Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Jessica - 4 april 2010 13:32


Har haft mjölkstockning så vi har varit en sväng på sjukhuset och dessutom åkte jag på jätte feber så jag har legat helt däckad. Fick feberfrossa delux för några nätter sedan och bröstet gjorde så fruktansvärt ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Fick ringa upp till bbh mottagningen och prata med dem och de ville att jag skulle komma upp så de fick titta på det och se vad som var felet.

Fick på mig kläder efter mycket om och men och kunde knappt gå till bilen för det snurrade så mycket och det kändes som benen skulle vika sig hela tiden. Vi körde Linus till mamma och sedan upp till sjukhuset. Kom in på en gång och fick sätta oss i rummet och tanten fick titta på mitt bröst och kände lite. Hon ville att Agnes skulle äta lite eller om jag skulle pumpa, Agnes fick testa äta och helvete vad ont det gjorde. Hon sprang nästan och hämtade ett mellanlägg och gav det till mig. Helt plötsligt när Agnes åt med det så släppte nästan alla smärta och det kändes okej att amma igen. Satt där och svettades som en gris en stund och efter att Agnes hade ätit och vi hade konstaterat att hon suger på ena bröstet helt fel, hon gör något speicellt med tungan som tanten inte kunde förstå för det var inte så att hon la upp tungan och hade bröstvårtan under tungan utan något helt annat.

Men tanten kände och klämde igen på bröstet och det gjorde inte lika ont som innan. Så vi pratade lite och så där och antingen var det början till mjölkstockning eller svamp, men det kunde inte vara svamp eftersom Agnes inte har någon form av beläggning i munnen.


Åkte hem till mamma och la mig på soffan och dog efter det, började tokfrysa igen straxt innan vi åkte hem med Linus och Agnes, blev hem och tokdäckade i sängen. Vaknade bara när Agnes skulle äta sedan fick Fredrik äran att sköta båda barnen och hemmet. Jag har ju den där turen att jag oftast sover bort allt när jag är sjuk! (;

Nu har det gått ett par dagar och mitt bröst är inte helt sönder med smärta och det är inte så där hemskt rött nu heller så det är skönt.

Känns inte som jag har feber heller idag så det är underbart! Har ju kunnat lekt lite med Linus idag också så det känns ännu bättre. Han har haft det lite svårt när hans mamma inte har orkat med honom utan bara hans lillasyster. Fick hemska skuldkänslor igår men tyvärr är det ju sånt som händer..


Igår blev det iaf påskmiddag hos mamma med alla syskon. Var tänkt att vi alla skulle dit med våra familjer men min äldre syster kom inte och Fatima är i Stockholm med sin pappa så jag blev helt plötsligt den älstaste systern där! Lite ovanligt. ;P

Gjorde inte så många knop där ändå, halv låg i soffan medans maten var klar och ammade Agnes, Linus fick härja på mer eller mindre som han ville med Samira och Johan. :D

Tror han toknjöt av att få springa precis som han ville med sina kusiner. :P


När Agnes var klar så var det bara att gå och sätta sig till bords och äta gotta! Sen gjorde jag inget mera förrens det var dags för efterätten, då ville jag hjälpa till men jag fick inte för Sofia. Fick däremot äran att göra barnens efterätt! Skala och dela frukten till fruktsalladen. Sen när vuxnas efterätt var i ugnen fick jag slicka skålen! :P

Så vuxen och gammal är jag att jag alltid slickar skålen (;


Fikade efterätt sen slappades det framför tvn när Frida och hennes familj åkte hem. Sen efter ett tag åkte vi också hem, jag och Agnes gick och la oss och sov medans Danne kom hit och då fick Linus, Fredrik och Danne umgås själva.


Hmm, nu låter det som att jag inte ska sitta här mera..

Återkommer!!


Tack för alla gratulationer när jag fyllde år!

Kan tyvärr inte svara på sms och sånt när min mobil är helt felande!

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards