Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

24 dagar kvar och det känns

Av Jessica - 16 mars 2010 10:05

Sakta men säkert går dagarna framåt, emellanåt går de jätte fort och vissa dagar så sniglar de bara fram.

Igår fick jag känslan att jag verkligen kommer gå över tiden med det här barnet och nu är jag nästan säker på att det kommer bli så, kommer säkert komma på Linus födelsedag! Har sovit stenhårt inatt, vaknade bara till 1 gång när Linus vaknade men Fredrik tog honom då och sedan så vaknade jag inte förrens Fredrik larm gick igång. Så det var rätt skönt att det blev så! Behövde nog sova efter ett par nätter med mindre sömn.


Igår var vi bara hemma, mamma kom och fikade med mig efter att hon hade varit med Sofia till läkaren. Linus var riktigt snäll igår ändå, så det var skönt. Tror inte vi bråkade någon gång vad jag kommer på. Lite små tjaffs men sånt hör väl till. (;

När Fredrik slutade åkte vi och pantade alla tomflaskor och burkar som vi har samlat på oss, sen handlade vi lite till middagen och dagens middag. Släppte av mamma efter ICA och sedan  åkte vi hem och käkade middag. Linus åt middag igår så det var skönt, han vägrade liksom äta lunchen som vanligt så det är väl bra att han äter 1 macka till frukost och 1 portion middag innan han går och sover. Har man tur kanske han äter lite gröt innan kvällsvällingen också. Oftast så äter han inte gröten utan det bara blir hans flaska välling.


Ska försöka få i honom lunchen idag iaf, tror att han kommer äta den. Får se helt enkelt..


Ser ut att vara fint väder ute nu, hoppas på att det är varmt också. Tror vi går ut efter vilan idag! Är lite lat och så har jag det lite jobbigt att klä på oss. Får alltid sån hemsk halsbränna när jag ska hjälpa Linus på med sina ytterkläder! Tror vi ska träna utan blöja en sväng nu istf att gå ut. Linus har nämligen varit duktig och visat att han vill sitta på pottann helt själv och då är man inte sen på att klä av honom och sätta honom där! Bättre det än att bli hysterisk av den!! :D

Igår upptäckte vi förresten att Linus har börjat med ett nytt ord, där juh! ju, ju, ju kommer med i de mesta av hans små "meningar, ord, ljud" han har för sig. Oavsett om det är i hans egna påhittade ord eller om det är i ett vanligt ord liksom. Roligt att det kanske kommer några mera ord inom snar framtid! :D

Han gör sig mera förstodd när han visar och har sig än när han pratar så det är väl så det får vara. Försöker få honom att säga massa ord men de tär inte mycket som kommer eller inte hela ord iaf.

Han missar ofta början och slutet på orden när han säger dem så de tär lite roligt ändå. (;

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards