Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Jessica - 12 december 2012 19:58

Sonen har förhoppningsvis somnat ifrån sin migrän vid det här lagret. Bäddade ner honom för ett tag sedan i sin säng och jag hoppas att det gick bra för honom att äntligen få somna.

Måste vara hemskt jobbigt att ha det när man är så där liten, han blir totalt utslagen. Och det är inte "vanlig" huvudvärk han har.

Det är skit jobbigt att ha det när man är vuxen, tänk hur det är när man är barn och svårt att kanske förklara att något är på gång?

Jag hoppas att Linus nu får sova hela natten och vakna pigg och alert imorgonbitti i normal tid. Vore toppen om han inte kliver upp alldeles för tidigt nu! (;

Huvudsaken är att han kommer att må bra så  vi slipper att han har ont.


Agnes har lite svårt att förstå att Linus behöver jätte tyst, hon vill gärna gå och prata med honom. Fråga honom saker, leka med honom och naturligtvis blir hon lite ledsen och arg när hon inte får det. Blir en liten argbigga av henne när man springer och tar henne innan hon går in till honom. Så nu får hon sitta och spela på min mobil för att hon ska sitta tyst och stilla en stund. (;


Annars då?

Fick sms av min frisör att färgbomben hon beställde åt mig hade kommit igår så vi tog en promenad i snöfallet och hämtade den. Ska bli skönt att få använda den och spännande och se hur bra det här fungerar på mig! :D

Skönt att slippa den där markanta utväxten och då kanske jag sparar håret lite. Kommer kännas nyfärgat varje gång jag använder det! 

Får se om jag testar det imorgon redan eller om jag kommer att vänta till helgen. 


Mamma har varit här en sväng idag också, fikade, spelade lite kort och umgicks och pratade igenom en hel del saker som behövdes prata om. Just nu har jag ångest över julen, fällde lite tårar förut för det har blivit så här. 


Bakar lite tryfflar nu, de ligger på kylning så jag kan rulla dem snart. Bara rullar tummarna medan man väntar på dem. Tänkte eventuellt bjuda på dem på julfikat vi ska ha på fredag. Älskar traditioner och jag har haft det så här sen jag flyttade hemifrån. Så det ska fortsätta. Blir bra det eftersom man firar jul på olika ställen men olika familjer så är det skönt att ha sina närmaste syskon och mamma här, älskade Nillan är också med men det är lite så att hon räknas in som absolut närmast! Det var väl därför det var så självfallet val också att hon skulle bli tillfrågad att bli gudmor till mina barn?..


Fika till Agnes innan tandborstning och bokläsning i soffan idag. 

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards