi alla blev trötta och klockan tickade iväg så vi gjorde i ordning allting och sedan så skjutsade jag hem Johanna och Johan och Fredrik och jag åkte hem.


Hade lite svårt att sova inatt då barnen inte var hemma men det gick väl ändå. Vaknade några gånger för jag var tvungen att lyssna efter dem, kom då på att de inte var hemma så jag lyckades somna om.


Runt 12 idag hämtade vi upp dem, barnen hade knappt tid att säga hej och jag vet inte om de var helt på att åka hem. Men efter lite fika och surr så åkte vi vidare, förbi hemma för att hämta resterande av tårtan och så åkte vi ut till Matfors. Där fikade vi allt hemma hos morbror med familj, Bengt var även hemma vilket gjorde att Linus dag blev räddad!

Efter mycket kaffe och surr med Marianne, Rickard och hans kompis så kunde vi åka hem. Fredrik och Bengt försökte laga bilen undertiden men hittade inget fel. De testade verkligen allt så det verkar som vi måste lämna in bilen för att vi ska kunna få ordning på bromsljusen..

Barnen lekte på både inne och ute undertiden.

Agnes sov sin eftermiddagslur där ute också.


Sen blev det bara hem och äta middag och bara njuta av att de små trollen var hemma igen. Vi spelade lite sällskapspel, ett som Agnes har fått. Hon har lite bekymmer med färger så då spelar vi ett balong spel där man ska slå en tärning och så ska man ta den färg som man får. Så lägger man den färgbrickan på rätt färgballong och när man har fått alla färger har man vunnit. Barnen tycker det är jätte skoj samtidigt som Agnes får träna på färger utan att det blir tråkigt för henne.


Blir tidig kväll idag då jag är trött och irmogon ska vi försöka hitta på något roligt när Fredrik är ledig. Jag måste nog iväg och handla lite inför måndag kväll då jag ska få vara med flickorna!!!

Baka en supergod efterrätt ska jag också komma ihåg att göra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards