Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under maj 2012

Av Jessica - 5 maj 2012 20:37

Vaknade 05:45 idag, det kändes inte helt okej eftersom barnen och Fredrik fortfarande sov. Det var alldeles för varmt i sovrummet, sedan började Fredrik låta så konstigt när han sov. Så där låg jag och vred och vände på mig fram till 8 när barnen vaknade.


Tog oss ut till IKEA tills straxt efter öppning, kikade runt där lite och handlade endel små saker. Kollade upp lite olika byårer som vi måste köpa hem hit. Skulle köpa hem en men vi är lite osäker på vilken storlek vi ska ha så vi får bestämma oss för det först! :D

Men det blev massa små plocka med oss hem så det var bra.

Blev en veckohandling idag också, skönt att det är gjort och ännu bättre att Fredrik var med när alla basvaror skulle köpas. Det är så tungt att bära allting annars. (;


Annars har vi inte gjort så där hemskt mycket idag än pysslat på med smått och gott här hemma. Allt sånt där smått som man inte gör annars för det är så tråkigt, det blev av idag. Måste fortästta lite imorgon också när Fredrik ändå är hemma! :D


Inväntar nu att barnen ska somna så kan vi se någon film. Var meningen att vi skulle göra det igår men klockan blev så mycket innan vi kom till skott så då orkade inte jag.

Somnade till tvn i stället och det var lika bra det.


Det har regnat precis hela dagen idag men det slutade nu ikväll så det uppskattar vi. Det är så tråkigt att vara ute och leka i duggregnet. Men har kollat på olika hemsidor nu om vädret och det såg ut att bli lite sol imorgon! Så då blir det till att hitta någon rolig lekpark att vara i, någon vi inte har varit i på länge. Kanske tar vi oss iväg till Norra Berget eller till Äventyrparken. Vi får se helt enkelt vad vi gör.


Justja, ska ta och prata med Jysk om våran garderob som vi köpte också. Det är helt omöjligt att få ordning på dörrarna. Dessutom går lådorna inte att få raka med varandra på sidan så det ser ut som de sitter skevt och snett också!

Vägrar ha det så här så när vi har lagt ut pengarna och all den tid det tog att skruva ihop den!!!!

Är så less på den nu!!

Av Jessica - 4 maj 2012 13:13

Idag är det fredag och regnet öser ner! Det är ju inte snö så man ska väl vara glad?

Det var en liten halv spännande natt jag hade här hemma med barnen, det var egentligen mest med Agnes som det var lite bök med. Tror hon drömde något för hon skrek helt hysteriskt och kom springade från rummet in till mig. Hon var så hysteriskt ledsen så det tog över 40 minuter att lugna ner henne. Gjorde allt men ingenting dög så jag slog på tvn och efter ett tag glömde hon nog bort varför hon var ledsen. Hon kröp ner i täcket med mig och låg där och snyftade ett tag men det gick över relativt fort. 

Hon lyckades somna en sväng för att sedan vakna runt halv 6 och ville ha lite välling, det fick hon då hon verkligen behövde få lite i magen så hon kunde sova ett par timmar till eftersom hon var vaken så länge.

Linus klev upp halv sju och han var så orolig över Agnes, sa att hon låg hos mig för hon var sjuk och att det var nästan natten. Då smög han tillbaka till sin säng och la sig för att sova flera timmar till, jag väckte honom 10:10 för jag anser att han inte får sova hur mycket som helst.


Hade en tanke att vi skulle ha åkt till mormor idag men jag skjuter upp det till helgen eller i veckan då Agnes är så snorig och hänig idag igen.

Hon tog och blodade lite näsblod innan lunch också. Men hon var så duktig så hon snöt ut en massa och sedan halv låg vi alla en stund och tittade på  barnkanalen och det slutade rätt snabbt så det var skönt. Och Agnes brydde sig inte ett dugg heller utan det var först hon sa att det var snor och sedan sa jag att det var näsblod då var det inget mer med det. Hon var lite irriterad att jag höll papper vid hennes näsa en stund men det var ingen gråt eller gnäll med. (;


Vi tar en riktig slappar dag idag fram tills det att Fredrik kommer hem, när han nu dyker upp här hemma. Måste ta och kolla vad vi ska äta till middag också så jag vet om vi ska ta och handla eller om vi kan plocka ihop något här hemma.

Får se när Fredrik kommer hem också om han har något förslag eller om det är så att vi redan har ätit innan. Det återstår att se helt enkelt.

Det bästa vore om han kunde svara på ett sms så man vet! :P

Av Jessica - 3 maj 2012 17:48

Siffrorna på vågen står stilla och de har gjort det ett tag nu, det får inte bara hända!

Hade verkligen hoppats att ta de där sista kilorna nu som jag hade satt som ett delmål  nu innan sista maj men det ser väldigt tungt ut just nu. Det borde gå men det är inte helt säkert.

Vart så besviken då jag inte alls hade räknat med att stå stilla så pass länge nu, fällde en tår eller två när jag stod inne i badrummet efter jag hade ställt undan vågen.

Känner mig som en badboll, kände mig mera som ett bowlingklot förut och det är så tungt när det blev så här. Besvikelsen över att jag har kämpat, stått emot detta hemska chokladsug. Att ha gråtit någon gång och känt att det inte är värt att drömma om olika goda maträtter, efterrätter, kakor, godis, chips, det har varit hemskt men på någotvis har det känts helt okej ändå då när jag har sett att det har gett resultat. Men nu när det inte händer något så har det bara känts så dumt. Har räknat och funderat om jag har kommit i det här stadiet att jag får i mig för lite kalorier numera, att det är därför det inte händer något. Man går ju inte ner om man inte äter tillräcklig och man går inte ner om man äter för mycket heller. Men jag får vänta och se om det är något nu bara som gör att det inte rör på sig åt något håll. Tanken är ju ändå att jag ska ta de där sista fram tills nyår men på någotvis känner jag att det är lika bra att få bort dem och sedan bara se till att hålla dem istället. För bara det kan vara rätt kämpigt det med!!


Introducerade hemma gjord pizza åt mina barn idag då Fredrik är i Stockholm och jobbar. Så normala barn som man har så smakar de 2 tuggor var för att sedan rata det totalt och be om makaroner och korv i stället. Fast jag ska väl vara glad att de hellre äter "vanlig" mat än snabb mat. För när vi äter hamburgare så äts det bara brödet också. De vill helst inte alls ha sådan mat och jag uppskattar det ändå för det är väl bra. Det kommer den tid då de säkert bara kommer tjata om sån mat också! (;


Dags att hoppa in i duschen nu medans jag har chansen att stå där själv. Ikväll tror jag att jag kommer ha besök i sängen, så mysigt att få sova med mina små hjärtan! Det återstår väl och se om de är lika sugen på det som jag är. Brukar inte alltid vara så tyvärr. :P


Pst, tror att förlovningsringer kommer garanterat kunna komma på fingret innan sista maj iaf!. (plus i kanten!)

Av Jessica - 2 maj 2012 13:21

Lilla Agnes är så hes och hostig, men hon är bara lite snorig ännu. Hostan verkar vara jobbig för henne då hon försöker hålla inne hostan. Det har varit nära några gånger att hon har kräkts på grund av den där hemska hostan. Vore skönt om hon kunde hosta upp allt så det inte blir så jobbigt. Ut med allt slem så är det över sedan.


Annars då? Mamma hade sagt till Linus att hon skulle komma idag men inte helt oväntat dök det upp något annat för henne så hon skulle väl komma imorgon som det lät. Men jag kunde räkna ut det när jag inte fick tag på henne imorse när jag ringde några gånger.

Men varför säger man då till Linus att man tänker komma när hon VET att han blir så ledsen om det blir ändrat? Sagt det miljoner gånger att man inte behöver säga vilken dag man tänker göra något om man inte kan det. 

Så jag har haft en ledsen Linus här hemma idag straxt innan lunch då jag äntligen fick tag på henne. Fel att ringa påengång och säga att man ska göra något annat.


Själv är jag inte heller pigg alls idag, känner mig känslig och dessutom känns det tungt ikroppen. Har även ont i halsen så det misstänker jag att Agnes hade i helgen då hon inte ville äta något just!


Fredrik ska iväg till Stockholm imorgon igen, vet inte riktigt när han kommer hem heller eller vilken dag. Det återstår väl att se helt enkelt?


Vad hittar vi på nu då? Bra fråga, allt beror på hur Agnes är när hon vaknar. Något blir det alltid! :D

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards