Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under januari 2009

Av Jessica - 2 januari 2009 11:28

fick stå ute med linus en stund efter att ett jädra barn stod nedanför balkongen och skrek som ett as och lite till.

även att mamman sa: stå här och skrik då, jag går in nu och så gick hon. efter typ 4 min kom hon tillbaka och under den tiden hade ungen skrikit halsen av sig.

ungen var lätt 6-7 år iaf och hon kan fan inte ha haft alla hästar hemma i stallet.

 det resulterade i iaf att linus vaknade och grät också. och ungen nedanför skrek verkligen ashögt. bara tokskrek gjorde hon också.

fan hade det varit min unge hade jag släpat hem henne och slängt in henne på rummet.

det är väl bara att säga åt henne att hon kan  inte bete sig hur som helst.

och  morsan såg ju att linus låg på balkongen för hon sa även att skrik inte så jätte högt för bebisen sover ute nu igen.

varför låta henne då fortsätta??


ååh jag blir så arg på sånt.

nu har jag iaf slängt i gång en maskin tvätt igen och så den är väl klar om inte allt för lång tid och då måste jag diska lite.

sitter även att kolla lite på tigers film (=

den är så söt den filmen :D


skulle behöva åka ut till birsta och handla lite saker nu snart också...

hoppas fredrik kan sluta tidiagre idag och att linus feber inte stiger, den ligger bara på 38,2 men för han är det mycket. hans normaltemp ligger på 36,1 annars....

vettetusan varför han har feber också, hoppas det är någon tand som gör det. men han har inte haft feber förut när han fick de tre andra tänderna..

han är inte snorig eller nåt sånt heller..

men hmm.. han hostade ju förresten igår kväll och inatt när jag gick och la mig... hostade mycket också.

han kanske blir sjukis iaf då :/  

Av Jessica - 2 januari 2009 09:43

idag har linus feber och är jätte hängig. han vill bara mysa hela tiden och det är rätt trevligt ändå (; han har fått avldeon och så ligger han här i soffan och tittar på tv med mig.

jag måste bara få skriva att linus har nu i två nätter sovit hur bra som helst!

igår natt så sov han mer eller mindre hela natten och i natt vaknade han bara en gång men då fick han flaskan och sen somnade han om och sov ända tills fredriks jävla alarm ringde.

linus hade nog kunnat sova längre om han inte hade blivit väckt,  det är lite synd att linus har blivit så super lätt väckt, men man kan ju missa nåt om man sover ;P


annars så har det inte hänt så mycket, det nya året har kommit iaf och det kan ju vara bra, allt är väl som vanligt och vi kan väl hoppas att det här året blir lika som som förra året om inte mycket roligare och att saker och ting ordnar sig och blir lättare.


nyårs firande firades hemmas hos lina och gnurf.

fredrik,jag och linus gjorde oss i ordning hemma, vi tog på kostym, klänning ohc linus hade fått nya kostymbyxor, skjorta, fluga och en väst så han fick på sig det.

sen kom danne över till oss och vi tog vårt pickochpack och åkte upp till maria och johan för att hämta resesängen till linus.

sen drog vi till lina och gnurf och vi var där före kl 18. helt chockad att vi kom iväg i tid för när man är med fredrik får man räkna med att man blir sen för det mesta ;P "jag ska bara"

iaf där var bara lina och hunden.

hon tyckte vi var fina.

gick in och satte oss i soffan och väntade på gnurf och myrström.

vi bestämde sedan att vi skulle ta och äta så lina gjorde klart förrätten som jag inte minns vad det hette.

så käkade vi det och sen blev det huvudrätten efter ett tag.

sen satte vi oss i soffan och jag testade spela gitutar hero och det var skoj! förstår inte att jag inte har testat det förut! spöade lina iaf! :P

linus var jätte duktig och var hur snäll som helst och  inge grin eller gnäll på hela kvällen.

ja om man bortser från när han drundrade i golvet och slog sig, men då får man bli lite ledsen.

han somnade någongång runt halv tio iaf och sov på fast det var högaljud.

sen så käkade de andra efterrätt och fredrik och jag tittade på. vi tycker nämligen inte om chokladmousse.

vi åkte hem innan 12 för vi var trötta och vi hade varit vaken natten innan mellan 2 och 4.30 och fått vara vaken sen 6.30

vet inte om folk blev sura ellre nåt sånt men det skiter jag totalt i iaf för annars kan de ju ha linus en vecka så kan de få se att man inte orkar vara vaken så länge och sånt. fan man somnar ju i en soffa om man bara ska sitta rakt upp och ner i några timmar och vänta på att klockan ska slå 00 för att sedan ett nytt år ska komma. iaf hemma så somnade jag tlil en snabbis för att sedan vakna av att raketer låter utan för. kkollar snabbt på klockan på tvn och upptäcker att det är 2 min kvar till kl var 00. så fredrik och jag satte oss vid fönstret i tvrummet och sa gott nytt år och tittade på hamnens raketer.

sara, jag saknade dig en massa på nyår. var inte alls lika skoj utan dig!!

tänkte bara berätta det för dig så att du vet (= 


iaf så förrätten bestod  av en skiva baguett med hackad rödlök och tomat som hade legat i nåt. typ brunchetta eller hur det nu stavas.


förrätt: brunchetta

varmrätt: citron marinerad kyckling och potatisgratäng, sallad.

efterrätt: hemma gjord chokladmousse med lite jordgubbar.


sen om vi hade varit kvar hade det blivit lite kex och brieost och vindruvor.

för detta kalas betalde vi 180:- per person?!?!?!

känns på någotvis att någon har räknat fel eftersom det blev rätt mycket, och potatisen stod jag för och så mycket kostade inte allt...



men vet ni vad?!?!?!?

linus har tappat sin musfilt någonstans i birsta!!!

det har varit katastrof eftersom att musfilten har varit hans snuttis ända sen han nästan kom hem från bb.

den har han haft med sig jämt och överallt. har han varit ledsen så har man bara gett honom den så har det för det mesta gått över. men så klart som fasiken så skulle den tappas bort.

så natten där till nyår så var det nog därför vi fick vara vaken så länge med honom för ingen  annan nalle dög inte ens den lilla blå musen med speldosa i. den är likadan som snuttisen och napphållaren men med en liten speldosa i.

men lyckades tvinga han att pilla på speldosans musöra och då somnade han ju. men iaf, vilken katastrof det har varit.


ne nu vill linus ha en ny blöja och lite kläder på sig.


Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards