Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under januari 2009

Av Jessica - 26 januari 2009 15:27

jag visste inte vad jag skulle göra förut och eftersom det fortfarande snöade så tänkte att jag skulle ta linus och pulkan och gå ut en sväng.

Så jag ringde mamma och frågade om hon ville följa med ut på en liten prommis så lilleman fick åka pulkan. Det ville hon så vi klädde på oss efter lunchen och vandrade iväg till mamma. Sen så gick vi gata upp och gata ner och efter en och en halv timme så började linus bli lite trött. Han satt för det mesta och bara skrattade och försökte äta snön som ramlade ner från himlen, men efter den långa  stunden så blev han trött, inte att han gnällde utan att han höll på att somna sittandes (;

Så då gick vi och handlade lite fika och hem och fika och linus piggnade till lite och så busade han med mamma jätte mycket och så visade han mamma att han kunde ställa sig upp själv efter väggen och slänga sig på en madrass som vi har och ligger och busar på.

Sen visade han att han kunde ställa sig vid borde och släppa taget och stå jätte länge helt själv också!!


man blir så stolt när man ser hur duktig han har blivit. och att han blir stolt själv också när han gör något bra är så otroligt skoj att se.

nu ska jag gå och kolla om lilleman vill ha nappen. han ligger ute på balkongen och är på väg att somna. mamma gick precis hem.



åh jag blir på sånt bra humör när det snöar. älskar snön!!

vill ha vinter länge och då menar jag riktig vinter med mycket snö. så där som det är ute nu!!


Av Jessica - 26 januari 2009 11:12

Idag är det ingen bra dag alls. Jag är så less på det mesta, som den här lägenheten där det inte händer någonting alls. Köket står stilla och antar att det kommer fortsätta göra det också. Var meningen att vi skulle ta och skära ut till diskhon i bänkskivan, men eftersom vi inte har kranen så kom vi på att vi måste kanske anpassa vart kranen ska sitta också.

Sen så behöver vi sätta dit täcklisterna, har några små bitar kvar, men då måste vi åka iväg och såga till dem också, men inte fasiken kunde vi göra det heller. Sen står allt annat stilla här hemma också bara för att man blir så less att det inte går att göra något.


Sen är jag så less på grannar som är så döv så de måste ha tv volymen på högsta på deras tv för att de ska höra nåt så de över röstar våran volym. Tänkte försöka sova en stund men det var bara att ge upp eftersom det låter som min tv är på högsta volym nästan.

Sen så har vi en man som måste stå ute och skotta fast vaktis redan har varit där och skottat med traktorn.  Den där mannen skottar alltid så det måste nästan vara så att det kanske saknas nåt där, han kan inte vara helt frisk.


Trivs inte alls i lägenheten och jag har inte gjort det heller.

Jag hoppas bara att allt kommer kännas bättre bara skiten bli klar någongång. Vilket det antagligen inte kommer bli eftersom jag har en sambo som säger jämt: jag gör det sen.

Och inte F*n händer det sen heller.


och Fredrik då, han blir jag tokig på. Och det vet han. Han har diskat en gång sen vi flyttade hit, han har slagit på tvättmaskinen en enda gång som vi flyttade hit. Men han behövde inte lägga dit tvätten eller ens lägga dit tvättmedlet för det hade jag redan gjort.

Han har inte vikt den torkade tvätten någongång. Han har väl inte dirket städat själv heller någongång.

Jag blir tokig, jag är inte hans mamma som ska behöva plocka efter honom hela tiden.

Det går inte ens att ta undan sin tallrik efter sig heller, en sak om jag säger att han inte behöver utan att jag gör det.  Men när jag inte säger något...



Nu blir det duschen medans jag funderar på vad jag ska göra idag 

Av Jessica - 25 januari 2009 19:05

linus har fått sin femte tand nu.. den är uppe på hans vänstra sida (=

har förstått att det har varit något för han har tuggat på tummen hela tiden och han brukar inte annars ha tummen i munnen. Var lite överraskad ändå att den har kommit ut så pass mycket utan att han har gnällt. Han brukar gnälla och skrika mest hela dagarna när det är någon tand som vill ploppa fram.


Helt sjukt att hela helgen har gått utan att man har gjort något speciellt.

 Kommer inte ens ihåg vad vi gjorde igår, var tvungen att fråga Fredrik (;


Vi softade mest hela dagen och små grejjade hemma med lite saker som behövdes göra och sedan så åkte vi ner till Örjan och Maggi för att käka med dem och ja Louise också.

Linus busade och hade sig och jag fick superduper ont i huvudet också precis innan vi skulle äta så Fredrik fick köra hem mig. Linus fick vara kvar där medans han brummade hem för att släppa av mig så jag kunde gå och lägga mig och sova.

När Fredrik kom ner till dem igen så hade Linus inte ens märkt att vi hade åkt för han hade spelat fotboll med sin farfar. Örjan hade gått med Linus runt runt runt i tvrummet så han fick sparka på sin fotboll. För han måste bli en fotbollsspelare enligt farfar (;


Sen vet jag inte riktigt när Linus och Fredrik kom hem, men det var sovtid för lilleman iaf. Så han somnade rätt snällt och så kom Danne förbi också.

Vi kollade på någon skum film som gick på 2an och sen blev det till att sova bara.


idag har varit en lika händelserik dag, ja, förutom att vi var ute så Linus fick åka i sin pulka idag. Och eftersom att det hade snöat så jäkla mycket och snöade så var det jätte tungt att dra pulkan där inte det hade kommit någon plogbil (vilket var typ överallt kändes det som).

Fastnade hur mycket snö som helst under pulkan också, så man fick lyfta upp pulkan och flytta på den en bit. Och Linus var så rolig, han skulle bara ha munnen öppen och ha tungan ute för att försöka äta snön. Han lixom gapar för det mesta så fort något nuddar hans läppar så nu var det nästan hela tiden. Skrattade så jag höll på att kissa på mig när jag såg han och han tokskrattade också för han var på sånt bus humör.


Han är förresten jätte duktig på att ställa sig upp och släppa taget i det han håller i så han står själv. Väntar med spänning på hans första steg.. (=


bäst jag gör ordning badvatten och låter honom hoppa ner där innan det är dags för medicin och sova..

Av Jessica - 23 januari 2009 09:25

inattt så vaknade linus bara två gånger!!!!!

förstå vad tårarna rann när jag insåga att klockan var 7:48 när han vaknade, han hade bara vaknat runt 01 och varit halvvaken i typ 20 min och så vid 3 för att få nappen och lite närhet.

jag känner mig helt oförskämt pigg idag.

jag törs inte hoppas på att det ska bli en sån här natt igen, okej, det kanske inte känns helt hundra toppen att vi behöve ha medicin till honom för att han ska sova.

han ska ju faktiskt kunna sova så länge utan medicin nu när han är så här stor.

men vad ska vi göra?

vi får fortsätta ge honom medicin ett tag till och sedan försöka utan ett par nätter och ta det sakta men säkert.

det är inte alls mycket han får, det är bara 5 ml och det är det absolut det minsta. vi får ge mera också men jag vill inte trycka i han hur mycket som helst för det är inte något jag är super stol över att ge honom  medicin.


jag vet att det är jätte många som tycker jag är dum och att jag kommer göra honom beroende och det är ju faktiskt så att små barn vaknar många gånger varje natt. men jag är inte ute att han ska sova en hel natt utan att vakna, utan det är för att han ska kunna sova mer än 3 timmar varje natt eller iaf 3 timmar sammanhängande också. Så att jag kan orka med att ta hand om honom på dagarna..

jag vill kunna ge honom det bästa och jag har inte förväntat mig att det skulle vara lätt med ett litet barn. Men att ha inte kunnat sova på flera månader har varit fruktansvärt hemskt.

om det har varit så  att han ändå har varit på halv bra humör när han har vaknat på nätterna så hade man kanske kunnat tagit det, men när han har skrikit och gråtit helt hysteriskt hela nätterna igenom så har man känt sig så hjälplös och när det har gått ut över fredriks jobb så är det inte hållbart längre.


jag är så otroligt glad att vi har fått den här hjälpen, att vi fick träffa någon som förstod och att agneta har hjälp oss. när det började så fick vi många förslag hur vi skulle göra och testa alla möjliga förslag och agneta ringde oss emellan åt och ville bara kolla hur det gick.

det var flera gånger som jag tänkte lämna linus och bara gå. att jag inte orkade något mera. flera gånger har man känt att man bara vill "slänga han i väggen". och att man har haft spärren att inte göra det är jag otroligt glad för.

men jag har skuldkänslor, ångest och ja jag ve tinte allt.

jag mår dåligt över att jag har känt som jag har gjort emellanåt, att det lilla oskyldiga livet kunde få mig att känns så är hemskt.

att jag har haft sånna tankegånger är otroligt ledsen över.

jag får försöka inse att det är "normalt" att känna så, när det är så här...



ne över till nåt annat, grattis till takida till rockbjörnen.


nu till att hänga lite tvätt

Av Jessica - 21 januari 2009 22:22

idag har vi varit till bvc och träffat agneta för sista gången och så har vi träffat doktorn också.

linus fick väga sig och mäta sig också, nu väger han 10 kg och är 73 cm lång..

kan berätta att det känns som ett stort betonghus har lyfts från min axlar, vi har fått hjälp med linus sömn. eller sömn, den sömn ska finnas egentligen.

det är så att inatt så fick vi sova kanske en timme sammanlagt.

har mått så illa av trötthet idag så det har varit äckligt, har typ tappat tålamodet på linus hela dagen och så har jag verkligen inte orkat göra nåt.

har knappt orkat matat honom eller byta blöja, ännu mindre orkat leka med honom.


men iaf så har vi fått lite rogivande medicin som vi ska testa i en månad, och fungerar det inet riktigt så ska vi bara ringa så får vi  nästa medicin så lillpojken ska kunna sova.

han har lixom inte orkat sova på dagarna heller eftersom hhan inte har sovit något på natten och det har resulterat i att han har gråtit sig igenom dagarna för det mesta och det är jätte jobbigt för alla i närheten.


läkaren var lite rolig, hon tyckte att linus skulle ta och gå själv nu så att han kan springa av sig och göra av med all sin energi som han måste få utlopp för.

hon tyckte att han har för mycket enegri och att han inte kan vara stilla i 2 sekunder fick hon märka på idag.

tror nästan hon tyckte att han var lite för jobbig, men agneta tyckte han var rrolig för han skulle härja md henne och pussa och krama och bara busa med henne så det var skönt iaf.


men jag är så glad att vi äntligen har fått hjälp. så nu håller vi alla tummar och tår och allt vi kan hålla att det här ska börja verka mycket snart så vi kan få sova lite.


nu ska jag stänga av här och krypa ner i sängen och bara blunda lite så man somnar.


Av Jessica - 20 januari 2009 12:52

linus fick sina födelsedags kläder idag så då fick han testa dem så jag visste om jag skulle skicka tillbaka dem eller ej (;

Av Jessica - 19 januari 2009 13:01

linus sa  mamma idfag!!!!!!!!!!!!!11

han har inte bara sagt det en gång heller utan flera gånger han han suttit och sagt mamma..

blev så lycklig så jag grät


det l ixom bara kom av sig själv också.

han satt i sin matstol och skulle få lunch, men jag hade glömt vattnet så jag gick och hämtade hans mugg  och så hör mammama, så jag sprang in och frågade, meh linus va sa du?

då saa han mamma. riktigt denna gång.

sen nu under tiden han har ätit har han suttit och sagt mamma flera gånger

Av Jessica - 18 januari 2009 16:14

mera bilder finns i min bilddagbok

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards