Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Mer död än levande

Av Jessica - 16 augusti 2010 12:53

Vet inte vart jag ska börja, kan ta att Agnes åt runt 23 igår och sedan somnade hon snällt. Vaknade 03:18 av att Linus skulle ha välling, inget annat dög än vällingen. Sen så var det igång, han somnade dock om efter ett tag och precis när jag somnar så vaknar Agnes kl 04 och ska äta. Bara tilll att amma och sedan göra ersättning till henne. Där efter blev det inge mera sömn den natten. Agnes grät och var riktigt hysteriskt ledsen en sväng och Linus var igång igen 06. Agnes somnade om en liten sväng på max 15 minuter och sedan grät hon igen.


Är hemskt trött nu när Linus är på g att vila för dagen, hade hoppats på att Agnes skulle kunna vilja vila sina två små blå hon också men det verkar vara helt omöjligt idag. 

Har även kommit på att sedan vi började med att utöka hennes ersättning så sover hon sämre på nätterna än när jag bara ammade henne. Knasigt det där så man blir lite less emellan åt. Nu hoppas jag att  det här bara var en gångs grej och att det är bättre inatt för jag vägrar få en "linus" till. Jag behöver seriöst mer än 4 timmars sömn varje natt.

Fortfarande är det helt makalöst att man som mamma klarar av att leva funktionellt ändå. Sen att min kropp börjar säga ifrån är en annan sak.


ÅÅÅÅÅÅHHHHHHH! Linus är så trött nu så inget fungerar och han är ändå så trött nu! Upp och ner från sängen hela tiden, nu håller han på att utmana ödet. Han brukar vara supersnäll och lägga annars. Men just idag  måste han hålla på, det är säkert för att han känner att jag inte har riktigt med tålamod och då kanske han kan testa gränserna liiite mera.


Håll tummarna åt mig att båda barnen kan vila samtidigt så jag kan få blunda en liten stund jag också.


Pst, märks att Fredrik jobbar. Tvättmaskinen har gått med en tvätt, den torra är vikt och instoppad. Disken är klar och endast Linus leksaker är framme men de får de vara

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards