Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Jessica - 9 oktober 2009 12:38

  



Det ser rätt äckligt ut med den döda delen på roten. Ska ringa tandläkaren på måndag och höra om han verkligen ska ha det så.

Och hur jag ska göra med tandborstningen, får nämligen inte röra vid den delen för då skriker han tills han svimmar eller kräks. Så jag försöker undvika det så mycket som möjligt, verkar lite som han dessutom har lite ont fortfarande där. Gråter så fort han råkar bita något på den tanden och det skulle bara göra ont i några dagar om ens det efter att hans tand var dragen.


Annars går var jag på BVC, det var inte mycket att hurra för det. Fick inte ett enda svar på mina frågor. Frågade om de kunde rekommendera någon annan salva än miniderm och propyless för hans torra fläckar som han har över hela kroppen och lite till. "Bara fortsätta och smörja med allt och bada han mindre" Men det är säkert 1 år sedan som Linus badar varje dag. Nu badar han 2 gånger i veckan. Sen att Åsa inte ens kan titta en i ögonen när hon pratar gör att jag inte tycker om henne. Sen var allt bara "normalt" med allt, torrheten och lite sånt. Men jaha, så varje barn är mer eller mindre så torr så det rasar skinn av dem när man rör vid deras hud? Tror inte riktigt det. Han fick sprutan i armen iaf och så vägdes han och mättes han.

Han har inte kommit upp till 12 kg ännu, trodde att han vägde 13 kg. :P

Han har blivit lång, 81,5 cm lång! 6 cm sen sist och det var kanon för han börjar bli "normal" lång nu! :D

Kanske inte får en så kort son ändå. (;


Till nästa barn om jag får Åsa då kommer jag tyvärr be om en annan. Lite hemskt men eftersom hon aldrig kan svara på frågor och inte har tid någon gång till att prata om vissa saker så orkar jag inte med henne. Tycker att de kan ta sig lite tid när det gäller frågor om barn. Men det har varit så varje gång jag har haft Åsa, kanske har hon inte tid vad vet jag. Men vi fick nämligen komma in tidigare igår och dessutom så sa hon bara att hon skulle hem så fort vi var klara.

Ska ringa läkaren på barnkliniken och fråga om han kan skriva ut mera salvor i större flaskor. Av han får man iaf svar på frågor och där verkar de som de bryr sig. Åsa hade inte ens läst Linus journal innan vi kom så hon hade inte något koll på nåt. Sånt är så dålig stil.



Ikväll ska Fredrik iväg och äta med sitt gamla jobb. Trevlig Fredag!

Blir intressant och se hur många gånger det blir innan jul det här året. Ska försöka tvinga på honom att ta Linus en hel dag snart så jag kan få använda upp mitt presentkort som jag fick till spa någon gång snart. Vore lite trevligt att få använda det eftersom jag  fick det när jag fyllde år. Det är ändå 31/3 som jag fyller år så det har gått ett par dagar nu!'


Vad jag längtar till vintern. Drömde att det snöade inatt, vaknade runt 4 och tittade ut. Insåg då att det bara var i drömmen det snöade också. Skit tänkte jag och somnade om. (;

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards