Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Jessica - 3 november 2009 13:45

igår kom dem!

Fick ett sms när jag höll på att klä på mig och Linus för att ta en tur till mormor, mina efterlängtade glasögon hade kommit! Så jag tog bussen ner på stan och hämtade ut dem, testade dem och upptäckte att en helt ny värld har kommit fram. Då insåg jag att jag har dålig syn, att jag borde kanske har funderat lite om varför omgivningen aldrig hade några skarpa kanter eller varför våran tv inte hade så bra bild som Fredrik har försökt att säga till mig.

Åkte ut till mormor och Linus vill inte åka buss en längre stund. Klar säger han och då tänker han kliva upp i bussen och gå ut. Sötaste Linus!


Hos mormor så städades det lite, hämtade sjuhelvetes massa ved! Vi fyllde alla låder i alla rum så nu kan hon elda på hur mycket hon vill. Vi pratade lite jul och lite annat skit som behövdes. Fredrik kom ut när han slutade och då när han är där händer en sak som jag blev väldigt rädd för. Min morbrors katt fick jävla psykbryt och bet Linus i handen!!

Det var så att Linus gick förbi bordet där katten låg på och han gick rak fram till Fredrik. På vägen då kollar katten lite snett på honom och så flyger katten på Linus bara. Helt så där bara. Både jag och Fredrik skrek på katten och sen råkade jag typ sparka till henne så hon sprang och gömde sig. Hoppas kattjäveln inte har kommit  fram ännu säger jag bara.

Blir helt galen och arg och slänger ur mig till mormor att vi kan inte komma dit förrens katten är borta eftersom hon är helt felande. Hon vart helt galen sen hon var på tjocken och tog dessutom ihjäl ungarna. En spruta så hon får sova vore bäst för henne. Mormor säger iaf att vi ska ringa till morbror och säga till att han ska hämta katten, tror mormor är lite less också på den där satans katten som går till utfall hur som helst. Tur i oturen brukar hon mest använda klorna men nu lär säkert tänderna komma mer och mer också.

Ringer morbror men han svarar inte. Får se om jag får tag på han idag eller hur det  blir..


Iaf så åker vi hem. Lägger oss tidigt och det är tur för Linus ville då inte sova inatt igen! Vi som hade världens bästa vecka förra veckan!


Idag har det inte hänt så mycket, städats och lite sånt där. Mest små plockat lite här och där bara. Vikit tvätten och hängt upp nästa maskin.

Pratade lite med mamma i telefonen och upptäcker att våra fönster är hur skitiga som helst! Varför har ingen sagt något?!?!? Har aldrig sett det där förut! Ser det inte om jag tar av extra ögonen. Så hemskt pinsamt, vem har så här skitiga fönster? Blir till att köpa fönsterputs och skura bort allt skit i veckan! Mamma lovade att hålla Linus sällskap då när jag gör det så jag slipper oroa mig att han ska klättra ut och ramla ner. (;


Han ritades dessutom med sina kritor idag när jag sökte efter mina papper till ultraljudet. Har tappat bort papperet med tiden och sånt. Vänder ryggen emot i 2 sekunder och upptäcker sedan att han har ritat nästan halva bordet med grön krita! Blev att ta ner honom, plocka  bort kritorna och skrubba köksbord efter det!


Nu ska jag torka ur ugnen, har spillt något där. Har sprayat lite medel som skulle sitta en timme. Bäst jag tar bort det nu!

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards