Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Jessica - 30 maj 2012 11:22

Det är underbart det här! Börjar dock bli väldigt otålig med att invänta helgen med att väga mig. Jag tänkte väga mig igen på söndag och se om jag har tagit de sista, vilket jag verkligen borde ha gjort då!! Att veta exakt vilken storlek man har, att kläderna sitter som det ska, att bara kunna köpa ett plagg utan att testa är nog bland det bästa. 

Fick lite linnen och ett par shorts av Fredrik och barnen i morsdagspresent, att bara kunna slinka i dem utan att behöva våndas var så underbart.

Och att veta att jag har gjort det här för min skull, utan dieter är nog det bästa. Jag vet att jag kan äta allt, att jag inte måste avstå från något för att det ska fungera är bland det bästa. 


Jag har fortfarande så fruktansvärt svårt att förstå folk som kör på lchf och allt vad det nu är. De kan aldrig äta "normalt" igen utan det är ju en livsstil. Visst, det är inte så bra med det vita mjölet och allt socker. Men man kan ändå kontrollera det när man äter vanligt ändå. Jag kan bli bjuden på mat utan att behöva tacka nej för att det inte är något man inte kan äta. Det var inte så hemskt svårt och det är absolut inte alls svårt nu när jag äter något gott. Jag är så sällan sugen på något extra så jag behöver inte, jag fikar oftast inte något extra, men visst händer det ibland att jag gör det. Som i helgen när vi var ute på Alnö så fikade vi när vi nästan nyss hade kommit dit. Då åt jag bulle och någon kaka men jag avstod då efterrätten efter middagen för jag kände att jag behövde inte och dessutom var jag så mätt efter maten. :P

Det är inte så mycket svårare än så faktiskt. 


Är som ett barn som väntar på tomten på julafton.. Men jag är så nära mitt mål så det är väl därför.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards