Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Jessica - 23 november 2009 19:49

Jag har fått en sak att fundera på och jag ska fundera ett tag till innan jag tar ett beslut. Får se vad man orkar och inte orkar....


Åkte ut till mormor, mamma och Bodil var också med. Linus var jätte duktig denna gång och kunde sitta i vagnen hela tiden utan att skrika och bli galen. Han sa aldrig att han var klar heller och skulle kliva upp så jag blev super glad! (=


Fikade hos mormor och sedan satte vi igång, gick inte så super bra att städa eftersom Linus fick för sig att han skulle vara med på precis allt och dessutom hålla på att slita ner det mesta.

Jag putsade ett par fönster och bytte några gardiner, orkade inte göra så super nog och dessutom har mormor lyckats fått världens konstigaste hinna på fönstret i köket så det såg fördjävligt ut oavsett vad vi gjorde. Alla vi försökte med allt men inget fungerade att få bort det.


Sedan slutade Fredrik runt 16 idag så då åkte han och hämtade Fatima på hennes fritids och så kom de ut också, vi åt middag och surrade skit och sedan åkte vi hem. Hela dagen har bara rusat iväg och Linus sov i 2 timmar i mormors säng helt själv också!!! 


Är helt slut i kroppen och jag tänkte nog ta och mysa med Linus lite på soffan en liten stund, han har blivit rätt duktig på att kunna sitta stilla i 5 sekunder utan att han måste flyga upp och göra nåt. 


Barnmorskan ringde inte idag heller, ska ringa imorgon på eftermiddagen om hon inte har hört av sig något, ska till mamma imorgon på dagen för vi kommer inte ha vatten här hemma eller värme mellan 10-13 tror jag det var. Då kan jag lika gärna åka till mamma och vara där. (=

Får se om vi åker med Fredrik imorgonbitti eller om vi tar en prommis dit, beror på när Linus vaknar helt enkelt. (=


Av Jessica - 23 november 2009 08:49

Igår så var jag och mamma ut till Birsta och bytte en tröja som jag hade köpt på gina. Var inte så jätte fin på mig så jag bytte till en annan och den blev jätte bra! 

Vad gjorde vi mera? Vi gick väl mera runt överallt och tittade och jag handlade lite lite saker bara.


Igår var jag iväg och handlade ännu mera julklappar, Fridas barn är klara och jag tror nästan Fatimas är klar också. Hittar kanske något litet till henne som tomten kanske kommer med. (;


Linus nätter har varit helt knasiga, han har vaknat straxt efter 5 varje morgon den här helgen och han har dessutom somnat straxt efter 22! Vaknat ett par gånger under natten. Förstår ni hur lite sömn han har haft? Han har nämligen inte ens sovit 1 timme på dagen heller så han har varit världens gnäll pojke nu ett tag!

Inatt däremot så vaknade han bara 1 gång och så vaknade han 7:30 så det är kanon! Känner mig super utvilad idag och det är helt underbart!


Har inte så mycket att skriva, kan inte skriva vad jag har köpt till barnen heller eftersom det är en överraskning till mina systrar också!


Idag ska jag åka upp till mormor och hjälpa henne att städa lite inför advent. Hon vill ha fönster putsade, byte av gardin och hänga upp julstjärna/adventstaken. Så det blir intressant och se om jag kan göra något egentligen. (; Idag hoppas jag att min barnmorska ringer mig också, provsvaren skulle komma idag så då skulle hon ringa!


Justja, Linus har visat mamma att man kan sitta på fönsterbrädan här hemma och att man kan hoppa från ryggstödet på  soffan ner i soffan! Fick hjärtattack när han gjorde det!!


Fredrik har äntligen lyckats känna bebisen i magen! Tror han blev jätte glad för han då sa han: Nu känns det verkligen som att det är verkligt, att det är sant. Tiden har gått så fort,  den här snart här.


Nu måste vi äta lite frukost

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards