Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Jessica - 24 november 2009 20:56

Åkte med Fredrik till mamma imorse, Linus vaknade 8 så vi klädde bara på honom och åkte. Fikade frukost och lite sånt där och Linus sov snällt i mammas säng idag igen. (=

När han sov ringde jag till mödravården eftersom de inte hörde av sig till mig, fick reda på att proverna inte visade något och att jag skulle ringa så fort som möjligt och boka en tid så fort som möjligt med min läkare. Blev lite ställd och jag fick lite order om vad jag skulle säga så jag ringde och sa de jag skulle och då blir hon jag pratar med lite fundersam, fick reda på att jag egentligen är listad till granlo för så där 5 år sedan och att jag har gått i skönsbergs vårdcentral, men ursäkta sa jag och berättade att jag har Gunnar nere på centrum och jag har alltid haft honom. Blir en massa strul och då berättar tanten att de har nog tappat bort min journal för det står inget om nåt sånt om de här och de hon kunde se var över 10 år gamla saker.

Men jag har ju varit hos läkaren efter det, fick ändå en tid till kl 9 imorgonbitti och det var inte någon fråga om jag kunde komma ner till då eller inte utan att hon sa bara: Klockan 9 imorgonbitti får du en tid här i centrum...


Hoppades lite smyg att det skulle vara urinvägsinfektion så man visste vad det var!! Åh, de här är inge bra alls..


Är hur nervös som helst nu också över det, förstår inte vad det kan vara för fel och eftersom jag inte ska träffa  barnmorskan och dessutom att de sa vad jag skulle säga när jag ringde och boka tid...

Nog om detta, måste kunna sova inatt också. Bara det inte blir något galet med barnet så får man väl stå ut med det mesta....


Iaf, det byttes gardiner och putsades fönster hemma hos mamma. Jag gick äran att sätta upp 2 stjärnor också, det blev jätte fint!

Frida, Roger och Samira kom och hälsade på också, Johan och Zackarias fick vara hemma med sin farmor. Tror Linus blev hur glad som helst när han såg Samira, han sprang fram och kramade henne på en gång när de kom innan för dörren.

En liten rolig sak som hände hos mamma, Linus slet från Samira en leksak och jag sa åt honom att lämna tillbaka den, då började han att tok gråta och vad slutade det med? Att Samira skulle krama honom och trösta honom. Det var så sött så. (;


Ringde fk för att kolla lite med mina föräldrapengar också, fick reda på att mina papper inte hade handlagts och han jag pratade trodde inte att jag skulle hinna få alla pengar nu och att de jag skulle lämna in för december inte skulle hinna komma innan jul heller. Så när Fredrik hade kört hem oss så satte vi oss vid datorn och kollade, stod jätte konstigt om begäran om föräldrapenning, hade nämligen två saker att fylla i istf bara en. Så vi ringde till dem igen frågade, fick då reda på att jag får visst alla mina pengar på fredag och att mina andra skulle hinna behandlas innan jul så det var ingen fara alls. Den första jag pratade med han tuggade bara tuggummi och var skit dryg så det var skönt att den här tjejen sa helt andra saker än honom.


Nu ska jag se klart tvn och se om jag somnar tidigare än normalt, vore skönt eftersom jag är så nervös. Bara det inte är nåt fel, har gått så långt så det  borde inte vara det...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards