Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Jessica - 12 mars 2008 11:14

nu var det ett par dagar sedan man skrev här igen.

kan tala om att jag har legat rätt sjuk hela helgen, har knappt klivit upp ur sängen, de enda gångerna jag har klivit upp ur sängen är när jag var tvungen att gå på toa eller när thomas ringde på fredriks telefon och fredde inte var hemma.

Hade över 39 graders feber sen i fredags eftermiddag/kväll fram tills natten mot måndag. Och det är riktigt mycket för en som har 36 i normal temp annars.

Så det känns som jag har levt på alvedon och vatten och sömn hela helgen bara, för jag har lite tur med det att när jag har feber, då kan jag sova bort skiten iaf :P

dock så sov jag väl inte hela dygnana igenom utan jag var tvungen att vara vaken och döende däremellan för det kändes som att kroppen skulle brinna upp på mig!!

och den där hostan jag fick? hur snäll var den på en skala? man vaknade på natten och trodde man skulle kvävas för man höll på att hosta ihjäl sig, och det hjälpte fan inte med vatten eller nåt heller, utan det var bara att försöka sluta hosta och hålla emot en stund.


lite roligt att varken min eller fredriks mobil har typ ringt nåt i helgen ^^ har varit nåt enstaka samtal bara.. 


iaf, igår  så var jag och fredrik iväg till barnmorskan!! Det var första gången fredrik följde med så det var lite skoj!

katarina skulle naturligtvis sticka mig i fingret den här gången också!  men det var väl inte så oväntat, hon har ju gjort de varje gång! men som tur var så slapp jag att de stack mig i armen, men de lär de ska göra nästa gång igen... iaf så lyssnade vi på lill knoddens hjärtljud, och naturligtvis så ska han flytta på sig precis när hon började lyssna, och sen är de inte alltid så lätt att hitta igen han för han rör på sig mest hela tiden :D

men hon lyckades iaf efter lite pillande och så där :D 

mätte åter min magen...

den har växt 3 cm på 2 veckor.. känns ju otroligt bra eftersom det är NU som den ska börja växa och bli så där stor som min redan är..

och så pratade vi lite om tillväxtkontrollen och sånt där, hon skulle prata med läkare och sen ringa mig så får vi se vilket beslut de har kommit fram till.

 det känns lite jobbigt ändå när det har blivit så här, ska jag behöva vara rädd? kommer allting verkligen gå bra?

det är inte jag som är förstor!!! utan de är den lille pojken som är lite väl stor för min kropp och så...


även att vi var utan varmvatten hela helgen, och så bytte de varmvattenberedaren igår, och så tänkte man, fan trycket kommer ju kanske bli bra igen nu, men nee, så var inte fallet, men nu får man inte klaga på vattnet så mkt, vi har ju varmvatten nu iaf :P 


duschen en sväng kanske, sen se om man orkar göra nåt piss i de här vädret eller om man bara ska lägga sig på soffan och se på tvn eller nåt sånt tråkigt.. 

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards