Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Jessica - 18 mars 2010 09:31

Kl 07 lämnade vi in våran bil igår! Skönt att få det gjort och inte missa någon tid alls, Fredrik fick låna sin mors bil under dagen för vi skulle ju iväg till barnmorskan och  vi vågar inte vara utan bil utifall att det skulle dyka upp något. (:


Jag kommer till mödravården lite tidigt, så där en kvart innan min tid. Kommer in i väntrummet och Katarina håller på att starta upp lite glukosbelastning där och då vrålar hon mer eller mindre: Hej Jessica, såg att du hade värkar i helgen! Och så var  hon jätte glad. Ehum, joo jag hade ju det men de gick över. :P

Sätter mig ner i soffan och väntar på att hon blir klar, när hon är klar går vi och lämnar mitt urinprov, hon tar blodtrycket typ 3 gånger på mig och så tar hon blodsockret som vanligt.

Blodtrycket låg på 123/84, kanon övertryck och undertrycket borde kanske gå ner men det var ju helt okej eftersom det är jag ändå. Sen går vi in till hennes rum och så pratar vi lite om förvärkarna och lite sånt där. Hon vill mäta min mage så då gör vi det, sfmåttet ligger på 37-38 så nu är jag precis på övregränsen fortfarande!! :D

Hon lyssnar på lillhjärtat och det ligger på 133. Och sedan så ska det kännas och klämmas och kännas och klämmas lite till och ännu mera kännas och klämmas och så säger hon: jag förstår att du har ont och nu du, nu ska vi skriva lite anteckningar utifall att. Jaha? Vaddå utifall att tänker jag och så sätter vi oss och skriver att bebisen ligger som den ska då fast den har fortfarande rörligt huvud. Men att den har sjunkit ner och så skriver hon att jag har utlovats all bedövning jag kan få så fort jag kommer och så fort jag vill ha det på förlossningen. Sen samlar hon ihop en miljon papper åt mig om tex ammning, preventinmedel under ammning och sånna saker. Tror hon att jag kommer klämma ut en liten bebis snart eller? ;P


Ska dit till veckan ändå och skriva en riktigt förlossningsplan och lite sånt där. Blir intressant och se. Tyckte det var lite små roligt ändå eftersom det är på tisdag eller onsdag jag ska dit igen och då ska vi skriva en "riktig" förlossningsplan och det vi gjorde igår var bara lite snabb utifall att. :D

Alltid detta utifall att. ;P


Efter bm så körde Fredrik upp mig och Linus till mamma och han åkte och jobbade. Var där hela dagen och hade det trevligt, min kusin och Linus gudmor Nillan kom och fikade med oss också. Sen fick hon leka med Linus även om hon kanske inte direkt kände för det hela tiden men Linus bestämde det ändå. ;D

Fredrik ringde efter att han hade hämtat ut våran  bil, att kolla servopumpen som inte var sönder ens utan det var nåt annat med styrnågonting och kollat upp all rost kostade inte ens 500:- för oss! Kanonpris!!

Sen att det kommer kosta skjortan att laga biljä*eln är en annan sak, vi måste ta och fundera hur vi ska göra med det där. Ska vi besikta bilen fort som bara den och se om det är  värt att slänga ut allt för att laga bilen eller ska vi köpa en ny?

Blir intressant och se vad som händer och sker och vilket beslut vi kommer ta. Känns hopplöst just nu, det är så mycket pengar det handlar om att laga den. Visserligen fick vi bilen så vi tjänar nog på att laga den, men när kommer nästa sak att bara gå sönder då? Vad kommer det kosta då? Lite så känns det just nu.


Idag blir det en hemma dag. Orkar inte gå någonstans, ska tvätta och starta en maskin disk snart nu igen. Vet inte riktigt om vi får ihop en full maskintvätt men då är det skönt att veta att vi har tvättat igenom allt!


Jag har mensvärk idag igen... Ovanligt? Nja, inte direkt känns det som.


"Kom ihåg Jessica, så fort du kommer in på förlossningen då ska du ta och bada och ta lustgas som bara in åt helvete."

Sötaste Katarina är nog lite mån om att jag inte ska vara totalt sönder nervös inför förlossningen....

Blir mer och mer nervös inför varje dag som går.. Endast 22 dagar kvar till bf...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards