Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under april 2011

Av Jessica - 13 april 2011 13:15

Jaha, hur ska man göra?

Börjar fundera starkt nu redan på hur allt ska gå ihop till nästa år.. När ska man börja jobba alternativ börja plugga egentligen?

Sjukt jobbigt är det att jag måste vara den som anpassar mig efter Fredriks jobb för tillfället eftersom att han är och reser en massa och antagligen är det risk att det blir mera framöver också. Jag vet redan nu att varannan vecka är han borta onsdag-torsdag för då är det stockholm och varje torsdag är det Stockholm ändå. Då måste jag veta att man har barnvakt om jag skulle jobba onsdag eller torsdag kväll. Tycker det här är grymt jobbigt. Har väldigt stora disskutioner om Fredrik om det här med att jag är den som måste anpassa mig. Tycker det är lite svinigt tänkt av honom, han har även sagt att det är ju bara att skaffa barnvakt då om jag får jobb om det är efter dagistid. Men vaddå? Vem skulle vi ha som barnvakt hela tiden då? Hans föräldrar har aldrig tid nu, vem säger att de har tid nästa år?

Förstår inte riktigt hur han bara kan få för sig att det är så enkelt.


Likadant är det med vårat boende, Fredrik tycker att vi kan bo kvar här hur längesom helst. Han har nog otroligt svårt att verkligen förstå att jag verkligen vantrivs här. Eftersom det inte finns något konkrekt svar på vad det är som gör att jag inte tycker om att bo här. Så det är hemskt jobbigt i mitt huvud just nu. Kan liksom inte bara låta allt vara heller längre bara för att han ska vara nöjd och få som han vill.


Måste försöka få ihop en tid när vi har tid att prata igenom allt om hur våran framtid ska se ut, verkligen prata ut och bestämma hur vi ska gå vidare. Vart vi ska bo, hur vi ska göra med jobb osv. Har så mycket vi måste bestämma. Vi är lite oense om vilket dagis vi ska söka barnen till också. Fredrik är en person där man inte ska göra så stor förändring på engång till utan man måset ta det en bit i taget. Men han har blivit mycket bättre och kan tänka i lite andra banor i. Det ska han få all creed för!!

Han är världens bästa Fredrik, det får ni inte missuppfatta!!! Man är lycklig lottad som har honom fast han är envis och tjurig som ett litet barn emellanåt.



Av Jessica - 12 april 2011 21:42

  

Förstår ni att den här lillla killen fyller 3 år idag?


Min fina Linus fyller 3 år idag. Det är hans dag idag. 3 hela underbara år med mycket glädje och bråk. Vi har våra duster varje dag mer eller mindre, men det är kanske för att vi båda är vädurar. Det sägs det  i alla fall. Men jag vet inte om jag ska tro på något sådant. Men vi har ett hemskt humör när vi båda sätter igång och eftersom att ingen av oss ger sig så håller de dessutom på  väldigt länge. Kan gå en hel dag innan någon av oss väljer att vika undan. 

Men så ska det vara! Jag älskar dig så hemskt mycket Linus!!

DU är den bästa son man kan tänka sig,

den bästa storebror som finns!


Av Jessica - 7 april 2011 16:05

Idag känns det som att jag har varit överallt och ingenstans, har varit ut till Birsta en sväng och kollade på en jacka. Ska suga på karamellen tills imorgon om hur jag ska göra eller inte med den. (;

Sedan så var jag in på IKEA en sväng och köpte små saker, bara lite smått som behövdes hem. Som ny skärbräda, servetter och lite sånt där smått. Köpt nya sugrör till Linus också. Han blir så glad när man har sugrör hemma åt honom emellanåt som han får ta. Och eftersom han ska ha sugrör när han fyller år så var det lika bra att köpa nya. (:


Var upp till toys också och köpte lite presenter till honom. Köpte legotåg till Linus och så köpte vi en snurra med helikopter från Agnes till honom. Danne köpte ett bamsespel till Linus från honom också. Passade på att köpa ett litet spel från mamma också eftersom det var ett sånt bra pris. Han kommer bli så glad när han får sina presenter. Det är inte alls så länge kvar tills han fyller hela 3 år. Uscha, stora killen.


Var sedan in till stan och hämtade upp paketet som hade kommit till Lindex. När vi var klar där så fick Danne ett sms om att han hade ett paket att hämta ut på spelcafet på skönsmon också, hämtade de och då får jag att jag en påminnelse att jag hade ett paket att hämta ut på ica kubiken också så det var lika bra att hämta det ocså på engång.


Nu sitter jag och väntar på att Fredrik ska komma hem! Saknar han så hemskt mycket, ska bli skönt att ha honom hemma nu ända tills torsdag! Eller hemma och hemma, han ska ju jobba men han jobbar i Sundsvall iaf som tur är!


Barnen är med sin moster, Linus ska vara med henne har han bestämt. (=

Skönt att veta att han inte har tid med mig ens engång, Fatima är inte där heller utan hos hon är hos hennes far.


Nu ska jag tina lite kyckling så det middag här hemma och den är klar när Fredrik kommer hem!

Av Jessica - 5 april 2011 17:15

Passar på att sitta här en liten sväng medan Linus är iväg på sitt minisim med Nillan. Han var mycket nöjd imorse när han vaknade och vi kom fram till vilken dag det var idag. Åh, tisdag, jag ska bada badhuset med Nillan. (=


Annars då? Jag har ångest över allting och ingenting. Tror verkligen jag behöver en egen minisemester från allting så jag kan släppa allt och sluta fundera. Har börjat få panik på vad jag ska göra efter nästa sommar. Det är över ett helt år kvar innan och jag borde väl inte ha sådan ångest redan nu över vad jag ska göra och inte göra? Jag måste bestämma mig nu snart ändå, eller bara släppa allting och börja fundera starkar lite närmare. Vet inte alls hur jag ska göra, ska jag plugga? Ska jag jobba? Vad ska jag plugga egentligen? Om jag jobbar, då är det JAG som måste anpassa mig efter Fredriks jobb. Kan inte ta vad som helst då han reser rätt mycket i sitt jobb. 

Har ingen aning vad jag ska göra. Känns rätt konstigt. Tur det inte är nu i sommar som jag ska ut och jobba och sedan bestämma mig. 


Sedan har vi allting annat också, boende osv. Hur fan ska vi göra?

Jag vil inte bo här längre, det har inte med grannar att göra eller något sådan. Sjukt bra förening osv. Bara det jag har aldrig trivts här och dessutom så tycker jag att barnen ska få ha ett rum var iaf. Så enkelt är det. Skulle vilja ha en gräsplätt också så de kan gå ut lite som de vill. Orkar inte hålla på att dra vagnen hit och dit och bära upp och ner och bråka i trapphuset där det ekar så mycket osv.


Sover skit dåligt på nätterna för jag funderar överallting. Sen är det massa andra personliga saker om massa i familjen och sånt också som gör att man är orolig och fundersam över allting. Får se hur det blir med allting. Jag måste nog släppa och låta det vara ett tag... 

Av Jessica - 4 april 2011 13:47

Borde passa på att skriva lite nu medan Agnes vilar och jag har placerat Linus på soffan framför tvn för att Agnes ska få chans att somna


Igår hade jag fika besök här, det var Veronica, Noel, Danne, Sara, Pierre, Ofelia och Johanna. Det var riktigt trevligt att de kunde komma och äta lite tårta. Fick presenter också, tack så hemskt mycket! Hade verkligen inte räknat med att få något ville bara att de skulle komma och fika med oss. :)

Linus lekte en massa med Noel och eftersom att de är grabbar ska det gå vilt till. Linus har pratat nästan hela dagen idag om att han vill leka hemma hos Noel någon dag, så vi får väl kolla om de vill ha något besök någon dag framöver. :)

Agnes var snäll och skötte sig bra som tur var. Hon brukar väl mest göra det också, man kan alltid muta henne med lite fika om inte annat. :D


Pappa var här och firade Agnes i efterskott på lördagen. Han glömde bort mig nämligen så jag ska få min present när han kommer och firar Linus. Bättre sent än aldrig? :P

Det kan inte vara lätt att börja bli gammal så man glömmer bort att ens enga barn har fyllt år. (;

Agnes sov när han kom så vi fikade utan henne och så fick Linus leka en stund själv med sin älskade morfar. Sen när Agnes vaknade blev det full rulle på henne också. Hon skulle minsan också leka med morfar. :)

Var ut en sväng till Matfors och hälsade på där också när pappa hade åkt hemöver.

Fikade lite där, tog med de som vi hade kvar och dumpade av allt där. Bättre att göra så än att kasta allt! (:


Jaha, nu vill Linus spela något eftersom det är så tråkigt när Agnes sover. Tror vi ska spela hans fågelspel. Linus har ett tärningsspel som han älskar att sitta och spela. Det är mysigt att spela med honom också och vi har lärt honom att ibland vinner man och ibland förlorar man. Så han blir inte så där hemskt sur heller om han förlorar, vilket han sällan gör eftersom han har sådan tur!



Återkommer någon dag framöver, Fredrik ska nämligen jobba i Borlänge imorgon, Stockholm onsdag och torsdag.. Så vi får väl se om det finns tid att sitta här något innan torsdag kväll.  

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards