Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Jessica - 15 december 2012 17:53

Jag kan tycka att det är viktigt att man håller fast vid traditioner men att man kanske ändrar lite på dem gör absolut inget.
Sedan jag flyttade hemifrån har jag haft julfika med mina syskon, mamma och kusin. Ibland har vi varit fler och ibland mindre. Sedan tror jag att det alltid har varit olika dagar men det är sånt som får anpassas eftersom de flesta kan. Har ändrat kakor och sånt också beroende på vad vi har varit sugna på och vad vi har velat bakat. Tror att från början köpte jag fikat utan att baka en enda grej och i år köptes bara drycken. Det är stora steg för mig! (;
Men vi har haft det skoj att baka, har inte bakat allt ensam utan barnen har varit med på det mesta. Något har mamma varit med på och Fredrik har varit med på något annat.
Men jag tycker om den lilla fika stund vi har tillsammans så här innan jul för att efter det brukar dagarna rusa iväg och alla är upptagna på något.
Man behöver inte göra då mycket utan bara en liten grej. Tycker att de få timmar vi är samlade här hemma och umgås är trevliga. Att man får sitta ner, slappna av, umgås, prata och bara var är något jag kan leva på länge. Att veta att de finns där utan press.


Idag har hela min egna lilla familj umgåtts hela dagen. Och vi ska fortsätta med det. När Agnes vaknar så blir det middag och efter det tänkte vi nog se Madagaskar 3 tillsammans och så barnen ska få något gott. Öppna hela veckans chokladkalender om de vill! Vi ligger så efter men det blir så när jag glömmer kalendern och barnen frågar inte efter dem. Det är endast kalendern till tvn som vi öppnar riktigt och Linus påminner mig att vi ska se den på datorn om vi har missat något avsnitt. (:

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards