Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica - 24 maj 2009 12:59

Min rygg har gått sönder!! )=

Jag har till och med gråtit en skvätt för det  gjorde så ont, jätte jobbigt är det.


Idag är det superfint väder, ska försöka röra oss till Örjan sedan en sväng runt 16. Sedan ska vi upp till Maria och få middag och fira Johan.

Justja, jag måste slå in presenten också, det hade jag nästan glömt bort. Måste söka reda på tejpen som Danne kom med igår också, annars kan det  bli lite svårt.


Nu vankas det lunch. 

Av Jessica - 23 maj 2009 22:32

Regnet vräkte ner förut idag en sväng, det kom även lite åska men det var inte så mycket  mer än 2 smällar. Men det räckte och blev över.

Vi var ut till Birsta idag, det var jag, Linus, Fredrik, Danne och Per. Vi åkte till babyproffsen och tittade på stolen åt Linus. Tror vi har bestämt vilken vi ska ha. Vad onödigt dyrt det ska vara med bilbarnstolar! Helt sinnessjuka priser egentligen, menar, det är ändå en nödvändig sak som man bör ha! Eller bör, man måste ha om man ska åka bil!


Sedan så åkte vi in till Elgiganten och köpte ett väggfäste till våran tv.

Efter det åkte vi till ICA MAXI och handlad till middagen. Det bestämdes att om Danne handlade så lagade jag maten och det gick man ju med på. (=


Sen hem och jag lagade maten och de andra var väl sociala med varandra tror jag. Vi åt och sedan spelade vi lite simsons på wiiet och sedan blev det en titt på robinson. Blev less att Erik "Blomman" åkte ut. Ville ju att han skulle vinna!


Nu sitter vi och tittar på Henrik Schyffert på svt 1. Tror att vissa håller på att skratta på sig emellan åt. Fredrik och Per kan vara några av dem. ;P


Funderar på om jag ska gå och lägga mig nu även fast de andra är här men det  gör inte mig något. Är så trött nu ändå så det är lika bra att lägga sig.


Av Jessica - 23 maj 2009 13:55

I torsdags så var vi iväg och grattade Veronica som fyllde år, hon fick present och vi fikade. Linus härjade på som vanligt och ångade fram som en storm. Inte kunde han vara så värst försiktig heller utan han rev ner all leksaker och han skulle vara med och leka med allt. Han var snäll med Noel iaf för Noel fick kram av honom iaf.

Sen cyklade vi hem och lilleman fick gröt och sedan bada.


Igår, fredag.. Vad gjorde vi då egentligen? Vi gjorde nog inte så mycket hemma utan med slöade och så cyklade vi en liten tur till mamma och sedan upp till Maria och Johan för att väga Linus och så blev det en kopp kaffe där medans Linus skulle leka med Ebba och  hennes kompis.

Men justja, vi var ju ner på stan och köpte present till Johan också. Ska dit imorgon och fira honom och äta middag. Kan hoppas att det inte rengar som det gör nu.


Fredrik åkte och hämtade Per efter att  vi hade varit där, de åkte och handlade och jag började med maten. Blev kycklinggryta och ris och sedan så ringde danne så han fick komma över och de åkte och hyrde film. Såg filmen och sedan så käkade vi lte gotta. Smörjde in ryggen med zonsalva och jag gick och la mig innan filmen var slut. Hade sjukt ont i ryggen.


Idag ska vi väl antagligen ut till birsta. Måste kolla upp en andra  bilbarnstol. Linus är inte långt ifrån att växa ut de nhan har.


den 22 maj 2010 ska vi på bröllop! Per och Theres ska gifta sig då!!! Fick ett litet fint sms att jag inte får boka upp nåt på den dagen. (;

Åh va jag längtar, ska bli så skoj!!

Grattis igen tjejen!


Av Jessica - 19 maj 2009 10:39

Inatt sov Linus från 21-8:30 utan att vakna där vid 6 och ska ha välling. Helt suveränt duktig han har blivit. Man kan inte göra nåt annat än hålla tummarna på att det ska fortsätta och att man är så stolt över den duktiga killen.


Har konstigt ont i huvudet just nu också, vet inte vad det är. Men min rygg känns jätte stel och det gör rätt ont på en del efter ryggraden, kan vara den som gör att jag har ont i huvudet. Ska ta alvedon och bara hoppas på att det går över.


Nej, nu måste jag ta alvedonen.. 

Av Jessica - 18 maj 2009 10:55

Igår var en riktigt fin och solig dag.

Synd bara att vi spenderade den mesta inomhus. ;P Men ibland finns det saker  som man bara måste göra hemma och det inte finns någon annan tid än då så då måste man. Sen att Linus sov från 1 till halv 3  gjorde ju sitt också. VI tvättade och plockade och grejade och gjorde klart saker som golvet i köket då det har saknats en liten bit.

Sen var det massa andra saker.


Sen när Linus hade sovit så cyklade vi till ica och postade lite saker  och sedan upp till Maria och lånade stavmixern. Stannade på en kopp kaffe och satt ute i solen en liten stund medans Linus härjade omkring och klättrade upp och ner hela tiden. Fick rabarber också, som vi cyklade iväg med till mamma med. Men mamma var inte hemma så vi lämnade bara av dem och sedan hem. Kirrade matt och badade Linus och sedan så var det kvällen.


Kunde hålla Linus vaknen på eftermiddagen så han sov bara en gång, det resulterade i att han somnade 21 och vaknade 8 imorse. Så ska testa i en vecka nu och köra så här igen och se om det funkar. Är lite tungt när han sover annars 2 gånger/dag för man  blir lite låst eftersom han är som han är och inte har tid att sova i vagnen när man är ute med honom. :P


Kontisgt väder är det ute också, riktigt knasigt.. Tror inte att det kommer börja regna men däremot så kommer det nog inte fram någon sol. 

Av Jessica - 16 maj 2009 22:15

Idag köpte vi blommor och åkte upp till graven och planterade nya. Blev fint, tog även ner lyktan och slängde den. Den hade blivit så ful nu under vintern så det vara lika bra att kasta och sedan får man köpa nytt i stället.

Sedan åkte vi till morbror Kjelle och grejade på  lite där. Vi var ute en sväng med katten och Linus skulle hålla kopplet och dessutom så ville han gärna slå på katten, man kan ju inte klappa försiktigt utan man måste slå allt vad man kan.

Vi sparkade lite boll och härjade och sedan så blev man bjuden på grillat. Gott som bara den var det!

Tack så mycket för maten!


Efter det så fick Bea sortera sina kläder, vad hon kunde ha, ge bort eller slänga. Allt hamnade i olika högar och under tiden så flyttade  Fredrik och Kjelle in en garderob, bäddsoffa, datamöbel och en bokhylla in i hennes rum. Så nu har hon äntligen fått flyttat in där och dessutom så var köket mer eller mindre klart där också.

Kommer bli sjuk t snyggt ut där när det blir klart.


Kom hem så där lagomt till halv 9 och då var det bara till att titta på robinson, sen kanal byta till 1an.


Nu ska jag titta på tvn och kolla till så att Linus har somnat. 

Av Jessica - 16 maj 2009 09:39

Vet ni vad?!?!

Linus sov 12 timmar inatt! Han somnade runt 21 igår eftersom han inte hade sovit middag någotallls och han vaknade visserligen 7:45, då fick han vällingen och sedan så somnade han om på engång och sov till 9! Helt underbart skönt. Att äntligen jag kunde få säga att han har sovit så länge. Han har liksom aldrig gjort det någongång. 


Vet inte vad som står på schemat idag, allt hänger på morbror Kjelle. Vi kanske ska dit och hjälpa han att bära en massa möbler, eller vi och vi, Fredrik ska hjälpa och sedan är väl tanken att vi skulle grilla där. Men det  var inte säkert, vi får ringa och höra senare helt enkellt. Ska väl åka och handla lite innan ändå.


Ska göra mig i ordning nu och se vad Fredrik och Linus håller på med. 

Av Jessica - 15 maj 2009 12:35

Idag ha Sofia namnsdag.

Så grattis igen då. (=


Linus somnade inte förresen runt kvart över 12 idag. Han bökade runt i sängen och stod mest och hoppade runt i sängen och skrattade och slängde sig.

Han har förresten inte krypt nåt alls idag och dessutom så sprang han lite till och från också!

Jag har ingen vagn hemma heller. Den ligger i bilen, eller båda våra vagnar ligger i bilen idag!

Var jätte fint väder förut idag men nu börjar det bli grått och molning bara...


Vi lyckades tömma rätt mycket ifrån förrådet igår, får  se om vi kan fortsätta i helgen eller hur  vi ska göra. Skulle behöva ha tag i lite kartonger och sopsäckar tror jag. Skulle vara skönt och göra en riktig stor städning där nere.


Nu ska jag snabbduscha och hoppas på att lilleman tänker sova ett tag! 

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards