Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Det börjar bra!

Av Jessica - 13 juli 2013 22:02

Igår när vi vaknade så bestämde vi att vi skulle packa badväska och bada nere på kubenbadet. Så strax efter 10 var vi där och badade ett par timmar. När jag satt i barnpoolen med Agnes (Fredrik var i stora med Linus) så skrämde Veronica mig. Satt nämligen med ryggen emot så jag blev lite lätt skraj när hon sa hej!
Kan berätta att Linus blev mycket nöjd att han fick träffa Noel och bada med Noel där!
Hjälpte Agnes att hitta igen Fredrik, Linus, Noel och Kalle i stora poolen så fick jag sola en stund och surra en del med Veronica! Skönt att slappna av en stund. Sen att jag aldrig är nöjd är en annan sak! Blev sjukt varmt och när set väl fläktade så tyckte jag att det blåste för kallt!!
Fikade lite tillsammans och sedan var det dags för denna familj att röra sig hemåt för sen lunch och så skulle vi hämta ut mina linser och åka och handla det sista till grillmiddagen vi skulle ha med Micke och Mimmi, ja Alice var naturligtvis med också.
Och hux flux när jag packade grejer så bjöd Fredrik in nästa familj också! Skoj!! (:
Så vi sa hej då där och så åkte vi och gjorde allt vårt.
Sedan när vi kom ner till huset så hann vi träffa Louise en sväng också innan hon åkte.
Vi pysslade på med dukning och göra i ordning grillen och förbereda maten innan alla kom!
Kalle fick börja med grillen då Fredrik fick äran att åka hem och hämta lite som vi hade glömt. (;
Veronica var snäll och hjälpte mig med maten.
Vi grillade kyckling och det känns som det var längesedan vi gjorde det. Brukar nästan alltid bli fläskfile annars men inte denna gång. Och som alltid har man väl alltid mat över fast man tror inte det ska räcka! ;D
Vi avslutade att äta jordgubbar, glass, chokladsås och limepaj! Riktigt gott!
Barnen lekte jättesnällt och de blev även inbjuden att leka på grannarnas gård så vi skickade iväg dem dit! :D
Blev en massa surr och trevligt sällskap!! Precis så där bra som det kan bli helt enkelt!
Vi kom hem vid 23 och då trodde jag att barnen skulle däcka men det var lite bök men de somnade gott och sov ända fram till 9:30 idag!

Vi åt frukost och sedan gick vi upp till barnens farmor för vi lånade ett tält av dem och så ville barnen kramas lite med dem! (:
Efter det blev det packning av badväskan igen för att denna gång åka ut till Alnö för bad!
Där i stugan var det Maggi som var hemma och hon var snäll och följde med oss till stranden. Var lite halv kallt i vattnet men barnen lekte en massa och Fredrik lekte med blålera och dessutom doppade han sig helt också!
Blev lite lunch där och solning med massa prat och barnen badade mera i lillpoolen.
Sedan när Örjan kom hem så fick vi grillat där till middag! Vem tackar nej till sånt?! Inte vi!
Till efterrätt åt vi upp Limepajen och idag hade vi grädde till!
Gott! (:
Trodde barnen skulle somna i bilen på väg hem men inte alls. De skulle absolut äta kvällsfika också innan de skulle krypa ner i sängen men nu sover de gott och själv funderar jag på att se film.

Fick besked igår att jag blev antagen till utbildningen också! Så till hösten börjar jag läsa till lärare!
Våran semester kan väl inte ha börjat bättre än vad den gjorde?! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards