Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Jessica - 3 december 2012 22:26

Behöver jag ens nämna att det är kallt nu? Har varit isigt kallt hela dagen! Trodde jag skulle dö på förmiddagen när vi klev utan för dörren. Men barnen älskar det och det är huvudsaken! Finns det någon bättre känsla än den man får när man ser den genuina glädjen som ens barn får när de gör något de älskar?

Jag kan inte komma på någon som slår det! :D


Lekte på ute och hade oss innan jag startade bilen så den fick bli varm och så skrapade jag rutorna. Körde bort till mormor så hon fick hjälp med medicinerna som ska ner i dosetten. Alltid lika skoj att göra det, eller inte alls. Drygt att hålla på varje vecka att ordna med det men det är något som ska göras och så får vi spendera lite tid med mormor medan vi gör det också. Man ska vara glad så länge man göra det nämligen, kommer en tid då hon inte lever längre och det är något jag inte vill tänka på. Men hon är gammal, det finns med i bakhuvudet hela tiden. Men vi fick sällskap idag hemma hos mormor då min kusin dök upp där i väntan på att han skulle börja skolan. Så det  blev fika och en massa strunt prat. Vi gjorde ju någon nytta och borstade bort all snö från balkongen. Nästa gång kanske man ska komma ihåg att det faktiskt bor en stackars granne under också! :D

Men man lär sig något varje gång.


Precis när kusinvitamin hade åkt på skolan så kom mamma. Barnen blev super glada att hon kom, bara några minuter senare dök stora syster upp och Fatima. Verkligen toppen bra att de kom precis när jag skulle gå på ICA för att köpa några bullar, syster fick passa barnen så fick mamma följa med mig! Allting blir så mycket roliga med sällskap. (;

Sen till mormor och fika, alla 3 barn var ivriga att gå ut och leka. Vilket jag var glad för! Jag slapp klä på mig allt och stå där ute i kylan. ;D

De var ute någon timme innan det var dags för oss att åka hem.

Lite gnäll över att vi skulle åka hem men det gick över fort när vi spelade jätte hög musik i bilen sista biten innan vi var hemma. Agnes tvärsomnade när vi spelade som bäst och det var väl lika bra för hon verkligen trött. 


Nu ikväll så har vi spelat en massa sällskapsspel med barnen, de har fått välja själv vad vi ska spela och om de ens har velat det. Trodde Agnes skulle lessna för på allt spelande men så var det inte. Hon skulle säkerligen kunna ha spelat lite flera gånger av varje spel också. 

Undertiden vi spelade fick knäcken stå på spisen och koka. Och som alltid när jag gör knäck så skulle det naturligtvis koka över! Tror inte jag har klarat det ett enda år utan att koka över. Står och passar att det inte ska koka över men ändå så sväller det upp fortare än vad jag tror det ska göra. (;

Linus blev lite ledsen att han inte fick vara med och sätta knäcken i formarna men tanken var att han skulle sova när knäcken var klar och planen höll! 


Nu ropar sängen efter mig så det är bäst att jag skynda mig! Bara att inse att jag inte är någon morgon människa eller kvällsmänniska! (; 

Sova är så skönt! :D

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards