Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

nio och en halv dag kvar

Av Jessica - 23 november 2010 12:24

Ja, det är bara 9,5 dagar kvar tills Fredrik är ledig igen. Då har han en lång helg fast inte riktigt. Han jobbar nämligen en av dagarna där. Vi kan hoppas att det kommer märkas på lönen att han jobbar så mycket som han gör och att han dessutom jobbar 3 helger på rad. Måste vara värt det annars blir jag nog riktigt less. Att han jobbar helg gör inte mig något, bara det att det blir så långa veckor för mig bara.Alla säger att man ska vara glad för man är ju 2 iaf, ja visst är man. Fast ändå inte.. Hade jag varit ensammen hade jag nog fått mera hjälp när jag ber om det. Jag är fortfarande ensammen med barnen på dagarna för Fredrik jobbar. Är man två hemma så är det säkert helt annorlunda.Men jag får inte ha en dålig dag där jag baa känner för att krypa ner i sängen och ta täcket ovanför huvudet för då är jag en dålig mamma.Jag är en dålig mamma antagligen för jag känner just nu att jag skulle vilja ha en alldeles egen dag. Att vakna och kliva upp ur sängen när jag kände för det. Att bara ta en hel dag och inte göra något alls och inte behöva passa upp hela tiden.Agnes är över 8 månader och hon har inte varit borta många timmar från mig. Jag har bett om barnvakt åt henne de få gånger jag inte har kunnat tagit med henne. Linus lämnar jag inte heller bort så ofta, det är också bara de få gånger jag inte kan ha med honom eller om det är så att någon har frågat om de får låna honom några timmar. Vi har inte lämnat bort båda barnen någon kväll så Fredrik och jag har kunnat gå på bio eller något sånt tillsammans. Linus har bara sovit borta hos min mamma några få tal gånger. Vi har inte haft någon som har sovit över här så vi har fått gå ut på fest eller något sånt. Jag saknar emellanåt att kunna göra något sånt. Men vem kan göra sånt?justnu är det min stora syster som får vara barnvakt en sväng hit och en sväng dit. Vad skulle jag göra utan henne?Eftersom min mamma bor numera i skogen så tar jag mig inte dit. Så jag kan inte lämna barnen där bara för någon timme heller så det blir Bodil som får så lov att ställa upp. Men jag tror hon blir glad att få ha dem också. Linus ska aldirg åka därifrån, alltid bråk och skrik att han ska vara där längre. Trodde att det var för Fatima var där men sist jag lämnade honom var hon inte hemme men han skulle inte hem så han fick stanna någon timme till att minska bråket. :-)antar att jag bara har en dålig dag och det är därför jag är less...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards