Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Jessica - 14 november 2009 21:36

jaha, då har man gått halvvägs i graviditeten. Känns som det här har gått hur fort som helst jämfört när jag väntade Linus. Måste ha berott på hur jag mådde då och att det var bland det värsta jag har varit med om. Kan lova att det hade blivit abort med det här barnet om jag hade mått lika dåligt som jag mådde med Linus.  Det lovar jag, tyckte nämligen att vara gravid var riktigt dåligt då och jag kunde inte fatta att de som tyckte de var mysigt och bland det bästa de har varit med om.

Tänkte bara att de överdriver för de inte törs säga sanningen alls!

Men nu känner jag inte så, känner fortfarande inte det här som ska vara så fantastiskt och sånt, tyckte att det är jobbigt att bli stor och rund. Skitjobbigt att kläderna inte passar och att man måste vakna hela tiden på natten för man inte kan ligga på magen eller att man måste springa och kissa stup i ett. Dessutom att jag har sammandragningar redan nu emellanåt gör inte saken bättre. Det är riktigt hemskt när de kommer och dessutom blir jag livrädd att jag ska få missfall. Vet att det är "normal" som med allting annat men det spelar ändå ingen roll.


Ska ta det lugnt och sluta stressa och bara slappna av och låta allt vara här hemma om det fortsätter. Det får vara som det är och orkar jag inte så får det vara. Det är inte lönt att försöka få Fredrik att hjälpa till mera, han hjälper till i någon vecka när man har hotat att flytta och vi har bråkat och nästan gjort slut för att sedan gå tillbaka till det vanliga att "jag gör det sedan". 

Tur jag slipper tjata om att han måste byta blöjor iaf, sånt sköter han jätte bra. Fredrik är snäll när det gäller Linus, han kan ofta säga, jag tar honom när han har bajsat och lite sånt. Så det finns något positivt ändå! (;


Undra vad vi ska göra imorgon, som jag känner nu vill jag hitta på något!


pst, Fredrik sitter i tvrummet och läser 2 böcker om och om och om igen för Linus nu. (=

Av Jessica - 14 november 2009 17:52

Blev en snabb tur ut till birsta igår ändå. Med mamma och Bodil, syster var nämligen barnledig så då passade vi på att göra lite ärenden. (;

Träffade mamma Lena och pappa Bosse där ute också, tror de blev glada när de fick höra av vi skulle få en till. Vet inte om jag har glömt att säga det till Johanna eftersom hon inte hade sagt nåt. ;P

Älskade Johanna, måste kolla om hon kommer hem något under julen så vi kan träffas lite och umgås lite!


Handlade lite julklappar igår, till Linus, Johan, Samira och till Zackarias också. Så det går framåt med det där som tur är. Vart mest små saker så jag måste handla lite mera senare med stora syster. Vi har bestämt att vi ska vara helt barnlediga och julhandla tillsammans lite närmare jul. Kan inte ha med en nyfiken Fatima eller Linus som vägrar sitta vagnen när man ska gå och kolla på allt!


Gjorde  väl inte så mycket mera igår, Linus är helt frisk idag och igår på eftermiddagen/kvällen. Han har bara en jobbig hosta kvar. Även att BVC aldrig ringde upp igår och det förvånade mig inte ett skit att Åsa inte skulle göra det. Så nu på måndag skiter jag  i BVC och så ringer jag läkaren direkt och kollar vad jag ska göra.


Kollade på tvn och spelade lite tvspel igår kväll bara innan vi gick och la oss. La oss straxt efter att Linus hade lagt sig och det var skönt för vi vaknade rätt mycket inatt, både för Linus hosta och för hans skrik.


Idag  var vi ner på stan och köpte vintermössa och handskar åt lilleman! Kan behövs även om det bara regnar och regnar här. Blir ändå kallt ute och dessutom så kanske vi kan hoppas på lite mera snö om några veckor iaf! Den här veckan som kommer tror jag inte ett dugg på eftersom det skulle vara så pass varmt som upp till +6 grader.

Spelade ut spelet idag också, så Fredrik och jag funderar på om vi ska sälja och byta in våra spel här hemma till något nytt. Vet inte riktigt till vad men så svårt kan det väl inte vara att hitta något bra ps3 spel. (=


Ska man kanske fundera lite på middag snart? Linus har fått ätit redan, fanns spagetti och köttfärssås åt honom så det var bra. Ska försöka med mera havergrynsgröt åt honom ikväll, han vägrar äta det. Han tar det inte längre ens in i munnen så jag vet inte hur vi ska lära honom att äta det. 

Justja, vi måste åka och handla nu tror jag!



Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards