Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

syskonen

Av Jessica - 20 november 2010 23:11

Idag har det varit en hemskt jobbig dag. Fel av mig att säga dag, rättare sagt kväll. Den här kvällen insåg jag att det här årets alla traditioner inte kommer bli det samma. Saknar Sofia så hemskt mycket, vet att hon är ett telefonsamtal bort. Men det är inte vilket telefonsamtal som helst heller utan ett ganska dyrt sådant. Det är det som är det jobbiga. Visst kan jag ringa när som helst till henne men sen då? Vill jag lägga precis alla mina pengar på hennes samtal jämt? Jo det vill jag. Gör det emellanåt också.pepparkakshuset kommer inte bli detsamma i år som de senaste åren. Kommer inte baka massa konstiga,specialla kakor heller. Brukar vara så att Sofia och jag ska baka tillsammans. Jag betalar och hon bakar! ;-)Det är sådana små saker som känns konstigt att hon inte är med på i år. Augusti 2011 kommer hon hem igen. Då har hon varit borta länge..Tror inte Linus kommer känna igen henne.. Tror inte Sofia kommer känna igen Agnes heller för den delen..Sofia och jag har stått varandra jätte nära. Hon stod mig närmare än vad mina andra systrar gör. Vet inte varför men jag tror att det alltid har varit så. Det är konstigt men hon är nog den enda som verkligen har fått veta allt, precis allt om mig. Har varit lättast att prata med henne om allt mellan himmel och jord.Jag kan prata med Bodil och Frida om allt också, men de har haft sina familjer och sina problem så då vill man inte lägga allt på dem.vet att många tycker att det är konstigt och endel blir sura för att jag pratar med henne om allt. Kanske är det avundsjuka från dem? De kanske också bara är nyfikna. Men ibland är det så att man bara vill lätta på sitt hjärta utan att dra in många andraJag stod nära Bodil förut, sen gled vi ifrån varandra en bit. Men nu känns det som att vi hittar tillbaka bit efter bit. Det tycker jag jätte mycket om och det känns så bra. Jag hoppas att hon känner detsamma! :-)frida, vad ska jag säga? Hon är liten! :-Pkommer alltid att vara minstingen av oss.. Spelar nog ingen roll men hon är frida liksom..även om jag bråkar med dem fortfarande som vi gjorde när vi var liten så älskar jag dem. Alla 3 faktiskt!! :-)konstigt nog så har jag aldrigt bråkat med sofia, kanske för den åldersskillnaden som gör det?lilla julafton närmar sig, kommer den bli av i år? Kommer alla komma? Blir intressant att se..

 
 
Ingen bild

Fiiia

21 november 2010 23:25

Usch vad jag tycker illa om dej! Jag sitter och gråter som ett troll (första gng jag hör den liknelsen)Helt ärligt, usch vad konstigt allt känns! =( Mina stackars kusiner trodde det hänt nått allvarligt när dom såg mej sitta och grina som en tok framför datorn =P Vet inte hur jag ska fixa denna jul! Får fan skypa julafton! Och sa försöka ta mig till att laga lite mat och julstöka med kakor och grejjs, fråga dock inte hur..... Saknar er massvis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards