Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Jessica - 9 januari 2009 13:03

ligger här i världens jäkla huvudvärk nu, och linus är gnälligare än någonsin.

blir små irriterad på fredrik också att han inte kan vaba eller nåt sånt utan bara ta sin jvla atk kl 14:15.

förstår inte riktigt hur han tänker där..

rinner näsblod också, inget är bra idag.

bara för man är mammaledig så kan man bli sjuk och inte orkar/klarar/kan inte ta hand om sitt barn.


mamma har inte ens tid att prata i telefonen för hon höll på att göra nåt med sin man så hon kan inte vara barnvakt heller och sofia slutar sent..

har skickat ett sms till fredrik och har frågat om han inte kan försöka lösa det på någotvis, han kunde nämligen inte svara när jag ringde eftersom han jobbade.


känns som att jag har fått feber också och det är ett par timmar kvar tills jag kan ta mera alvedon..


visst jag kan säkert hitta någon annan som kan vara barnvakt men jag vill inte direkt lämna bort honom till vem som helst och speciellt inte till någon som han inte är van vid att träffa. 

han är ju inte direkt ett djur.. en hund eller en katt kan man ju typ be vem som helst ta hand om några timmar... han lixom lite känslig när mamma inte är med nämligen, han har en liten seperationsångest över att han har blivit en egen individ. så man kan inte lämna mamma någonstans och låta henne gå två steg längre bort :P

helst ska vi stå och hålla i byxbenet hela tiden för jädrar om mammaa hinner smita iväg, då måset man krypa ikapp och ta tag i byxbenet och ställa sig och titta på vad mamma gör.

Av Jessica - 9 januari 2009 09:57

har vi sovit 3 timmar inatt så ska vi vara glada, vi har inte sovit dem sammanhängande heller. precis när vi gick och la oss började linus gråta och gnälla och runt 4 fick han något tokfel och verkligen gallskrek som en idiot. och det fanns inget som kunde trösta honom heller, spelade ingen roll vad vi gjorde så hjälpte det inte.

men upp och gav honom alvedon och så en bedövningssalva i munnen som vi har fått av sofia ifrån tunisien.

det verkade hjälpa och han somnade om på fredriks bröstkorg.

imorse fick jag förklaringen när jag bytte blöja och kläddde på honom, den 4e tanden har kommit upp!

så nu har store pojken två tänder nere och två tänder upp (äntligen).

så nu kommer han väl se ut som en lite råtta men det göre inget för barn är så söta när de har två uppe och två nere.

han ser lite små rolig ut just nu eftersom tanden uppe har blivit så stor (;


annars är min förkylning helt och hållet helt galet jobbig.

har så ont i halsen så jag tror jag ska dö varje gång jag sväljer och så rinner de snor så man nästan kan ställa sig under och duscha i det. (; även att när jag vaknade hade jag så ont i bihålerna så jag knappt kunde röra huvudet, men de har släppt lite. sen om det är alvedonen som har gjort det eller inte det skiter jag i. huvudsaken att jag kan röra på mig.


idag fick fredrik atk ifrån 14:15 idag  så då skulle han skynda sig hem allt vad han kunde för att ta hand om lilleman åt mig så jag kan kurera mig själv lite.

måste kolla vad linus har tagit vägen och om han har tagit nåt och stoppat i munnen som vanligt.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards