Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Jessica - 9 mars 2010 15:00

Hmm, nu små snöar det ute igen. Sen är det så lite så det inte stannar kvar men ändå!

Det har ju varit solsken och flera plus grader i ett par dagar nu och så kommer de här nu igen.


Linus verkar ha vaknat på en liten bättre sida nu efter lunchvilan. Tror det gjorde susen att slänga ner honom lite tidigare. Tror han ville det också för han sprang till sängen när jag sa att nu ska vi gå och sova. Tvärsomnade gjorde han också, synd bara att han vägrade äta lunch idag igen, verkar inte vilja ha någon mellis igen. Nej det är ju klart att det räcker med 3-4 tuggar på mackan til frukost och sen middagen. Om han ens äter den...


Nog om det, gud så skönt det har varit idag att bara vara hemma och ta det lugnt och göra det jag vill. Diskmaskinen är i gång och en maskin tvätt går för fullt. Varje dag gör man de sysslorna, lite roligt eftersom man skulle kunna tro att man inte fyller en tvättmaskin så fort men vi lyckas ju alltid på något vis ändå. :P

Idag tänkte jag låta Fredrik plocka ur diskmaskinen, det roliga kan han ha med Linus. Så underbart att få hjälp av Linus med det! :D

Han kanske borde få testa hänga tvätt med lilleman också, underbaraste barn älskar att hänga tvätten! (;

Får se helt enkelt när tvättmaskinen är klar.


Idag när Fredrik slutar och vi har ätit middag måste vi upp till mama en sväng och lämna Sofias armband som jag lyckades stjäla med mig hem igår, glömde bort det totalt. Hon måste ju ha det imorgon när hon ska iväg och resa ett dygn. (=

Sen ska vi förhoppningsvis åka och veckohandla också! Det börjar ta slut på allt här hemma igen..

Ska försöka skriva ihop en liten lista innan vi åker och försöka komma på maträtter för en veckas tid. Sånt är alltid lika skoj..


Av Jessica - 9 mars 2010 10:46

Var ju hos frissan igår och klippte mig, känner mig faktiskt nöjd med håret även om det blev som det blev! :D

Sofia var också dit, hon tyckte hennes blev för kort. Men det tycker hon även om de bara klipper en halv millimeter av hennes hår. :P

Det blev jätte fint på henne och nu ser våra hår fräscha ut! Sen till sommaren blir det färgning på högnivå för mitt hår iaf, den saken är klar. Mitt hår ser jätte ljus ut nu och så men det känns som att jag vill ha lite annat för tillfället och speciellt under sommaren.



Igår kväll när vi var här hemma och höll på att spela lite tvspel med Per och så där, då blir Linus väldigt tyst, sen hör man aj och lite små gnäll. Fredrik får typ skynda sig och söka reda på vart Linus är. Då sitter han i bebismatstolen och hade  båda benen i samma hål! Han hade alltså klättrat upp på en stol, sen upp på bordet och så ner i matstolen. Han har inte ens suttit i matstolen på någon vecka nu så han hade först skjutit in den till bordet också! Livsfarligt!!!


Måste bära ner stolen till förrådet nu någon dag och ta fram den senare i stället. (=


Idag har jag en son här hemma som är tröttare än tröttast och det beror nog på att han fick för sig att det var morgon så där tidigare än Fredrik kliver upp. Och han har haft fullt ös sedan han vaknade tills nyligen när han satte sig bredvid mig och slappnade av. Han är så go just nu också, försöker få bebisen i magen att leka med lite lego. Han är ju snäll och delar med sig!


Annars har jag en halv jobbig dag, inget känns bra och så har jag huvudvärk på det också.

Funderar på saker och ting och det känns som man bara tänker om och om igen och inte får något svar eller så får man tio andra svar som man inte ville ha. Får se vad som händer och sker, tror inte på en enda förbättring ens en gång. Tror att allt kommer fortsätta som vanligt eftersom det är så mycket prat hela tiden.


Funderar på Linus och dagis också. Står i valet och kvalet och vet varken ut eller in. Men sommaren ska gå först och vi får se hur det blir med den nya bebisen.

Försöker ta en dag i taget just nu men det går tungt. Känns ändå som att man vill planera lite eller iaf så man har pratat igenom saker och ting i förväg.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards